1.056.202

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Miért gondolkodik másként a sakkozó?

Hogyan hasznosíthatjuk ezt a sportban és a magánéletben?

Szerző
Lektor

Kiadó: Spirál Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 55 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 963-217-663-4
Megjegyzés: Második, javított kiadás. Néhány fekete-fehér fotóval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Előszó
Kiknek szól ez a könyv? Elsősorban a sakk oktatása iránt érdeklődő felnőtteknek, a szülőknek, akik a gyermek személyiségfejlődésének az irányát meghatározzák, a pedagógusoknak, akik... Tovább

Előszó

Előszó
Kiknek szól ez a könyv? Elsősorban a sakk oktatása iránt érdeklődő felnőtteknek, a szülőknek, akik a gyermek személyiségfejlődésének az irányát meghatározzák, a pedagógusoknak, akik érdeklődnek a sakk oktatása és fejlesztő hatásai iránt, továbbá az oktatáspolitikusoknak, akik ma még nem ismerték fel a sakk oktatásának a jelentőségét. Megírásához 34 idegen nyelvű (angol, cseh, német és orosz) könyvet és több internetes oldalt tanulmányoztam át.
A könyv nem sakk oktatásmódszertani mű. Fő tartalmi eleme a sakk általános ismeretén alapuló képességfejlesztő lehetőségek bemutatása.
Felhasználható a pedagógus szakirányú képzések és továbbképzések, valamint az edzőképzés szakterületein, de minden kisgyermekek család figyelmébe is ajánlom, ahol tudatosan kívánják megtervezni gyermekük gondolkodásának a fejlesztését.
2004. március
Hardicsay Péter Vissza

Fülszöveg

A szerző pedagógus, mérnök-közgazdász és nemzetközi sakkmester, aki több mint negyven esztendeje foglalkozik a sakkal.
A TF sakk szakedző képzésének a létrehozója és vezetője 1998-óta.
Több éves pedagógiai és sakkedzői tapasztalatait foglalja össze a kötetben.
A könyv nem sakkmódszertani munka, hanem pedagógiai- és sakkrendszertani mű, ami a sakkot szerető fiatalok szüleinek és a sakkot oktató- és művelő hobbi- és versenysakkozónak készült.
Az egyéni szemléletmód segítségével Ön is megismerheti a sakkozók, valamint a sakkot kedvelők különleges életvitelét és a sikereik titkát.

Tartalom

Előszó 1
A témaválasztás indoklása 3
Hipotézis 3
A sakk származása és elterjedtsége a világban és Magyarországon 3
A sakkozás szervezeti és jogi keretei Magyarországon. A Magyar Sakkszövetség jogi státusza 5
A sakk hazai oktatásának rövid története 5
Mi a sakk? 9
Stratégiai játékelmélet 10
A mesterséges- és az emberi intelligencia összehasonlítása a sakk segítségével 11
A játék szerepe a kognitív működésben 12
A gondolkodás képessége, típusai, szerkezeti egységei 14
A gondolkodás fogalmi körei. Az ideális társadalmi feltételrendszer. Társadalmi pozíciók és életstílusok tere 16
A tanuláshoz szükséges alapvető képességek fejlesztése a sakkban 17
A tanulók ismeretelsajátítási és ismeret alkalmazási nehézségei a Monitor és a PISA vizsgálatok alapján 19
A sakkbeli képességfejlesztés nemzetközi kutatási eredményei 20
Magyar pszicho-pedagógiai kísérlet: a Polgár család 22
A pedagógiai kísérlet lényege és sikere. Összefoglalás 25
A pszichológiai magyarázatok Adler, de Groot, Fine, Kotov, Krogiusz, Lasker, Mérő, Munzert és mások kutatásai alapján (Kik mondták és mit mondtak?) 27
A sakk relevanciája az emberi életben 31
Az USA-beli állami sakk-oktatás fejlesztése, a szovjet sakk oktatási rendszer adaptálása 32
A sakkbeli gondolkodás alkalmazási döntési rendszerekben 35
Magyar oktatási rendszer kialakítása a sakk oktatására (mentálhigiénés aspektusból) 35
A sakk oktatásának tipizálása 35
Kik azok, akik a sakkot tanulhatják és oktathatják? 35
A primer prevenció rendszere 37
A sakk személyiségfejlesztő hatásai (szekunder prevenció). Az iskolai intervenció elméletének adaptálása a sakkra 38
Az elméletek összehasonlítása és javaslat. Pedagógiai hozzáadott érték 39
A nemzetközi kutatási eredmények összefoglaló táblázata 40
Ferguson, Hardicsay és más szerzők szerint a sakk tanítása mely területeken hasznosul 41
Mit célszerű ezek közül választani? 43
Összefoglalás 43
Felhasznált irodalom 44
Név- és tárgymutató 46
Függelék 50
MELLearN Egyesület, Debrecen. A köz- és felsőoktatási sakkpedagógus képző- és továbbképző munkacsoport 2003. évi munkaterve 50
Sakk-edzőképzés TFTI 2002-2004. 51

Hardicsay Péter

Hardicsay Péter műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hardicsay Péter könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem