kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 447 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-7782-0 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52831. |
Bevezetés | 3 |
Az iskola a közoktatás-irányítás folyamatában | 9 |
A közoktatás-politika | 9 |
A közoktatás-irányítás rendszere | 12 |
Az iskola társadalmi funkciói | 22 |
Az igazgató szerepe a vezetésben | 33 |
A vezetés fogalma | 33 |
Az igazgató a vezetés folyamatában | 39 |
Az igazgató hatásköre | 42 |
Az igazgató és helyettese(i) közötti munkamegosztás | 49 |
Az igazgató kiválasztása és kinevezése | 63 |
Az igazgató kiválasztásának követelményei | 63 |
A kinevezési eljárás | 72 |
A vezetés funkciói | 79 |
A tervezés | 87 |
A tervezés fogalma | 87 |
A tervezés követelményei és jellemzői | 88 |
A tervezés általános elvei az iskolai munkatervek készítésében | 93 |
Az iskolai terv tartalma | 100 |
A tervkészítés menete | 113 |
A szervezés | 121 |
A szervezés fogalma és a szervező munka elvei | 121 |
Az iskolai munka szervezése | 124 |
Az iskolai szervező munka csomópontjai | 127 |
A nevelést segítő tényezők | 146 |
A szervezeti feltételek meghatározása | 152 |
Az iskola személyi feltételeinek szervezése | 156 |
Az iskola tárgyi feltételeinek megteremtése és fejlesztése | 159 |
Az ellenőrzés | 163 |
Az ellenőrzés fogalma, helye, szerepe a vezetésben | 163 |
Az ellenőrzéssel szemben támasztott követelmények | 167 |
Az iskolai munka ellenőrzésének sajátosságai | 168 |
Az iskolai ellenőrzés módszerei és színterei | 174 |
A tanítási órák, foglalkozások ellenőrzése | 179 |
Az elemzés, az értékelés | 195 |
Az elemzés és az értékelés | 195 |
Az értéskeléssel szemben támasztott követelmények | 196 |
Az iskolai értékelés módja és formája | 202 |
A pedagógusok minősítése | 206 |
A döntés | 213 |
A döntés jelentősége és formái | 213 |
A döntési folyamat | 214 |
A döntés módszerei | 216 |
Személyi jellegű döntések | 224 |
Az iskola közösségei | 239 |
Az iskolai közösség sajátosságai | 239 |
A mozgalmi jellegű közösségek | 242 |
A pedagógusközösség szakmai jellegű szervezetei | 252 |
Az ifjúsági közösségek pedagógiai irányítása | 262 |
Az igazgató és a felügyelet kapcsolata | 287 |
Az általános tanulmányi felügyelet | 288 |
A szakfelügyelet munkája | 292 |
Az általános tanulmányi felügyelet és a szakfelügyelet együttműködése | 295 |
Hogyan készüljön fel az igazgató a felügyeleti vizsgálatra? | 305 |
Az igazgató és más szervek kapcsolatai | 309 |
Az iskola kapcsolata a tanácsokkal | 309 |
Az iskola további külső kapcsolatai | 313 |
A kapcsolattartás formái | 318 |
Az iskolavezetés szakirodalmának válogatott bibliográfiája (1960-1980) | 323 |
Az iskola a közoktatás-irányítás folyamatában | 323 |
Az igazgató szerepe a vezetésben | 339 |
Az igazgató kiválasztása és kinevezése | 355 |
A vezetés funkciói | 358 |
A tervezés | 363 |
A szervezés | 371 |
Az ellenőrzés | 392 |
Az elemzés és az értékelés | 394 |
A döntés | 400 |
Az iskola közösségei | 408 |
Az igazgató és a felügyelet kapcsolata | 432 |
Az igazgató és más szervek kapcsolatai | 439 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.