1.062.614

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Miből lesz a cserebogár?

Vizuális nevelés 2-8 éves korig

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Alex-typo Kiadó és Reklámiroda Bt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 176 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-7735-01-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal és színes fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

AZ ÍRÓ VALLOMÁSA
Spiró György: „Perspektíva" (részlet) [9] „...Nagyanyám azzal fenyegetett, hogy ha nem eszem, a gyomrom összezsugorodik,és az nagyon nagy baj. Estére már éreztem, hogy jól... Tovább

Előszó

AZ ÍRÓ VALLOMÁSA
Spiró György: „Perspektíva" (részlet) [9] „...Nagyanyám azzal fenyegetett, hogy ha nem eszem, a gyomrom összezsugorodik,és az nagyon nagy baj. Estére már éreztem, hogy jól összezsugorodott a gyomrom ebéd óta. Rettegve töltöttem az éjszakát, féltem, hogy reggelre kelve megfulladok, és hogy a gyomrom olyan picivé zsugorodik össze, mint a körmöm, amivel nagyanyám biztatott.
Hetekig nem ettem, csak krumplipürét, és a gyomrom már csakugyan akkora lehetett, mint a körmöm, amikor anyám elvitt egy doktornénihez. Halálra készülve utaztam a trolin, pedig csodaszép jármű volt, piros, hatalmas, zajtalan. Sokáig vártunk a zöldre és fehérre mázolt falak között a folyosón, az első emeleten, ahonnét, az épület közepének kör alakú kivágása folytán, le lehetett látni a földszintre, amíg beléphettünk a fehér ajtón. A legrosszabbra voltam elkészülve, lehet, hogy most gázosítanak el, ahogy szokták, de csak egy néni üldögélt bent nyugodtan egy fehér köpenyben.
A padlón heverő játékokra mutatva felkért, hogy játsszam, amíg ő elbeszélget anyukámmal. Az evés témáját nem vetette fel. Ez rendes dolog volt tőle. A padlón építőkockák hevertek, volt nekem ilyen otthon, de idegenkedtem tőlük, mindig megmutatták, mit és hogyan kell fölépíteni, úgyhogy semmi értelme sem volt az egésznek. Volt ott aztán villanyvasút is, amit szintén ki nem állhattam: ha szétszedem a mozdonyt, megrónak, ha a sínre teszem, csak ott tud menni, ahol a sín megy, úgyhogy annak sincs semmi értelme. Azért eljátszottam velük becsületből, és amikor a néni megkérdezte, eljönnék-e máskor is, átláttam a cselen, de kedvességét mégis viszonoznom kellett igenlő ígéretemmel, hadd örüljön neki.
Evésről a második alkalommal sem volt szó, viszont a padlón fölfedeztem a festékeket. A néni megmutatta, hogyan kell őket használni, én telemaszatoltam egy csomó papírt meg a padlót a csodálatosan szép festékekkel, pancsoltam az ecsettel a vízben, és elégedetten nyugtáztam, hogy anyám nem róhat meg azért, mert összemaszatoltam a legszebb ruhámat, amiért apámnak oly sokat kellett robotolnia. A néni elégedetlen volt anyámmal, amiért nekem otthon nincsenek festékeim és színes ceruzáim, megengedte, hogy kiválasszam az elkészített festményeim közül a legjobbat és hazavigyem, anyám el is pakolta, aztán hazafelé az ÁPISZ-ban vett nekem vízfestéket és vázlatfüzetet. Elmentünk még párszor a nénihez, én önfeledten pancsoltam, és amikor a néni elérkezettnek látta az időt, hogy megkínáljon az előre elkészített zsíroskenyérrel, mintha véletlenül tenné, rá való tekintettel, hálából nem utasítottam vissza és megettem. Vissza

Tartalom

Bevezető 7
I. fejezet: A vizuális nevelés és az ábrázoló tevékenység kapcsolata a
kisgyermek-korban
- Spontán vizuális ingerek és szervezett tapasztalatszerzés 12
- A vizuális nevelés a mindennapokban 13
A közvetlen környezet 13
Tágabb környezet 15
Az ábrázoló tevékenység 15
II. fejezet: Az ábrázolás funkciója a gyermek életében 19
- Az ábrázolás, a tárgyi világ cselekvő birtokbavétele 20
- Az ábrázolás folyamatában résztvevő apparátus szerepe 21
- Hármas feladatunk - (szem-agy-kéz fejlesztése) 23
III. fejezet: A kreativitás és a vizuális nevelés
- A kreativitás szintjei 30
- A kreatív és nem kreatív gyermek gondolkodási sémája 33
- A tehetség 37
- Az ábrázolás, mint a kompenzálás megindítója 40
- Az ábrázolás iskolaelőkészítő szerepe 46
- A fejlődés 47
- Kreativitás és az ábrázoló technikák 55
IV. fejezet: Rajzfejlődés 2-8 éves korig
- A szimbólumképzés fejlődési szakaszai (Piaget) 57
- Az ábrázolás és Piaget fejlődési szakaszainak kapcsolata 59
- Piaget L szakasza: Az utánzás hiánya
A firkakorszak 60
- Piaget II. szakasza: A szórványos utánzás
A formafirkálás 66
(látszólag szándékos firkák)
- Piaget III. szakasza: A rendszeres utánzás kezdete
Az egyszerű formák 71
(a „belelátás" alapján kialakuló ábrázolási szándék)
- Piaget IV. szakasza: A saját testen nem látható minták utánzása
A valódi ábrázolás kezdete 73
- Piaget V. szakasza: A saját testen nem látható minták pontosabb
utánzása
A valódi ábrázolás kiteljesedése 77
- Piaget VI. szakasza: A késleltetett utánzás
A valóság hű tükrözése 77
- A fejlődés - fejlesztés összefoglalása (táblázat) 86
fejezet: Néhány gyakorlati probléma lehetséges megoldására tett javaslatok
1./ Szervezés 88
2./ Témaválasztás 101
3./ A motiváció 105
4./ Tervezés - Tervszerűség - Tudatosság 107
Felhasznált irodalom 115

Balázsné Szűcs Judit

Balázsné Szűcs Judit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Balázsné Szűcs Judit könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem