1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mindenki iskolája

Együttnevelés/Sajátos nevelési szükségletű gyerekek többségi iskolában

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: IFA-BTF-OM
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 302 oldal
Sorozatcím: Tanítók kiskönyvtára
Kötetszám: 8
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-8323-26
Megjegyzés: Angol nyelvű tartalomjegyzékkel, a fejezetek végén angol nyelvű összefoglalókkal. További szerzők a tartalomjegyzékben.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola és a Budapesti Tanítóképző Főiskola néhány oktatója, hallgatója és a Gyermekek Háza alapítványi iskola négy pedagógusa három éven keresztül... Tovább

Előszó

A Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola és a Budapesti Tanítóképző Főiskola néhány oktatója, hallgatója és a Gyermekek Háza alapítványi iskola négy pedagógusa három éven keresztül tanulmányozta Manchester, Cambridge és Saarbrücken körzetében az integrált nevelés angliai és németországi rendszerét, tantervfejlesztési gyakorlatát, iskolai praxisát, valamint az integrált osztályok vezetésére felkészítő pedagógusképzés és továbbképzés szervezeti kereteit, tartalmát, módszereit. A három város egyetemén a magyar oktatók és tanítványaik számára szervezett kurzusok, műhelybeszélgetések egészítették ki az iskolákban szerzett tapasztalatokat. A főiskolai és az általános iskolai pedagógusok csak a kurzusokon és a hospitálásokon vettek részt, a gyógypedagógus- és tanítójelöltek egy-három hónapos tanítási gyakorlatot is vezettek integrált osztályokban angol vagy német nyelvterületen. Vissza

Fülszöveg

Mindannyian képességek és fogyatékosságok keverékei vagyunk: mindegyikünk képtelen bizonyos dolgokat megcsinálni, de még több dolgot igen. Az „ép" s a „fogyatékos" elkülönítése csak fokozatbeli különbség. Az integrált neveléshez vezető út nehéz és akadályoktól sem mentes, de a végére érhetünk, ha elég elkötelezett ember akarja végigjárni. Az integráció a legtöbb európai országban már megvalósult és nagy a valószínűsége, hogy ugyanez Magyarországon is be fog következni.

Tartalom

Előszó
Integrálás, befogadás
Feiler Anthony-Thomas Gary: Speciális szükségletek: múlt, jelen és jövő 11
Csányi Yvonne: Integráció, befogadás (Nemzetközi kitekintés, hazai gyakorlat) 37
Ainscow Mel: A befogadó iskolák felé 55
Lynas Wendy: Az integrált nevelést előmozdító tényezők 65
Löwe Ármin: Halló és hallássérült gyermekek közös oktatása a német többségi általános iskolákban 150 évvel ezelőtt és ma 75
Ijsseldijk Franz: A speciális és a többségi oktatás együttműködése Hollandiában 83
Képzés, továbbképzés
Kereszty Zsuzsa: Befogadó szemlélet és gyakorlat a tanítóképzésben 91
Csányi Yvonne-B. Németh Tünde-Zsoldos Márta-Gaál Éva-Papp Gabriella: Az aktív, együttműködő tanulás alkalmazásának lehetőségei a gyógypedagógus hallgatók képzésében 107
Robson Colin-Sebba Judy-Mittler Peter-Davies Geoff: Továbbképzés és a sajátos nevelési szükségletek 113
Robson Colin-Sebba Judy-Mittler Peter-Davies, Geoff: A hatékony továbbképzés irányelvei 123
Tanítás, tanulás
Lunt Ingrid: Speciális szükségletek az elemi iskolában 141
Swann Will: Tanulási nehézségek és tantervi reform 155
Thomas Gary: A támogatás megtervezése a többségi iskolában 177
Rose Richárd: Moduláris módszerek a tanulási nehézségeket mutató diákok tantervében 193
Byers Richárd: A hatékony tanulás alkalmainak biztosítása 207
Tann Sarah: Csoportalkotás és az integrált osztályterem 221
Solity Jonathan: Rendszeres értékelés a tanítás/tanulás kontextusában 237
Bodorné Németh Tünde: -Perlusz Andrea: A pedagógus és a gyógypedagógus közös tevékenysége hallássérült gyermekek integrált nevelésében 261
Kókayné Lányi M.: Befogadó osztály a Gyermekek Házában (Esettanulmány) 269
Szabó Éva: Két „befogadott" gyermek története 283
Kolozsváry Judit: Spontán integrálás (Esettanulmány) 293
Magyar nyelven megjelent közlemények a speciális nevelési szükségletű gyermekek integrált nevelése témaköréből (Perlusz Andrea) 299
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem