kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Bencsik János: Előszó | 5 |
Szomor Katalin: Előszó | 6 |
Dr. Pápai Lajos: Előszó | 7 |
Karl-Heinz Lambertz: Előszó | 8 |
Az egész társadalmat átfogó szemlélet | 10 |
Gyakorlati kézikönyv | 11 |
Állásfoglalás | |
Harc a drogok ellen | 12 |
A tatabányai médiák és drogmegelőzés | 13 |
Hogyan küzdjünk a drogok ellen? | 14 |
A drog Tatabányán | 14 |
Vélemények | 16 |
Európa - Belgium | 18 |
Belgium | 19 |
Kábítószer ellen nincs védőoltás, minden a nevelésen múlik | 20 |
Az egész társadalmat átfogó megelőzés | 23 |
Az elsődleges megelőzés tervezete és működési elve | 27 |
Alapelvek | 27 |
Három sarkalatos pontot kellett meghatározni | 27 |
Minden kábítószert vonjunk be a megelőzésbe | 28 |
A tájékoztatás önmagában nem elegendő | 28 |
Az egész társadalmat kell megcélozni | 28 |
Földrajzilag is meg kell határozni a prevenciós munka területét | 28 |
Mindenkihez kell szólnunk | 28 |
Aktivistákat kell képezni | 29 |
A csoportmunka elengedhetetlen | 29 |
Ismerni kell az adott helyzetet! | 29 |
Ellenőrizni kell a hatékonyságot | 29 |
A munkaterv története | 29 |
Első szakasz | 29 |
Második szakasz | 30 |
Harmadik szakasz | 30 |
Az egész társadalmat átfogó megközelítés | 31 |
Társadalmunk egy kábítószeres kultúra | 32 |
Az átfogó társadalmi megközelítés mellett szóló pszichológiai okok | 33 |
A példakép hatása az elsődleges megelőzésnél | 35 |
Az egész társadalmat átfogó megközelítés felépítménye | 37 |
A feladatkör meghatározása - földrajzi területekre történő felosztása | 37 |
A célcsoportok kijelölése és a megelőzés területeinek meghatározása | 38 |
A "fiatalok" | 38 |
A "felnőttek" | 38 |
Minden területen központi csoportok létrehozása | 42 |
Az elsődleges megelőzés területek szerinti tagolása | 47 |
Óvodák és általános iskolák | 49 |
Középiskolák | 53 |
Segíteni kell a fiataloknak, hogy kábítószer nélkül éljenek | 53 |
A felfogás mint kiindulópont - a magatartásforma behatárolása | 54 |
A munka tagolása és koordinálása | 54 |
Videofilm | 56 |
A diákok munkacsoportja | 56 |
A család | 58 |
Egy ötlet a maga útján | 58 |
Hogyan is lehet elérni a szülőket és a felnőtteket? | 58 |
Az első kísérlet | 58 |
A második kísérlet | 59 |
A harmadik kísérlet | 59 |
A negyedik kísérlet | 61 |
Az ötlet megvalósítása | 61 |
Motiválni és bátorítani kell a szülőket | 62 |
Első számú cél | 63 |
Második cél | 65 |
Harmadik cél | 65 |
Lakóhely: orvosok és gyógyszerészek bevonása | 71 |
Új dimenzió | 72 |
Átruházható-e ez a modell? | 73 |
Nos, átruházható-e egy ilyen munkaterv? | 73 |
Munkahely | 75 |
Egy állandó, központi munkacsoport biztosítja a folyamatos munkát | 76 |
Vonjuk be az akcióba a munkaadókat is | 77 |
A szakmunkástanulók | 77 |
Fontos megjegyzés | 77 |
Szabadidő | 79 |
Az össztársadalmi megközelítés egyeztetése | 81 |
Közvetlen előnyök | 81 |
Az első szakaszban | 81 |
Egymás megismerése | 82 |
A különböző munkacsoportok | 82 |
Központi egyeztetési munkacsoport | 84 |
Egyeztetési szerv | 85 |
Egyeztetés a Német Ajkúak Közösségének szintjén | 88 |
Összehangolás Belgium egyéb nyelvi közösségeiben | 87 |
Összehangolás országos, európai és világszinten | 87 |
Összehangolás országos szinten! | 87 |
Országos Közösségközi Járványtani Kutató Intézet | 87 |
Összehangolás európai és világszinten | 88 |
Új, kedvező jelenségek európai és világviszonylatban | 90 |
A programban részt vevő munkatársak képzése | 91 |
Az akcióra történő kiképzés | 92 |
Az akció során történő kiképzés | 92 |
Képzés a felmerülő igényeknek megfelelően | 93 |
A képzés folyamatos jellege | 95 |
Építőkockák a kábítószer szenvedély "körzeti" megelőzéséhez | 96 |
Nevelési elgondolások | 97 |
Az elgondolások alapjai | 97 |
A három alapvető célkitűzés | 99 |
A célok megvalósításának útja, eszközei | 101 |
Az első cél és megvalósításán ak eszközei | 101 |
A második cél és megvalósításának eszközei | 103 |
A harmadik cél és megvalósításának eszközei | 104 |
Specifikus és nem specifikus szenvedélymegelőzés | 105 |
Szenvedélymegelőzés és egészségügyi nevelés | 105 |
A függőség mélylélektani szempontú megértése | 106 |
A pszichoanalitikus álláspont | 106 |
Vonjuk be a tömegkommunikációs eszközöket | 116 |
Az átfogó megközelítéssel dolgozó akció stratégiájának megtervezése | 117 |
A jövőbeni akció kezdeményezőinek meghatározása | 117 |
Az akció terének behatárolása | 117 |
A megcélzott csoportok és a közegek meghatározása | 117 |
