1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Microsoft Visual C# 2005 lépésről lépésre

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Bicske
Kiadó: Szak Kiadó Kft.
Kiadás helye: Bicske
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 616 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-9131-79-2
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. CD-melléklet nélkül.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A könyv lépésről lépésre vezeti be az olvasót a Visual C# 2005 alapjaiba. A feladatok megoldásával könnyen gyakorlatot szerezhetünk a programok és a komponensek írásában.
Többek között megtanuljuk:
- hogyan kezelhetjük a Microsoft Visual Studio 2005 fejlesztői környezetet;
- hogyan deklarálhatunk változókat hívhatunk meg metódusokat és hogyan hozhatunk létre operátorokat;
- hogyan futtathatunk le ismételten vagy feltételesen bizonyos programkódokat;
- hogyan foghatunk el és kezelhetünk kivételeket;
- hogyan deklarálhatunk objektumorientáltan osztályokat és objektumokat;
- hogyan használhatjuk a destruktorokat a szükségtelen programkódok eltávolítására és az erőforrások hatékonyabb kezelésére;
- hogyan készíthetünk újrafelhasználható komponenseket többek között tulajdonságokat indexelőket és eseményeket;
- hogyan definiálhatunk a generikus típusokhoz és általánosított osztályokhoz típusokat és paramétereket; hogyan készíthetünk grafikus felhasználói felületet... Tovább

Fülszöveg

A könyv lépésről lépésre vezeti be az olvasót a Visual C# 2005 alapjaiba. A feladatok megoldásával könnyen gyakorlatot szerezhetünk a programok és a komponensek írásában.
Többek között megtanuljuk:
- hogyan kezelhetjük a Microsoft Visual Studio 2005 fejlesztői környezetet;
- hogyan deklarálhatunk változókat hívhatunk meg metódusokat és hogyan hozhatunk létre operátorokat;
- hogyan futtathatunk le ismételten vagy feltételesen bizonyos programkódokat;
- hogyan foghatunk el és kezelhetünk kivételeket;
- hogyan deklarálhatunk objektumorientáltan osztályokat és objektumokat;
- hogyan használhatjuk a destruktorokat a szükségtelen programkódok eltávolítására és az erőforrások hatékonyabb kezelésére;
- hogyan készíthetünk újrafelhasználható komponenseket többek között tulajdonságokat indexelőket és eseményeket;
- hogyan definiálhatunk a generikus típusokhoz és általánosított osztályokhoz típusokat és paramétereket; hogyan készíthetünk grafikus felhasználói felületet vezérlőelemekkel a Windows® Forms segítségével;
- hogyan férhetünk hozzá adatforrásokhoz a Microsoft ADO.NET használatával;
- hogyan hozhatunk létre webes űrlapokat nagy mennyiségű adat megjelenítésére;
- hogyan ellenőrizhetjük a felhasználó által bevitt adatokat a Microsoft ASP.NET vezérlőivel;
- hogyan írhatunk, tesztelhetünk és telepíthetünk webes szolgáltatásokat.
A mellékelt CD-ROM valamennyi példát tartalmazza. A futtatáshoz szükséges rendszerkövetelményeket lásd a Bevezetőben. Vissza

Tartalom

Köszönetnyilvánítás xv
Bevezetés xvii
Honnan kezdjük a könyv olvasását? xvii
A könyvben használt konvenciók és egyéb jelölések xix
Konvenciók xix
Egyéb jelölések xx
Online kiegészítő tartalom xx
Technológiai frissítések xx
Rendszerkövetelmények xx
Kibocsátás előtti szoftver xxi
A gyakorló fájlok telepítése és használata xxi
A gyakorlófájlok telepítése xxi
Az SQL Server Express beállítása xxii
A gyakorlófájlok használata xxiii
A gyakorlófájlok eltávolítása xxviii
Támogatás xxix
Észrevételek xxix
l. rész: A Microsoft Visual C# és a Microsoft Visual Studio 2005 bemutatása
1. Üdvözöljük a C# világában! 3
Ismerkedés a Visual Studio 2005 fejlesztői környezettel 3
Az első program megírása 7
Névterek használata 12
Windows Forms alkalmazás készítése 14
1. fejezet - Gyorsreferencia 23
2. Változók, operátorok és kifejezések használata 25
Az utasítások értelmezése 25
Azonosítók használata 26
Kulcsszavak azonosítása 26
Változók használata 27
A változók elnevezése 28
Változók deklarálása 28
Primitív adattípusok használata 29
Primitív adattípusok értékeinek megjelenítése 30
Aritmetikai operátorok használata 34
Műveletek típusa és eredménye 35
Az aritmetikai operátorok vizsgálata 36
A precedencia szabályozása 39
Kifejezések kiértékelése asszociativitás segítségével 40
Változók értékeinek csökkentése és növelése 40
Prefix és Postfix
2. fejezet - Gyorsreferencia 43
3. Metódusok írása és hatáskör alkalmazása 45
Metódusok deklarálása 45
A Metódus Deklarációs Szintaxis
(Method Declaration Syntax) megadása 46
Return utasítások írása 47
Metódusok hívása 49
A Metódus Hívás Szintaxis megadása 49
Hatáskör alkalmazása 52
Helyi hatáskör definiálása 52
Osztályhatáskör meghatározása 53
Metódusok túlterhelése 53
Metódusok írása 54
3. fejezet - Gyorsreferencia 63
4. Döntési utasítások alkalmazása 65
Bool változók deklarálása 55
Logikai műveleti jelek alkalmazása 66
Egyenlőségvizsgáló és relációs operátorok 66
A feltételes logikai operátorok 67
Az operátorprecedencia és az asszociativitás összefoglalása 69
Döntéshozatal if utasítások segítségével 70
Az if utasítás szintaxisa 70
Blokkok alkalmazása utasítások csoportosítására 72
Kaszkád if utasítások 72
Switch utasítások alkalmazása 76
A switch utasítások szintaxisa 76
A switch utasítás szabályai 77
Switch utasítások írása 79
4. fejezet - Gyorsreferencia 81
5. Összetett értékadás és iteráló utasítások alkalmazása 83
Összetett értékadási operátorok alkalmazása 83
While utasítások írása 85
For utasítások írása 89
A for utasítás hatásköre 91
Do utasítások írása 92
5. fejezet - Gyorsreferencia 101
6. A hibák és kivételek kezelése 103
Hibakezelés 103
Kódblokkok, hibakezelő blokkok és a kivételek elfogása 104
A kivétel kezelése 105
Kezeletlen kivételek 105
Több catch-kezelő használata 106
Több kivétel észlelése 107
Ellenőrzött és ellenőrizetlen egész aritmetika használata 111
Ellenőrzött utasítások írása 112
Ellenőrzött kifejezések írása 112
Kivételek dobása 114
A finally blokk használata 119
6. fejezet - Gyorsreferencia 121
II. rész: A C# nyelv elemei
7. Osztályok és objektumok létrehozása, valamint kezelése 125
Az osztályozás alapja 126
Az egységbe zárás célja 126
Osztály definiálása és használata 127
Az elérhetőség vezérlése 128
A konstruktorok használata 129
Konstruktorok túlterhelése 130
Statikus metódusok és adatok 138
Osztott mező létrehozása 139
Statikus mező létrehozása a const kulcsszó segítségével 140
7. fejezet - Gyorsreferencia 144
8. Értékek és referenciák 147
Int változók és osztályok másolása 147
A ref és az out paraméterek használata 152
Ref paraméterek létrehozása 253
Out paraméterek létrehozása 154
Hogyan szerveződik a számítógép memóriája 156
A verem és a halom használata 157
A System.Object osztály 158
Bedobozolás 159
Kidobozolás 159
8. fejezet - Gyorsreferencia 164
9. Értéktípusok létrehozása felsorolásokkal és struktúrákkal 165
Munka a felsorolt típussal 165
A felsorolt típus deklarálása 166
A felsorolt típus alkalmazása 166
A felsorolási literálok értékének megadása 167
A felsorolás mögöttes típusának kiválasztása 168
Struktúratípusok használata 171
A struktúratípusok deklarálása 172
A struktúrák és az osztályok különbségeinek áttekintése 173
A struktúraváltozók deklarálása 175
A struktúrák inicializálásának áttekintése 176
A struktúraváltozók másolása 177
9. fejezet - Gyorsreferencia 182
10. Munka tömbökkel és gyűjteményekkel 183
Mi a tömb? 183
A tömbváltozók deklarálása 184
Tömbpéldányok létrehozása 184
A tömbváltozók inicializálása 185
Az egyes tömbelemek elérése 186
Lépkedés a tömb elemein 187
A tömbök másolása 188
Mik a gyűjteményosztályok? 190
Az ArrayList osztály 191
A Queue osztály 193
A Stack osztály 194
A Hashtable osztály 195
A SortedList osztály 196
A tömbök és gyűjtemények összehasonlítása 197
Kártyajáték írása gyűjteményosztályokkal 197
10. fejezet - Gyorsreferencia 203
11. A paraméterek áttekintése. Tömbök 205
A tömbargumentumok használata 206
A params tömbök deklarálása 207
A params object tömb használata 209
A params tömbök használata 211
11. fejezet - Gyorsreferencia 215
12. Öröklés 217
Mi az öröklés? 217
Az öröklés használata 218
Ősosztályok és származtatott osztályok 218
Ősosztálykonstruktorok hívása 220
Osztályok megfeleltetése 221
New metódusok 222
Virtuális metódusok 223
Override metódusok 226
Védett hozzáférés 227
Interfészek létrehozása 228
Az interfész szintaxisa 229
Interfészekkel kapcsolatos megszorítások 229
Interfész megvalósítása 230
Hivatkozás egy osztályra annak interfészén keresztül 232
Munka több interfésszel 233
Absztrakt osztályok 233
Lezárt osztályok 236
Lezárt metódusok 236
Az örökléshierarchia kiterjesztése 237
Kulcsszó-kombinációk összefoglalása 244
12. fejezet - Gyorsreferencia 246
13. A szemétgyűjtés és az erőforrás-kezelés használata 249
Egy objektum élete és korszakai 249
Destruktorok írása 250
Miért érdemes a szemétgyűjtőt használni? 252
Hogyan működik a szemétgyűjtő? 253
Ajánlások 254
Erőforrás-kezelés 255
Felszabadító metódusok 255
Kivételbiztos felszabadítás 256
A using utasítás 257
A Dispose metódus hívása egy destruktorból 258
A kód kivételbiztossá tétele 260
13. fejezet - Gyorsreferencia 263
III. rész: Komponensek létrehozása
14. Mezők elérése tulajdonságok segítségével 267
Mezők és metódusok összehasonlítása 268
Mik a tulajdonságok? 270
Tulajdonságok használata 271
Csak olvasható tulajdonságok 272
Csak írható tulajdonságok 272
Tulajdonságok elérhetősége 273
Tulajdonságmegkötések 274
Interfésztulajdonságok deklarálása 276
Tulajdonságok használata Windows-alkalmazásban 277
14. fejezet - Gyorsreferencia 281
15. Indexelők használata 283
Mi az indexelő? 283
Indexelőket nem használó példa 283
Ugyanez a példa indexelők használatával 285
Az indexelő-hozzáférők megértése 287
Indexelők és tömbök összehasonlítása 288
Indexelők használata interfészekben 290
Indexelők használata Windows-alkalmazásokban 292
15. fejezet - Gyorsreferencia 298
16. Metódusreferenciák és események 301
Metódusreferenciák deklarálása és használata 302
Az automatizált gyár példája 302
A gyár megvalósítása metódusreferenciák nélkül 303
A gyár megvalósítása metódusreferenciával 303
Metódusreferenciák használata 306
Névtelen metódusok és metódusreferenciák 309
Metódusillesztő létrehozása 310
Névtelen metódus használata illesztőmetódusként 310
A névtelen metódusok jellemzői 311
Értesítésküldés eseményeken keresztül 312
Esemény deklarálása 312
Feliratkozás egy eseményre 313
Leiratkozás az eseménykezelők listájáról 314
Esemény kiváltása 314
A GUI-események megértése 315
Események használata 317
16. fejezet - Gyorsreferencia 320
17. A generikus típusok bevezetése 323
Az objektumok problémája 323
A megoldás: a generikus típusok 325
Generikus típusok kontra általánosított osztályok 328
A generikus típusok és a megszorítások 328
Generikus osztály létrehozása 328
A bináris fák elmélete 329
Bináris fa osztály létrehozása generikus típusokkal 332
Generikus metódus létrehozása 341
Generikus metódus definiálása bináris fa készítésére 342
17. fejezet - Gyorsreferencia 345
18. Gyűjtemények felsorolása 347
A gyűjtemény elemeinek felsorolása 347
Felsoroló manuális megvalósítása 349
Az IEnumerable interfész megvalósítása 353
A felsoroló megvalósítása iterátor segítségével 355
Egyszerű iterátor 355
Felsoroló definiálása a Tree<T> osztályhoz iterátor segítségével 357
18. fejezet - Gyorsreferencia 360
19. Operátortúlterhelés 361
Az operátorok működésének megértése 361
Operátormegszorítások 362
Túlterhelt operátorok 363
Szimmetrikus operátorok létrehozása 364
Ismerkedés az összetett értékadás módszerrel 367
Növelési és csökkentési operátorok deklarálása 367
Operátorpárok definiálása 369
Operátorok megvalósítása 370
A konvertáló operátorok működése 373
Beépített konverziók 374
Saját konvertáló operátorok megvalósítása 374
Szimmetrikus operátorok létrehozása - új megvilágításban 376
Bővítés implicit típus konverziós operátorral 376
19. fejezet - Gyorsreferencia 379
IV. rész: Windows-alkalmazások készítése
20. A Windows Forms 383
A programunk megírása
Windows Forms Application létrehozása 384
A gyakori Windows Forms tulajdonságok 388
Tulajdonságok megváltoztatása programozott módon 389
Vezérlőelemek hozzáadása űrlapunkhoz 390
Windows Forms vezérlőelemek használata 391
A vezérlőelemek tulajdonságainak beállítása 393
Tulajdonságok dinamikus megváltoztatása 395
A felhasználói felület programozása 397
Események közzététele a Windows Forms-ban 399
Események feldolgozása Windows Forms-ban 400
Az alkalmazás futtatása 403
20. fejezet - Gyorsreferencia 404
21. Munka menükkel és párbeszéddobozokkal 405
A menük kialakításának irányelvei és a megjelenés 406
A menük létrehozása és a menüesemények kezelése 406
Menük létrehozása 407
A menüpontok tulajdonságainak beállítása 409
További menüpont-tulajdonságok 412
Menüesemények 413
A felbukkanó menük 415
A felbukkanó menük létrehozása 416
A közös párbeszéd-vezérlőelemek használata 422
A SaveFileDialog vezérlőelem 423
A nyomtatók használata 426
21. fejezet - Gyorsreferencia 430
22. Ellenőrzések végrehajtása 433
Az adatok ellenőrzése 433
A CausesValidation tulajdonság 434
Az ellenőrzési események 434
Egy példa: az ügyfelek kezelése 435
Első kísérlet az ellenőrzésre 435
A visszafogottság előnye 439
Az ErrorProvider vezérlőelem használata 441
Állapotsor elhelyezése az űrlapon 444
22. fejezet - Gyorsreferencia 447
V. rész: Adatkezelés
23. Adatbázisok használata 451
Az ADO.NET-adatbázisok használata 451
A Northwind Traders adatbázis 452
Az adatbázis létrehozása 453
Hozzáférés az adatbázishoz 453
DataSet, DataTable és TableAdapter objektumok 459
Adatok megjelenítése egy alkalmazásban 461
Az ADO.NET programozott használata 465
23. fejezet - Gyorsreferencia 474
24. Adatkötés és DataSetek használata 477
A Windows Forms vezérlőelemek és az adatkötés 478
Egy DataSet definiálása és az egyszerű adatkötés használata 478
Az összetett adatkötés használata 485
Adatbázis frissítése DataSettel 488
Kapcsolatok kezelése 489
Többfelhasználós frissítések kezelése 489
DataSet használata DataGridView vezérlőelemmel 490
Felhasználói bevitel érvényesítése a DataGridView vezérlőelemben 494
Frissítések végrehajtása DataSet használatával 498
24. fejezet - Gyorsreferencia 502
VI. rész: Web-alkalmazások készítése
25. Az ASP.NET 507
Az Internet mint infrastruktúra 508
Webkiszolgáló-kérések és -válaszok 508
Az állapot kezelése 509
Az ASP.NET 510
Webes alkalmazások létrehozása ASP.NET segítségével 512
ASP.NET-alkalmazás létrehozása 512
A webűrlap tesztelése 521
Kiszolgálóoldali vezérlőelemek 523
Téma létrehozása és alkalmazása 530
25. fejezet - Gyorsreferencia 535
26. Ellenőrző vezérlőelemek webes űrlapokon 537
Szerver- és ügyféloldali ellenőrzés összehasonlítása 537
Szerveroldali ellenőrzés 538
Ügyféloldali ellenőrzés 538
Ügyféloldali ellenőrzés megvalósítása 539
26. fejezet - Gyorsreferencia 546
27. Webhelyek védelme és adatelérés webűrlapokkal 547
A Web Forms GridView vezérlőelemének használata 547
A biztonság kezelése 548
Az űrlap alapú hitelesítés megértése 549
Az űrlap alapú hitelesítés megvalósítása 549
Adatok lekérdezése 556
Ügyféladatok megjelenítése 557
Adatok megjelenítése oldalanként 561
Az adathozzáférés optimalizálása 562
Adatok gyorsítótárazása az adatforrásban 563
A gyorsítótárazás vizsgálata SqlDataSource objektummal 564
Adatok szerkesztése 566
Sorok törlése GridView vezérlőelemből 566
Sorok módosítása GridView vezérlőelemben 568
27. fejezet - Gyorsreferencia 569
28. Webszolgáltatás létrehozása és alkalmazása 571
Mi a webszolgáltatás? 571
A SOAP szerepe 572
Mi a webszolgáltatás-leíró nyelv? 574
A ProductService webszolgáltatás elkészítése 577
A ProductService webszolgáltatás létrehozása 577
Összetett adatok kezelése 585
Web szolgáltatások, ügyfelek és proxykiszolgálók 591
A SOAP-protokollal való beszélgetés nehezebb módja 591
A SOAP-protokollal való beszélgetés könnyebb módja 592
A ProductService webszolgáltatás felhasználása 592
28. fejezet - Gyorsreferencia 599
A szerzőről 601
Tárgymutató 603

John Sharp

John Sharp műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: John Sharp könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem