1.067.062

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mindennapi receptek civil szervezeteknek

Kézikönyv nonprofit vezetőknek

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Nonprofit Információs és Oktató Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 164 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN: 963-03-7313-0
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ön a Just about magaging? című angol kötet magyar nyelvű, átdolgozott kiadását tartja kezében. Az eredeti cím a könyv talán legjelentősebb felismerését emeli ki: a civil szervezetek működtetéséhez nem csupán praktikus vezetési tudás és készség szükséges, hanem a részvételi demokrácia elvének ismerete és gyakorlati alkalmazása is elengedhetetlen.
A magyar cím a kötet egy másik erényét hangsúlyozza: azt, hogy rengeteg gyakorlati tudnivalót és az irányítással kapcsolatos ötletet, módszert ír le.
A könyvnek nemcsak a címe, hanem több helyen a tartalma is eltér az eredetitől. Az átdolgozásra a brit és magyar nonprofit szektor eltérő jogi és gazdasági környezete miatt volt szükség. Mindemellett megmaradtak olyan részek, amelyek a magyar civil szervezetek életében talán nem tipikusak, de alkalmazhatóak lehetnek.
Azoknak ajánljuk ezt a könyvet, akik szembe mernek nézni a nehézségekkel, tudatosan akarják szervezni munkájukat, és hajlandók tenni azért, hogy jól felépített, felelősségteljes... Tovább

Fülszöveg

Ön a Just about magaging? című angol kötet magyar nyelvű, átdolgozott kiadását tartja kezében. Az eredeti cím a könyv talán legjelentősebb felismerését emeli ki: a civil szervezetek működtetéséhez nem csupán praktikus vezetési tudás és készség szükséges, hanem a részvételi demokrácia elvének ismerete és gyakorlati alkalmazása is elengedhetetlen.
A magyar cím a kötet egy másik erényét hangsúlyozza: azt, hogy rengeteg gyakorlati tudnivalót és az irányítással kapcsolatos ötletet, módszert ír le.
A könyvnek nemcsak a címe, hanem több helyen a tartalma is eltér az eredetitől. Az átdolgozásra a brit és magyar nonprofit szektor eltérő jogi és gazdasági környezete miatt volt szükség. Mindemellett megmaradtak olyan részek, amelyek a magyar civil szervezetek életében talán nem tipikusak, de alkalmazhatóak lehetnek.
Azoknak ajánljuk ezt a könyvet, akik szembe mernek nézni a nehézségekkel, tudatosan akarják szervezni munkájukat, és hajlandók tenni azért, hogy jól felépített, felelősségteljes és demokratikusan működő civil szervezetben dolgozhassanak. Vissza

Tartalom

Vezetés a civil szektorban11
A civil szektor néhány jellemzője11
Szervezeti formák12
Társadalmi szervezetek12
Közhasznú társaság12
Alapítvány13
Közhasznúvá minősítés13
Tipikus problémák 13
Mi a vezetés?14
Mit kell vezetni?15
Ki vezet?15
Irányító testület15
Vezetőség15
Állandó és alkalmi munkacsoportok15
Tisztségviselők15
A vezető15
Középvezetők16
Felelősségtudattal dolgozó munkatársak16
Vezetői feladatkörök17
A csoportmunka és a közreműködés elősegítése17
A szervezeti politika kialakítása és megvalósítása17
A célkitűzések és célok megvalósítása17
A változás irányítása17
Hatékony időgazdálkodás17
Új támogató kapcsolatok alakítása17
Személyi ügyek kezelése és a dolgozók továbbképzése17
Személyzeti problémák17
Pénzügyi irányítás18
Az adminisztráció megszervezése18
A vezetők vezetése18
A vezetéshez szükséges információ18
Amit a testületi tagoknak tudniuk kell18
A testület tagjainak összeállítandó iratok18
Amit az alkalmazottaknak és az önkénteseknek tudniuk kell19
Az irányítás szintjei21
Delegálás21
Az irányító testület feladatai és kötelezettségei22
Pénzügyi felelősség és elszámoltathatóság22
Jogi státusz22
Az irányító testület felelőssége22
Az egyéni felelősség korlátozásának módjai22
A vezetőség22
A tisztségviselők és feladataik22
Az irányító testület vezetője22
Főbb feladatai22
Az alelnök22
A titkár23
A gazdasági vezető23
Az elég jó vezető25
A vezetéshez kapcsolódó fogalmak25
Vezetés25
Jog26
Felelősség26
Elszámoltathatóság26
Szellemi irányítás26
Az ügyek kézben tartása26
Hatalom26
A szervezet27
Szervezeti kultúra27
Fejlődési szintek27
A szervezeten belüli struktúrák28
A vezető28
Vezetési stílusok28
A legitimitás28
A részvételre építő (participatív) vezetési stílusok28
Az önkényes vezetés28
Az önjelölt vezető29
A laissez faire29
A kaotikus29
Megfelelő stílus a megfelelő időben29
Tudás, készségek, tulajdonságok29
Az alaptudnivalók29
A személyes készségek30
A vezetői sz6erepek30
A nem túl ideális csoport30
Az elég jó vezető31
Az elég jó vezető az, aki képes31
A rossz vezető31
A közösség ügyei31
A csoportmunka és a közreműködés irányítása33
A csoportmunka akadályai33
Tájékoztatni, konzultálni vagy dönteni?35
Döntéssorozat36
Konszenzus és szavazás36
Az ülések előkészítése és levezetése39
Miért van szükség ülésekre?39
Az ülések, találkozók, megbeszélések napirendi témái39
Kötelezően előírt ülések40
Az ülés mint társadalmi esemény40
Az ülések mint a működési ciklus részei40
A napirend40
Napirendminta41
A napirend megtervezése42
Az ülések dokumentációja42
A napirend szétosztása42
Időre beosztott napirendek43
Egyéb ügyek43
A vendéglátó szerep43
Az ülés levezetése43
Megnyitás43
A napirendi pontok megtárgyalása44
Az ülésen feltett kérdések44
Előterjesztés és támogatás44
A napirendi pont lezárása44
Döntéshozás45
Konszenzus45
Szavazás45
Szavazási típusok45
A döntés bejelentése45
Az ülés lezárása45
Az üléseken való részvétel46
Jegyzőkönyvvezetés és a jegyzőkönyvek használata46
Miért vezetünk jegyzőkönyvet?46
Mit tartalmazzon a jegyzőkönyv?46
Különböző jegyzőkönyvek azonosítása47
Az ülés idején47
Egyszerű jegyzőkönyvek47
Bizalmas témák48
A jegyzetek újraírása48
A jegyzőkönyvek körbeadása és használata48
A jegyzőkönyv aláírással történő hitelesítése48
Kommunikáció és beszámolók49
A sikeres kommunikáció49
A kommunikáció célja49
A megfelelő közlésmód kiválasztása50
A munkahelyi beszámolók50
A tisztségviselők és a munkacsoportok beszámolói51
Az írásbeli beszámoló szerkezete51
Az információ elrendezése51
Ösztönözzük a többieket, hogy olvassák el a jelentéseket!51
Szóbeli beszámolók52
Az éves beszámolók52
A cél tisztázása52
Mennyire legyen elegáns?52
Tartalom53
Az elkészítés folyamata53
A szervezeti politika kialakítása és megvalósítása55
Miért van szükség szervezeti politikára?55
A szervezeti politika tipikus területei56
Célok és elsőbbségek56
Részvétel és döntéshozás56
Szolgáltatások, tevékenységek és infrastruktúra56
Esélyegyenlőség56
Pénzügy57
A helyiségek57
Személyi ügyek57
Nehéz helyzetek58
A szervezeti és működési szabályzat kézikönyve58
A tervezési folyamat irányítása61
Tervezéstípusok61
A tervezés nyelvezete62
Stratégia62
Szervezeti politika62
Tevékenység62
Fontossági sorrend62
Eljárások és rendszerek62
Az akcióspirál62
A fejlődés közege63
Az alapszándékok és az átfogó célok megerősítése63
Információgyűjtés64
A célkitűzések meghatározása64
Tervezés64
A megvalósítás64
Megfigyelés (monitoring) a rövid távú célok tükrében65
A fejlesztési csoport hatásköri leírása65
Stratégiai tervezés65
A fejlesztési terv65
A tervezés folyamata66
Különbségek és konfliktusok66
A stratégiai terv felépítése66
Az értékelés irányítása69
Különböző érdekek69
Az értékelés mint vezetési eszköz70
A támogatók számára vagy a támogatók megbízásából végzett értékelés70
Ellenőrzés (Monitoring)70
Mit érdemes folyamatosan ellenőrizni?70
Az ellenőrzés kezdete71
Ki értékel?71
Mikor éljünk a folyamatos értékelés lehetőségével?71
Adatgyűjtés71
Statisztika71
Tényszerű információ72
Észrevétel72
Interjú és kérdőív72
Feldolgozás72
Ki végezze a feldolgozást?72
Értékelés72
Ki végzi az értékelést?73
Az értékelési adatok ismertetése73
A változás irányítása75
A változás közege75
A változás dimenziói75
A változáshoz való hozzáállás75
A váratlanra adott egyéni válaszok76
Hosszú távú helyzetek76
Azonnali választ igénylő helyzetek76
Úrrá lenni a helyzeten76
Előre látni a változás szükségességét77
Válságkezelés77
A változásra adott személyes válaszok77
A legrosszabb78
Az időgazdálkodás79
Az időgazdálkodással kapcsolatos attitűdök79
Az időgazdálkodás lépései80
A munkakörülmények80
A fontossági sorrend meghatározása80
Mennyi időt vesz igénybe?81
A tervezés81
Hosszú távú tervezés81
Ciklikus tervezés81
Mindennapi időgazdálkodás82
A heti és a napi tervezés82
A munkatervek82
A teendők listája82
Ha nincs elég időm83
Jó időgazdálkodás minden nap83
Tisztelni mások idejét84
Feladatátadás84
Vezetés a szerződéses kultúrában85
A szerződésekben használatos szakkifejezések85
Támogatás, adományozás85
A szerződés85
A vásárló (támogató) és a szolgáltató86
Fizetési formák86
Jogi státusz86
Kinek mi állt szándékában?86
A szerződéses viszonyra való áttérés tényezői86
Elszámoltathatóság86
A piacgazdaság86
A verseny felé ható, a versenyt kikényszerítő nyomás és további tényezők87
A támogatás biztonsága87
Az adományok vége?87
A működési költségeket nem támogatják?87
A résztámogatás problémával jár?87
A szerződéses kultúra szolgáltatásokra vonatkozó hatásai87
A függetlenség elvesztése?87
A szolgáltatások szigorúbb meghatározása?87
A kisebb csoportok kiszorulása?88
Kisebb rugalmasság?88
Nagyobb nyomás irányul arra, hogy szolgáltassunk?88
Az önkéntesek változó szerepe88
Több papírmunka?88
Jogi következmények88
A peres eljárás kockázata88
A szerződő felek88
Az irányító testület feladata89
A szerződés megszövegezése89
A bevezetés90
A szolgáltatás leírása90
A szolgáltatás színvonala90
A felhasználók/ügyfelek90
Az esélyegyenlőség90
A vezetőség feladata90
Az értékelés körülményei90
A pénzügyi feltételek90
Költségek90
A fizetés90
A pénzügyi ellenőrzés és felülvizsgálat91
Egyéb feltételek91
Személyi ügyek91
A helyiségek vagy szállás91
Eszközök és járművek91
A felülvizsgálat és változtatás91
Módosítás, variáció, megújítás, megszüntetés91
Szerződésszegés91
Dátum és aláírások91
A teljesítménymutatók alkalmazása93
Teljesítménymutatók93
A teljesítménymutatók megközelítése94
Mennyiségi mutatók94
Ráfordítás94
A tevékenység vagy szolgáltatás eredménye94
Az igénybe vevők, ügyfelek vagy vásárlók száma94
A számok értelmezése94
Átlagok95
A számokon túl95
Pénzügyi mutatók95
Minőségi mutatók96
A külsőleg megállapított minőségi szint96
A belülről megállapított minőségi szint96
A külső értékelő által végzett értékelés96
A használói megelégedettség96
Eljárásmutatók96
Mások bevonása a szervezet döntéseibe96
A szolgáltatással kapcsolatos döntések96
Eredményességi mutató97
A hosszabb távú kihatások97
Összehasonlító mutatók97
Összehasonlítás más szolgáltatókkal97
Ha nem csináltunk volna semmit...97
Az emberek irányítása99
A személyi vezetés környezete99
A felelősség tisztázása99
Az elszámoltathatóság tisztázása100
Problémás helyzetek100
A mindennapi személyi vezetés fontos elemei100
A vezetési stílus101
A dolgozók motivációi101
Hatásköri leírás a személyzeti ügyekkel foglalkozók számára102
Feladatok102
Az új alkalmazottak megkeresése és kiválogatása102
A munka személyi feltételeinek biztosítása102
Képzés102
Az alkalmazottak irányítása és támogatása102
Sérelmek és fegyelmi ügyek kezelése103
A munkatársak felvétele105
A munkaerő-keresés és kiválasztás szakaszai105
A munkaköri leírás106
A jelölt személyével kapcsolatos elvárások106
Esélyegyenlőség a munkaerő-felvételnél107
Fogyatékosok alkalmazása107
Válogatás107
Az ellenőrző lista107
A minősítés107
A kiválasztás108
Referenciaigény108
Az interjú108
A helyszín109
Az interjúkérdések109
A sikeres interjú109
Választás vagy döntés109
A pályázók értesítése110
A munkaerő-felvétel fő lépéseinek listája110
Gyorsított eljárás110
Önkéntesek szervezése és elhelyezése111
"Munkatárs-kölcsönzés" (Secondment)111
Munkaszerződések112
Az önkéntesek szerződése113
A betanítás előkészítése113
Az új munkatársnak szükséges információk113
A beütemezett események113
A feladatok113
Az első nap114
Ami még az első hétre maradt114
Második hét114
A harmadik és negyedik hét114
A próbaidő114
A munka színvonalának emelése115
Az alapozás115
Szupervízió116
Ki kinek a szupervizora?116
A szupervízió céljai116
Az értékelés116
Általános nehézségek116
Az ellenőrzések legyőzése117
Felkészülés a szupervízióra117
Az alkalmak hatékony kihasználása118
A problématerületekre vonatkozó felelősség meghatározása118
A tipikus problémák kezelése118
Támogatás, segítés119
Általános nehézségek119
A titoktartás120
Válsághelyzetben nyújtott támogatás120
A nem vezetői szupervízió120
Kapcsolattartás a szervezettel120
Önkéntesek121
Alkalmatlan önkéntesek121
Felülvizsgálat, értékelés121
A felülvizsgálattal kapcsolatos fogalmak122
Felkészülés az alkalmazotti felülvizsgálatra122
Változások a legutóbbi felülvizsgálat óta122
A próbaidő közepén történő felülvizsgálat esetén122
A saját munkakörrel kapcsolatos kérdések122
A szervezet többi részére vonatkozó kérdések123
A szervezeti politikára és az eljárásokra vonatkozó kérdések123
A másokhoz fűződő kapcsolatokra vonatkozó kérdések123
A más szervezetekkel való kapcsolatokra vonatkozó kérdések123
A hosszabb távú tervekre vonatkozó kérdések123
A felülvizsgálat eredményének figyelemmel kísérése123
Ha még mindig vannak problémák123
A munka elvégzésére való alkalmatlanság123
A munka iránti elkötelezettség hiánya123
Rossz irányítás123
És ha még mindig vannak problémák124
Végső figyelmeztetés és elbocsátás124
Nagyon komoly viselkedési probléma124
A jogszerű és a jogellenes elbocsátás124
A munkatársak képzése127
A képzéstípusok127
A képzés feladatai128
A képzéspolitika128
Célkitűzések és fontossági sorrend128
A képzéshez való hozzáférhetőség128
Az esélyegyenlőséggel kapcsolatos megfontolások128
Belső képzés128
Külső képzés128
A meghosszabbított vagy hosszú távú képzések129
A képzési szükségletek felmérése129
Külső képzések130
A házon belüli képzés130
Legyünk realisták!130
A különbségek és a konfliktusok kezelése131
Pozíciók és ügyek132
Szervezeti politika, célkitűzések, fontossági sorrend132
A forrásokkal kapcsolatos nehézségek (források szűkülése)132
Struktúrák és eljárások132
A személyes, a múltbeli és a rejtett ügyek132
Konfliktuskezelési megközelítések133
A kívánt eredmények133
Az eljárások133
A konfliktuskezelés lépései133
A csoporton belül tartani134
Úgy tenni, mintha mi sem történt volna134
A konfliktusban lévőkre kényszerített megoldás134
Konfliktuskezelés alapfokon134
Az első három lépés mint megközelítés135
Segíteni az embereknek, hogy megtalálják a saját megoldásukat135
Kívülálló felkérése135
Harmadik fél által elősegített megoldások136
Ne feledjük!136
A stressz kezelése137
Mi a stressz?137
A stressz kezelése138
A stresszkeltő tényezők138
A munkához kapcsolódó tényezők138
A nem munkához kapcsolódó tényezők138
A magunk előidézte stresszokozók138
Külső okok139
A stressz hatásai139
Tipikus viselkedések stressz helyzetben139
A szervezeti stresszciklus139
A kiégettség útja141
Hogyan térjünk le a kiégettség felé vezető útról?141
A munkakörülmények142
Felelősségvállalás142
A pénzügyi vezetés143
Gazdálkodás144
A gazdálkodás rendjének kialakítása144
Források145
Kiadások146
Számvitel, adózás147
Beszámolási kötelezettség147
Könyvvezetési kötelezettség148
Adózási kötelezettség149
A társasági adótörvény civil szervezeteket érintő rendelkezései149
Az ÁFA törvény alapítványokat, társadalmi szervezeteket érintő vonatkozásai150
Személyi jövedelemadó151
A társadalombiztosítási törvény egyes szabályozásaik151
Kedvezmények152
A közhasznú szervezetek támogatóit megillető kedvezmények152
A civil szervezetektől kapott támogatások személyi jövedelemadóval kapcsolatos kérdései152
Felügyelet, ellenőrzés152
Az adminisztráció és a papírmunka elvégzése155
A posta kezelése155
Az üzenetek kezelése156
Az információs rendszerek kezelése156
Összegyűjtés156
Tárolás157
Felhasználás157
Visszajuttatás157
Az irattárolás157
Ábécés elrendezés157
Kategóriák alapján történő rendezés157
Numerikus és alfanumerikus rendszer157
Színkódos rendszer157
Megőrzendő dokumentumok és folyamatban levő iratok158
Az irattárolás megkönnyítése158
Számítógépes információs rendszerek158
A még nem eléggé jó vezető159
Vezetőképzés159
Vezetői tanácsadás159
A tanácsadás típusai160
A tanácsadó felkutatása161
Figyelmeztetés161
Mikor a vezetők nem tudnak vezetni161
Problémákkal teli vezetés162
A nem egyértelmű célkitűzések162
A nem világos hatásköri leírások és a határok162
A nem hatékony és az eredménytelen ülések162
Problémák az irányító testülettel162
A nem világos munkaköri leírások és munkaköri elvárások163
A nem megfelelő felügyeleti eljárások163
Az ötletszerű adminisztratív rendszer163
A nem megfelelő pénzügyi vezetés163
Nézeteltérés és konfliktus163
A vezetői inkompetencia163
Utóirat165

Sandy Adirondack

Sandy Adirondack műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Sandy Adirondack könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Mindennapi receptek civil szervezeteknek Mindennapi receptek civil szervezeteknek

Szép állapotú példány.

Állapot:
1.840 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba