1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mi, pedagógusok

Kérdések önmagunkhoz

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Flaccus Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 288 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-9412-46-5
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A pedagógus pálya az emberi kapcsolatokról szól. Az óvónő, a tanító, a tanár nap mint nap a legkülönbözőbb helyzetekben találkozik a gyerekekkel, a szülőkkel és kollégáival. Hiába szeretne objektív lenni, lépéseit, döntéseit - szakmai tudásán és kreativitásán kívül - saját személyisége határozza meg. Az, hogy mit tart fontosnak, mi jelent értéket számára, mit gondol a gyerekekről, mennyire képes beleélni magát mások érzéseibe.
A pedagógus munkájához szükséges képességeket nem lehet könnyen megtanulni. Viselkedésünket neveltetésünk, az életünk során felhalmozott tapasztalataink befolyásolják. Minél jobban megismerjük önmagunkat, cselekedeteink lelki hátterét, annál könnyebben tudunk változni, változtatni.
Könyvünket pedagógusokról és pedagógusoknak írtuk, egy kicsit másképpen, mint ahogy megszoktuk. Nem fogalmazunk meg általános igazságokat, nem adunk tanácsot, mert úgy gondoljuk, hogy az érzések kifejezését, a kapcsolatok alakulását támogathatjuk, de közvetlenül nem irányíthatjuk.... Tovább

Fülszöveg

A pedagógus pálya az emberi kapcsolatokról szól. Az óvónő, a tanító, a tanár nap mint nap a legkülönbözőbb helyzetekben találkozik a gyerekekkel, a szülőkkel és kollégáival. Hiába szeretne objektív lenni, lépéseit, döntéseit - szakmai tudásán és kreativitásán kívül - saját személyisége határozza meg. Az, hogy mit tart fontosnak, mi jelent értéket számára, mit gondol a gyerekekről, mennyire képes beleélni magát mások érzéseibe.
A pedagógus munkájához szükséges képességeket nem lehet könnyen megtanulni. Viselkedésünket neveltetésünk, az életünk során felhalmozott tapasztalataink befolyásolják. Minél jobban megismerjük önmagunkat, cselekedeteink lelki hátterét, annál könnyebben tudunk változni, változtatni.
Könyvünket pedagógusokról és pedagógusoknak írtuk, egy kicsit másképpen, mint ahogy megszoktuk. Nem fogalmazunk meg általános igazságokat, nem adunk tanácsot, mert úgy gondoljuk, hogy az érzések kifejezését, a kapcsolatok alakulását támogathatjuk, de közvetlenül nem irányíthatjuk.
Munkánkkal önmagunk megismerésében szeretnénk segíteni, hogy elgondolkozzunk, miért válaszolunk haraggal, szorongással, vagy éppen megértően és elfogadóan a különböző szituációkban és miért esünk bele ugyanabba a csapdába, amibe már többször belekerültünk. Olyan kérdéseket fogalmazunk meg, amelyekre aligha lehet igennel vagy nemmel válaszolni. Eltöprenghetünk rajtuk, felidézhetjük élményeinket, gondolatainkat, érzéseinket annak érdekében, hogy a kérdésekre megtaláljuk saját válaszainkat. Vissza

Tartalom

Előszó9
Gyerekismeret - önismeret13
Az óvoda, az iskola és én18
Bevezetés18
Hogy érzem magam az óvodában, az iskolában? (Munkahelyi közérzet)22
Elégedett vagyok!? (A munkával való elégedettség)25
Mi fontos nekem? (Értékek és normák)29
Lehet, hogy "előítéletes" vagyok? (Előítéletek)32
A pedagógus pálya és én35
Bevezetés35
Miért lettem pedagógus? (A pályaválasztás motivációja)39
Hogyan alakult a pályám? (A pályakezdés és a "pálya emlékezete")41
Pályát tévesztettem? (Kétségek, csalódások)42
"Kiégtem?" (A "burn out", a kiégés lehetősége)44
A gyerekek és én47
Bevezetés47
Kedvelnek a gyerekek? (A pedagógus és a gyerekek kapcsolata)52
Milyen gyerekekkel foglalkozom szívesen? (Gyerek-ideál)55
Lehet olyan gyerek, akit nem szeretek? (Érzelmek, értékek, gyerek-kép)58
A fiúkkal/lányokkal jobban kijövök (Nemi szerepek, sztereotípiák)60
A gyerekek szexuális érdeklődése (Viszony a gyerekek nemi érdeklődéséhez)63
Az enyém a legnehezebb csoport/osztály (Csoport/osztály a periférián, osztályfőnöki gondok)66
Ezzel a gyerekkel nem tudok kapcsolatot teremteni! (Kommunikációs nehézségek)69
A gyerekek állandóan bántják egymást (Beavatkozás, közvetítés)72
A kollégák és én74
Bevezetés74
Tudunk-e együttműködni akkor is, ha más a véleményünk? (Kooperáció és tolerancia)78
Milyenek a szakmai és az emberi kapcsolataim a nevelőtestületben? (Szerepek, érzelmek, kommunikáció)81
Hogyan értékelnek a kollégáim? (Szociális kép a kollégák részéről)84
A kollégák engem hibáztatnak a gyerekek gyenge eredményei és rendetlen viselkedése miatt! (Kié a probléma, kié a felelősség?)87
Jobb, ha elkerülöm a konfliktust?! (Konfliktuskezelés)90
A vezető és én93
Bevezetés93
Igazi tekintély számomra a vezető? (A megfelelés igénye, tekintélytisztelet)96
Milyennek tartja munkámat a vezető? (Szociális kép a vezető részéről)99
Mondhatok nemet? (Az elutasítás félelme - félelem az elutasítástól)103
A legrosszabb, ha a vezetővel ütközöm össze! (Konfliktusmegoldás)106
A szülők és én110
Bevezetés110
Lehetek-e őszinte a szülőkkel? (Tájékoztatás a gyerekről)114
Kapcsolatom a szülőkkel (Kommunikáció a pedagógus és a szülő között)118
Vannak helyzetek, amikor teljesen másképpen látjuk a gyereket! (Pedagógus-szülő konfliktus)121
A szülők elégedetlenek a munkámmal! (Szülői értékelés, önértékelés)124
Mibe szólhatok bele? I. (A családi nevelés módszerei)127
Mibe szólhatok bele? II. (Veszélyeztetettség)130
Tehetetlen vagyok! (A szülői elhanyagolás)133
Nem kedvelem a szülői értekezleteket! (A szülői értekezlet lelki terhei)136
A fejlesztés, a tanítás és én139
Bevezetés139
Mit jelent a gyerekek fejlesztése az óvodában?139
Hogy érzik magukat a gyerekek az óvodában? (Az óvodások jelzéseinek észlelése)148
Játszanak a gyerekek... (A játék segítése)148
Hogy érzik magukat a gyerekek az óráimon? (A tanulók jelzéseinek észlelése)153
Mit szeretek legjobban az óvodai munkában, a tanításban? (Kedvelt tevékenységek)155
Mi jellemzi a tanítási stílusomat? (Interakciók)158
Nem érdekli a gyerekeket a tantárgyam!? (Tanulási motiváció)161
Miért nem készülnek a gyerekek az órámra? (Szorgalom és feladattudat)163
Nem szeretek osztályozni! (A teljesítmény értékelése)166
Ez a gyerek megnehezíti az életemet! (Tanulási-tanítási nehézségek, kudarcok)170
Nevelési elvek, módszerek és én173
Bevezetés173
Szeretnék demokratikus lenni! (Nevelési stílus)183
Szigorú legyek vagy engedékeny? (Következetesség és egységesség - rugalmasság és sokszínűség)187
Lehet csak dicsérettel nevelni? (Elismerés, jutalmazás)192
Akit megbüntetek, haragszik rám! (Elmarasztalás, büntetés)195
Kinek segít a büntetés? ("Fokozatok" és "tetemrehívás" az iskolában)199
Tanulásban akadályozott, sérült, sajátos nevelési igényű gyerek a csoportomban, az osztályomban? (Integráció)203
Mit gondolok róla? (Néhány "régi-új" törekvés)206
"Harcolnom" kell a gyerekekkel?! (Nevelési konfliktusok)212
A csoport, az osztály és én216
Bevezetés216
Nehéz kifejezni az érzéseimet! (Társas készségek)223
Ismerem a csoportomat, az osztályomat? (Társas viszonyok)226
A csoportra vagy az egyes gyerekre figyeljek? (Egyén a csoportban)230
Elmennek, újak jönnek... (Változások a csoportban, az osztályban)232
Lelki egészség, lelki problémák és én236
Bevezetés236
Ideges vagyok, de a problémáimat az ajtón kívül hagyom! (Személyes gondok és hitelesség)247
Néha elfog a szorongás! (A pedagógus munkával kapcsolatos félelmek, szorongás, stressz)250
Lehet, hogy lelki sérülést okoztam a gyereknek? (Óvodai és iskolai ártalmak)253
Nem tudom, miért csinálja ezt a gyerek! (Magatartási problémák)255
Hogyan segíthetek a gyereknek? (Nehéz helyzetek)260
És ilyenkor mit tehetek? (Kritikus és "vész"-helyzetek)263
Merjek-e segítséget kérni magamnak? (A segítő szakemberhez fordulás dilemmái)265
Kitől kérjek segítséget a gyerek (a család) számára? (A segítő szakemberhez irányítás)268
Szakirodalom271
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem