kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Zeneműkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 205 oldal |
Sorozatcím: | Zeneélet |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 12 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
Bevezetés | 5 |
A mintaválasztásról | 10 |
Melodika | 13 |
A dallamképzés logikája | 15 |
A slágerek dallamtípusai | 22 |
A dallammotívumok részletes jellemzése | 28 |
Néhány szó a szerkezetről | 54 |
A felszabadulás előtti évek (1937-1945-ig) | 58 |
Az 1945 és 1954 közötti évek | 66 |
Az 1954 és 1960 közötti évek | 69 |
1960 után | 71 |
Harmónia | |
Milyen fokú akkordok szerepelnek leginkább a slágerekben? | 78 |
Hány fokú az egyes slágerek akkord-készlete? | 80 |
Milyen típusú akkordok épülnek az egyes fokokra? | 82 |
Milyen különbségeket okoz a harmóniaszerkezetekben a dúr, illetve a moll jelleg? | 83 |
Milyen különbségek mutatkoznak az idő "függvényében"? Hangnem és moduláció | 86 |
Folytatás - Az akkordkészlet alakulása | 88 |
Milyen jellemző harmónia-kötések szerepelnek slágereinkben? | 91 |
Szöveg | 97 |
Vizsgálati módszerünk | 98 |
A slágerek tematikája | 100 |
A slágvervilág értékrendje | 105 |
A slágerek esztétikai "univerzuma" | 111 |
A slágervilág stragéma szerkezete | 126 |
Slágereink tipológiája | 133 |
A tipológia összefoglalása | 168 |
Mire mond a sláger igent és hogyan? | 171 |
Akkor miért nem irtjuk ki a slágert? | 178 |
A slágerszövegek sajátosságainak változásai az évtizedek során | |
A tematika változásai | 188 |
Az értékszerkezet alakulása | 191 |
A slágertípusok arányainak alakulása | 192 |
Összefoglalás helyett | |
A populáris dal formai keretei | 195 |
A populáris dal tartalmi lehetőségei | 200 |
Összefüggés más vizsgálatokkal | 201 |
Néhány záró megjegyzés a művelődéspoltika és a sláger viszonyáról | 205 |
Hivatkozások | 207 |