Előszó
Részlet:
"1. A modul megnevezése
Gazdasági alapismeretek (tanulásban akadályozott, enyhén értelmi fogyatékos tanulók speciális szakiskolai képzéséhez).
2. A modul célja
Alakítson ki a modul a...
Tovább
Előszó
Részlet:
"1. A modul megnevezése
Gazdasági alapismeretek (tanulásban akadályozott, enyhén értelmi fogyatékos tanulók speciális szakiskolai képzéséhez).
2. A modul célja
Alakítson ki a modul a speciális szakiskolai képzés keretében a tanulásban akadályozott, enyhén értelmi fogyatékos tanulók részére olyan ökonómiai szemléletet, amely a speciális szakterületükön (gombatermesztés, bogyósgyümölcs-termelés, palántanevelés-zöldségtermesztés...) kívül irányt mutat bármely tevékenység reális értékelésére.
Tanulják meg a termelőtevékenység során felhasznált ráfordítások és a hozamok értékének pénzbeni kifejezését, amely segítségével lehetővé válik a tevékenység gazdaságosságának megítélése.
A képzésben résztvevőkben tudatosuljon, hogy a termelési folyamat gazdasági műveleteit rögzíteni kell bizonylatokon, egyéb nyilvántartásokon, annak érdekében, hogy tevékenységüket számokban is értékelni tudják.
A modul elsajátítása kiválóan alkalmas a speciális kompetenciákra építve az értelmi kompetenciák fejlesztésére (összefüggések meglátása, következtetés, önállóság, vállalkozó kedv...).
Legyenek képesek belátni a minőség jelentőségét a termelési folyamat értékelésekor.
3. A modul beillesztése a képzésbe
A gazdasági alapismeretek többféle speciális szakiskolai szakmai program kiegészítő moduljaként alkalmazható a modul céljának megfelelően. A gazdasági alapismeretek tanítása során az életközeli példák arról a szakterületről származzanak, amelyet a tanulók részletesen tanulnak, így megerősítést, másféle megközelítést is kap az elsajátítandó ismeretanyag.
Vissza