Előszó | 11 |
Bevezető | 13 |
Észleléseink | 15 |
Milyen hatással vannak ránk az észleléseink? | 15 |
Milyen hatással vannak észleléseink a gyermekünkre? | 16 |
Alakítsuk viselkedésünket észleléseinknek megfelelően, akkor ezt fogja tenni a gyermek is | 18 |
Hogyan irányítsuk érzelmeinket? | 22 |
Másképp is lehet! | 26 |
Az érzések hatása a pozitív kommunikációra | 27 |
Itt van, de nem látom | 26 |
Vizualizációs gyakorlat | 28 |
Tudatos visszatérés a gyermekkorba | 32 |
Hogyan uralkodhatunk reakciónk felett? | 36 |
Középpontban: amit jól csinálunk | 40 |
A szülők szerepe | 40 |
A tudatalatti viselkedése | 42 |
Arra figyeljünk, amit jól csinálunk! | 44 |
A huszonhat alapelv | 46 |
Mi határozza meg a szülői reakciót? | 47 |
Az önbizalom fejlesztését segítő szabályok 1-9. alapelv | 51 |
Hiszen te jó voltál! Jutalmat érdemelsz! Próbáljuk jócselekedetek közben "tetten érni" önmagunkat és gyermekünket! | 52 |
Középpontban: amit jól csinálunk | 52 |
A hibák hangsúlyozásának következményei | 55 |
Hadd lássa a gyerek, hogy küszködik a szülő! | 57 |
Tanmese: Patrick | 59 |
A legjobb tanítómester a hiba | 66 |
Tanuljunk a hibáinkból: Sue története | 67 |
Tanuljunk türelmet: Barry története | 68 |
A hibák beismerését és az értük való felelősségvállalást jutalmazni kell | 71 |
Mivel jutalmazzuk a hibáját beismerő gyermeket? | 71 |
Vállaljunk felelősséget az elkövetett hibákért! | 73 |
Tanítsuk felelősségvállalásra a gyermeket! | 77 |
A józan ész fontossága | 78 |
Tanmese: Bob | 79 |
Fogadjuk el és méltányoljuk önmagunkat, hogy elfogadhassuk és méltányolhassuk gyermekeinket is! | 86 |
Tanuljuk meg elfogadni önmagunkat! | 87 |
A kérdezés fontássága: Portia története | 90 |
Új perspektíva - újfajta észlelés | 93 |
Tanmese: Joanne | 95 |
Tiszteljük gyermekünket, akkor a gyermek is megtanulja tisztelni önmagát! | 102 |
Tanúsítsunk tisztelet! | 105 |
Az észlelés táguló határai | 108 |
Tanmese: A kis Johnny | 109 |
Nem a tökéletesség a cél! | 115 |
Hagyjunk fel az örökös hibakereséssel! | 119 |
Miért nem kell tökéletesnek lennünk? | 122 |
Tanmese: Rita | 126 |
Soha ne végezzük el a gyermek helyett azt, amit maga is képes megcsinálni! | 130 |
Tetteiért a gyermek viselje a következményeket | 130 |
Ha nem figyelünk oda | 133 |
Tanmese: Charlie | 135 |
Töröljük eszköztárunkból a szemrehányásokat! | 139 |
A gyerekek mindent szó szerint vesznek | 140 |
Tanmese: Edythe | 141 |
Mondjuk nemet a negatívumokra! | 153 |
Változtassuk lehetőséggé a kihívásokat | 153 |
Hogyan birkózik meg a gyermek a válás tényével? Tom története | 155 |
Alkalmazkodás az új helyzethez | 157 |
Tanmese: Julie | 158 |
A kölcsönös bizalom kialakítását szolgáló szabályok 10-19. alapelv | 163 |
Ne beszéljünk mellé: minden kimondott szónak súlya van | 164 |
A szó legyen összhangban tetteinkkel | 164 |
Az egyértelműség szerepe a fegyelmezésben | 166 |
Hisztéria | 168 |
Tanmese: Marge | 172 |
Legyünk mindig következetesek! | 176 |
Mi történik, ha a következetesség alapelvéről megfeledkezünk? Peter és Juan | 177 |
Tanmese: Doug | 183 |
A boldogság kulcsa az egyensúly | 187 |
Tanuljunk meg adni! | 189 |
Teremtsünk egyensúlyt az életünkben! | 193 |
Tanmese: Morris bácsi | 196 |
Néha a legrosszabbról is beszélni kell | 200 |
Ismerkedés a halállal | 201 |
Tanmese: Roger | 206 |
Mindig halljuk meg a gyereket! | 209 |
Az ún. tükörmódszer | 209 |
Tanmese: Evan | 215 |
A problémák átbeszélése jobb, mint a tévézés | 221 |
Tanmese: Jeffrey | 223 |
Ne add fel! | 227 |
A pozitív szemléletű nevelés lényege | 230 |
Tanmese: Brenda | 230 |
Mindig kicsivel többet! | 235 |
A "Segíts magadon" elv | 237 |
Szörnyűző permet | 239 |
Egyszerre csak egyet, de azt jól! | 240 |
Holnap is nap lesz! | 241 |
Segítsük sikerre a gyermekeket! | 242 |
Megtalálni a megfelelő szavakat | 244 |
Tanmese: Onnie | 245 |
A mesék fontos dolgokra tanítanak | 251 |
Tanulságos mesék | 251 |
A mesemondás receptje | 252 |
A stílus csiszolása | 253 |
A fegyelem belülről fakad. | |
Önfegyelemre vonatkozó szabályok | 261 |
Megbeszéléssel, tervezéssel, a következmények megvilágátásával megelőzhető a viselkedésbeli kudarc | 262 |
A szabály, az szabály! | 266 |
Szabályalkotás családi szinten | 266 |
Tanmese: A Smith család | 272 |
Majd ha az apátok hazajön | 272 |
Neked kell engednek, te vagy a nagyobb! | 273 |
A szabályok felállítása előtt nem árt a megegyezés | 276 |
Foglaljuk írásba a családi megállapodásokat! | 280 |
Néhány jó tanács | 281 |
Hogyan írjunk szerződést? | 282 |
A nagyobb cél érdekében érdemes feladni a kisebbeket | 288 |
Egyezkedjünk! | 294 |
Engedjük át a csatákat, és miénk a háború! | 299 |
Befejezés | 299 |
Tündérmese | 302 |