1.062.212

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Miből leTT a cserebogár?

Szerző
Budapest
Kiadó: SZORT BT
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 385 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-008-920-3
Megjegyzés: Kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A vizuális kultúra és az óvoda6
A környezetkultúra6
A vizuális kultúra7
Vizuális művészet, vizuális kommunikáció8
A vizuális nevelés12
A vizuális nevelés tárgya: A gyerek13
Az esztétikum, a szépség igénye17
Az esztétikai érzékelés - belső érzékelés19
Az esztétikai minőség - A hasznosság elve20
Az általánosan szép - az elvont formák23
A negatív esztétikai minőség26
A művészeti érték27
Az esztétikum és az óvoda29
A rend, mint esztétikai érték41
Műalkotások elemzése45
Az ábrázolás funkciója a gyermek életében52
Az ábrázolás és a játéktevékenység kapcsolata54
Az ábrázolás maga is játék!56
Az ábrázolás és a megismerő funkciók58
"Kétbalkezes vagyok!"58
Az agyam nem tud rajzolni, nem a kezem60
Az ábrázolás folyamatában résztvevő apparátus62
A megfigyelő képesség70
A sématanítás - a megfigyelés halála73
A belelátás - a megfigyelés fejlesztése74
Az analizálás - szintetizálás képessége79
Fogalomalkotás83
A vizuális emlékezet87
A szimbolizáló funkció90
A séma az észlelt tárgy összefoglalt másolata, szimbóluma91
Vizuális nyelv - anyanyelv94
Piktogramok97
A vizuális fejlődés101
A fejlődés törvényszerűségei102
A vizuális nevelés a mindennapokban106
A közvetlen környezet106
Szivárvány fejlesztő kártyacsalád108
A tágabb környezet115
A fejlesztés115
Ne tanítsunk, mégis fejlesszünk?116
Prevenció121
Kompenzáció122
Miben nyilvánul meg a lemaradás?123
Az ábrázolás a kompenzálás megindítója125
Aki kétbalkezes134
Az öröm komoly dolog142
A motiváció143
A kreativitás146
Expresszív alkotóképesség147
Produktív alkotóképesség148
Intenzív alkotóképesség148
Innovatív alkotóképesség148
Gyökeresen újat teremtő alkotóképesség148
A tehetség164
A kreativitás - és a tehetség kapcsolata166
Tehetséggondozás167
Rajzfejlődés 2-8 éves korig184
A szimbólumképzés szakaszai187
Piaget fejlődési szakaszai és az ábrázolás187
Az utánzás hiánya: firkakorszak189
Nyomhagyás190
Lengővonalas firka191
Körvonalas "fészek" firka192
Formafirka192
A technikát tanítsuk!198
Milyen papírt használjunk?201
Mit rajzoltál? Elnevezhető-e a firka?206
A szórványos utánzás = formafirkálás207
Még mindig firkaszint!207
A sématanítás az alkotóképesség halála!209
Meddig firkálhat?212
A rendszeres utánzás kezdete = egyszerű formák215
A minták utánzása - a valódi ábrázolás kezdete217
Megjelenik tehát a szándék217
Ha tőlünk vár segítséget219
Próbálkozások és tévedések = alkotás!225
A témajavaslat a fejlesztés eszköze226
Pontosabb utánzás = az ábrázolás kiteljesedése231
A szimbólum egyre tökéletesebbé válik231
Az "önfejlesztő" folyamat beindulása233
Ne a beszédre építsük a képet, hanem a képre a beszédet!234
A gyerekek közötti intenzív "séma-csere"235
A valóság hű tükrözése239
A fejlődés - fejlesztés összefoglalása240
A gyermekrajzok elemzése242
Rajzelemzés a mindennapokban247
Elemzési szempontok250
Rajzpedagógiai elemzési szempontok251
Esztétikai elemzési szempontok253
Lélektani elemzési szempontok256
A kompozíció259
A térábrázolás261
A mozgás262
A színek263
Az ábrázolás gyógyító ereje267
Elaborációs mechanizmusok a rajzban268
Feszültségredukció269
Élménysematizálás269
A társas elszigetelődés kompenzálása270
Ne ábrázolni tanítsuk a gyereket, hanem vizuálisan gondolkodni!270
A séma270
A séma = vizuális jel272
Sematizálás = vizuális fogalomalkotás272
A gyermeki sematizmus - kreatív sematizmus274
A megmerevedett sematizmus = riasztó jel!276
A siker titka: jól kell csinálni!282
A mindennapok módszertana282
Az elbizonytalanodás hatása a vizuális nevelésre282
Az utóbbi évek változásai285
Törvényszerű-e a 8-10 éves kor körüli megtorpanás?289
A megtorpanást már az óvodában megalapozzuk!296
A sémaadás nem azonos a sématanítással!300
A gyerek reakciója legyen az útmutató!305
Kezdeményezés306
Üljünk le a gyerekek közé!309
A témaadás a kreatív sémafejlődés katalizátora!314
Módszerváltoztatás helyett - szemléletváltást!319
A lényeg a vizuális gondolkodás!319
A megoldás: kétféle értékrend egyenrangú megjelenése!322
Az egyedi gondolat is tehetséget takar322
A témakidolgozás szervezeti keretei324
Az ábrázoló tevékenység szervezése, irányítása330
Az ábrázoló tevékenységünk körülményei335
Tervezés - tervszerűség - tudatosság347
Ami nem tervezhető előre352
Vizuális játékok, eszközök357
Alapfelszerelés, ami mindig legyen elől368
Felhasznált irodalom374

Balázsné Szűcs Judit

Balázsné Szűcs Judit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Balázsné Szűcs Judit könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem