Fülszöveg
Böszörményi Zoltán prózáinak egyik védjegye, hogy nem hasonlít senkiére, formabontó, nonkonformista, nem követ senmiféle trendet, esze ágában sincs beállni a sorba.
Külföldön megjelent könyveinek sikere ennek tudható be, a nyugati olvasó ugyanis nem kíváncsi a langyos lektűrökre, az öncélú nyelvi bravúrokra, a stilisztikai szövegjátékokra.
A mai kor embere információdömpingben él, a kortárs irodalomnak a világhálóval kell felvennie a harcot. Böszörményi Zoltán megpróbálja a lehetetlent, olyan regényt és novellát írni, amely az olvasót visszacsábítja a közössé média és a televízió butító, káros világából a könyvhöz. Meghaladja a korát, elrugaszkodik a megszokott, untig ismert írói technikáktól, műfajokat találkoztat egymással, a modem ember problémáival foglalkozik, ezzel rendkívül magas pulzálást, érzelmi intenzitást kölcsönözve a kisregénynek.
Kevert műfajú könyv. Filozófiai esszéregény, hisz Descartes premisszája leitmotívum a könyvben, de felidézhetjük a sorok között Kantot,...
Tovább
Fülszöveg
Böszörményi Zoltán prózáinak egyik védjegye, hogy nem hasonlít senkiére, formabontó, nonkonformista, nem követ senmiféle trendet, esze ágában sincs beállni a sorba.
Külföldön megjelent könyveinek sikere ennek tudható be, a nyugati olvasó ugyanis nem kíváncsi a langyos lektűrökre, az öncélú nyelvi bravúrokra, a stilisztikai szövegjátékokra.
A mai kor embere információdömpingben él, a kortárs irodalomnak a világhálóval kell felvennie a harcot. Böszörményi Zoltán megpróbálja a lehetetlent, olyan regényt és novellát írni, amely az olvasót visszacsábítja a közössé média és a televízió butító, káros világából a könyvhöz. Meghaladja a korát, elrugaszkodik a megszokott, untig ismert írói technikáktól, műfajokat találkoztat egymással, a modem ember problémáival foglalkozik, ezzel rendkívül magas pulzálást, érzelmi intenzitást kölcsönözve a kisregénynek.
Kevert műfajú könyv. Filozófiai esszéregény, hisz Descartes premisszája leitmotívum a könyvben, de felidézhetjük a sorok között Kantot, Nietzschét és Arisztotelészt is. Ugyanakkor lélektani olvasmány, a modem ember pszichéjét fejti m^ a jelen problémáira fókuszál, a személyiség szétesését, az ösztönök és a nemi vágy elemi erejét bontja ki, mindemellett szerelmi történet és filmbe illő krimi, amelyből a humoros elemek sem hiányoznak.
Tamás, a harmincas éveiben járó autószalon-menedzser próbál talpon maradni a tengeren túli elidegenült és embertelen társadalomban, ahol az egyetemista lányok prostitúcióra kényszerülnek, a kemény munkának sokszor nincs semmi értéke, a pénz és a vele járó hatalom tébolyba kergeti a tehetős embereket, kifordulnak önmagukból, talajt vesztenek.
A karakterek precízek, a nyelvezet költőien könnyed, a cselekmény fordulatos, a gondokéi és pszichológiai részek nagyfokú emberismeretről, kultúrtörténeti tudásról és érzékenységről árulkodnak.
A József Attila- és Magyarország Babérkoszorúja díjas Böszörményi Zoltán Darabokra tépve című regényéről azt írtam, hogy a modernitás regénye, a Míg gondolom, hogy létezem ezen is túlmutat. A kisregény a jövő század könyve, amelyet sokan fognak „másolni", az írói technikákat ellesni, továbbgondolni és új művekbe építeni.
Varga Melinda
Vissza