Az esetleges együttműködés lehetőségeinek kimunkálása | 117 |
A közegspecifikus munkacsoportok felállítása és céljainak rögzítése | 118 |
Az egyeztetés/összehangolás biztosítása | 118 |
A résztvevők képzése | 118 |
Az értékelés folyamatossá tétele | 118 |
A reális anyagi háttér megteremtése | 118 |
Károsszenvedély-megelőzés Tatabányán és Magyarországon | 119 |
A tatabányai diákok drogfogyasztási szokásai | 119 |
Az egészségügyi nevelési, drogprogram beépítése az oktatás-nevelés folyamatába | 121 |
A tatabányai óvodák, általános és középiskolák drogellenes koordinációs csoportjának eddigi munkája | 122 |
Kossuth Lajos Általános Iskola, Tatabánya | 124 |
Végezzünk folyamatosan vizsgálatokat | 127 |
Dohányzás | 128 |
Egy egész szál, ill. egy egész adag elszívásának kipróbálása | 128 |
Napi dohányzás | 128 |
Nemdohányzók | 129 |
Dohányzik legalább egyszer egy héten, de nem naponta | 129 |
Sörfogyasztás | 131 |
Több-kevesebb rendszerességgel | 131 |
Fogyasztás | 131 |
A fogyasztás nemek szerinti megoszlása | 131 |
Kiértékelés és kilátások | 133 |
Gyakorlati kézikönyv tanárok, nevelők és szülők számára | 139 |
A szempontok meghatározása | 141 |
Az általános alapelvek | 142 |
Tanárok, nevelők és szülők kézikönyve | 142 |
A nevelői közösség cselekvő részesei | 143 |
Az igazgató | 143 |
A tanár-nevelő | 145 |
A tanulók | 146 |
A tanulók szülei | 148 |
A megelőzési akció megszervezése | 151 |
A középfokú oktatás ciklusaira kidolgozott általános munkaterv | 154 |
Az iskolákban tevékenykedő tanár-koordinátor és koordinációs csoport | 157 |
A megelőzés integrálása a már oktatott tantárgyak anyagába | 161 |
Az iskolai szintű megelőzés megszervezése - összkép | 168 |
Az iskolaközi koordináció - egy külső szerv közvetítésével | 171 |
Az átfogó megközelítésbe integrált iskolai szintű megelőzés | 173 |
A folyamatos értékelés | 174 |
Hogyan járjunk el a tanulókkal? | 177 |
Első szakasz: Az osztály valós helyzetének megismerése | 181 |
A Q-sort teszt elvégeztetése a tanulókkal | 183 |
Az élményanyag megközelítésére szolgáló egyéb eljárások | 188 |
Megelőzés az általános munkaterv szerint | 193 |
Második szakasz: Gondolkodás és tájékozódás, a stratégia felvázolása | 195 |
A döntési folyamat: a vizsgálandó vélemények kiválasztása | 196 |
A tanárok tájékoztatása a kiválasztott vélemények elemzésének útjairól | 198 |
Az elsajátítandó készségek meghatározása | 200 |
A szülők és a pszichológiai-orvosi-szociális központ illetékeseinek tájékoztatása és megnyerése | 202 |
A koordinátor tájékoztatása | 204 |
Harmadik szakasz: A tanulókkal és a szülőkkel folytatott munka elmélyítése | 207 |
A kiválasztott vélemények vizsgálata az öt út felhasználásával | 208 |
A szülők bevonása a tanulói akciókba | 214 |
Felhívjuk a tanulók figyelmét bizonyos készségek elsajátításának fontosságára | 215 |
A készségek gyakoroltatása és fejlesztése | 220 |
A tanulók aktivizálása saját korcsoportjukban | 221 |
A drogfogyasztással szembeni vagylagos megoldások népszerűsítése és a jó közérzet megteremtésének elősegítése | 222 |
Negyedik szakasz: Az értékelés | 225 |
Értékelés az osztály és az iskola szintjén | 226 |
A tanárok tapasztalatainak összegzése területi szinten | 226 |
Mellékletek | 227 |
A dohányzással kapcsolatos vélemények | 229 |
Az alkoholfogyasztással kapcsolatos vélemények | 231 |
A pszichotrop szerek (fájdalomcsillapítók, élénkítők, altatók, nyugtatók, étvágycsökkentők) használatával kapcsolatos vélemények | 233 |
Általában a gyógyszerek használatával kapcsolatos vélemények | 235 |
A tiltott drogok fogyasztásával kapcsolatos vélemények | 237 |
Hiányos képek a dohányzással kapcsolatban | 238 |
Hiányos képek az alkoholfogyasztással kapcsolatban | 241 |
Hiányos képek a pszichotrop szerek vagy gyógyszerek fogyasztásával kapcsolatosan általános vonatkozásban | 243 |
Hiá-nyos képek az illegális drogok fogyasztásával kapcsolatosan | 245 |
Hiányos képek az édességek fogyasztásával kapcsolatosan (általános iskolások számára) | 247 |
Hiányos képek a csoport egyénre gyakorolt nyomásával kapcsolatban (felnőtteknek) | 251 |
Didaktikai segédanyag a "Pakold be a hátizsákodat egy életre" c. játékhoz | 253 |
A középiskolákban 1984-1988 között végzett megelőző munka hatékonyság-ellenőrzésének néhány eredménye | 256 |
Az iskolai megelőző tevékenység hatékonyság-ellenőrzését szoilgáló tanári kérdőív | 259 |
Bibliográfia | 262 |
Tartalomjegyzék | 266 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.