1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pszichológiai tanulmányok I-XVI.

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött keménykötés
Oldalszám: 10.556 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal. Kihajtható mellékletekkel. Angol és orosz nyelvű tartalomjegyzékekkel, összefoglalókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

I. kötet
Dr. Gegesi Kiss Pál: Előszó5
Pszichológiatörténet
Dr. Mátrai László: Henricus Regius (Le Roy), a tudományos lélektan úttörője9
Surányi Gábor: Vlagyimir Mihajlovics Bechterew21
Nemes Lívia: Az értelmi fejlődés és a gondolkodás szakaszai Piaget műveiben27
Általános és kísérleti lélektan
Dr. Kardos Lajos: Tanulás és emberréválás41
Dr. Lénárd Ferenc: A problémamegoldás fáziskapcsolatai57
Dr. Tóth Béla: A beszédanalízis, mint a személyiségvizsgálat módszere71
Dr. Lénárt Edit: A gondolat folytonosságának kifejezése a tartalom kisebb köreiben77
Dr. Kiss Tihamér: Az örömérzés első megnyilvánulásai a gyermeknél85
Surányi Gábor: Nagyságbecslés emlékezet után95
Dr. Molnár Imre: Sorozatos szokáscselekvés átállításánál adódó konfliktushelyzet kísérleti vizsgálata105
Mezei Árpád: A színek információsközvetítő értékeinek különbségeiről121
Marton Lajosné-Bakay Éva: Fehérpatkányok viselkedésének mennyiségi igazodása egymástól kvantítatíve eltérő helyzetekhez a helyzetek sorozatbaágyazása esetén. Az erőadagolási nívó127
Tánczos Zsolt: Szenzomotoros koordináció inverz látómezőben133
Közösségi lélektan
Binét Ágnes: Milyen tényezők torzítják el a társas kapcsolatokról való képzeteket és ítéleteket az óvodáskorban?143
Kántás László: Egy óvodai csoport társas szerkezete151
Árkosiné Udvard Sarolta: A barát-választás indokolása óvodáskorban161
Illyés Sándor-Szakács Ferenc: A csoportosulás tényezői vak gyermekek közösségében165
Neveléslélektan
Dr. Kelemen László: A 6-10 éves tanulók fogalmainak és gondolkodásának néhány sajátossága177
D. Baranyai Erzsébet: Az alárendelő kifejezésmód a gyermekkorban187
Dr. Justné Kéry Hedvig: Az iskoláskor előtti íráskészség egyszerű mozgások megtanulásánál205
Dr. Radnai Béla: A magyarázat szerepe a megértésben211
Mesterné Dr. Boda Fiore-Mezeiné Erdély Éva: Jutalmazás és büntetés a nevelés különböző szakaszaiban221
Dr. Harsányi István: Egy fiúgyermek olvasmányai a prepubertásból a pubertásba való átmenet évében.229
G. Dr. Donáth Blanka: Leányok specifikusan lányos, illetőleg fiús jellegű olvasmányai a korai pubertásban239
Orvosi lélektan
Dr. Gegesi Kiss Pál: A "psziché" fejlődése csecsemő- és gyermekkorban247
Dr. Horányi Béla: Az időérzésről255
Dr. Nyirő Gyula: A lelki működések strukturális szemlélete a reflexfolyamat alapján265
Dr. Hermann Imre: Hibátlan gondolkodás, hibás gondolkodás279
Dr. Vargha Miklós-Dr. Geréb György: Az aphasia új módszerű kezelése289
Dr. Hárdi István: Íráspszichológiai megfigyelések elektroshock kezelés nyomán303
Dr. Böszörményi Zoltán: A kísérleti psychosisok egyes kérdései311
Dr. Moussong-Kovács Erzsébet: Elektroenkephalografiás és Rorchach vizsgálatok halmozott elektroshock kezeléssel kapcsolatban319
Hirsch Margit: A gyermekkori neurózisok és a szülők pszichés állapota327
Murányi-Kovács Endréné: A pszichogén gyermeki enuresis nocturna terápiájához335
Liebermann Lucy: A nevelési tanácsadó technikai problémái343
Lantosyné Dr. Dabas Erzsébet: A szülők válásának reakciója a gyermekben353
Tájékoztató a lélkektannal foglalkozó magyarországi intézetek jelenlegi munkájáról361
Magyar szerzők 1945-1957. években megjelent pszichológiai munkáinak bibliográfiája373
II. kötet
Dr. Gegesi Kiss Pál: Előszó9
Pszichológiatörténet
Ádám Péter: 1919, a Magyar Gyermektanulmányi Társaság hőskora13
Általános, kísérleti és közösségi lélektan
Dr. Geréb György: Reflexometriás vizsgálatok fáradékonysági tényezők pszichés hatásának kimutatására29
Dr. Kardos Lajos: Az emlékezeti mező szerepe interoceptív ingerekhez kapcsolt feltételes reakciók kialakulásában43
Dr. Lénárd Ferenc: Gondolkodási fázis, gondolkodási művelet, gondolatmenet63
Dr. Lénárt Edit: A "család" fogalomrendszere és a relációkban való gondolkodás79
Marton Lajosné: A viselkedés erőadagolásának változása a helyzetek ismétlése során fehérpatkányoknál95
Táczos Zsolt: Érzékelés és mozgás kölcsönhatásának formái105
Neveléslélketan
Dr. Baranya Erzsébet: Átvitt értelmű szavak jelentésének felfogása a gyermek- és ifjúkorban123
Dr. Blaskovich Edit: A gyermeki szóértelmezésnek az életkorhoz kapcsolódó jellegzetességei141
Dr. Cser János: Az erkölcsi tulajdonságokat jelentő fogalmak a 10-14 éves korban155
Dr. Justné Kéry Hedvig: A számtani gondolkodásról175
Dr. Kelemen László: Sajátos következtetési formák és tévedések az alsótagozatban189
Dr. Putnoky Jenő: Adatok az elemzés és az összehasonlítás fejlődés-lélektanához203
Dr. Radnai Béla: Önértékelés - mások értékelése213
Dr. Rókusfalvi Pál: Ábrák szerepe a matematikai problémamegoldó gondolkozásban227
Salamon Jenő: Adatok a fiúk és lányok szerkezetösszeállító sajátosságairól koedukált iskolák I., III., V. osztályában239
S. Molnár Edit: A gondolatsor folyamatosságának megértése egy novellában253
Surányi Gábor: A tanulás indítékai az általános iskola III.-VIII. osztályaiban267
Dr. Székely Lajos: Az osztályterem miliőhatása a tanulók teljesítményeire279
Munkalélektan - pályaválasztás
Dr. Bálint István: Figyelemvizsgáló módszer felhasználása az ipari eredetű idegrendszeri elváltozások korai diagnosztizálásában295
Dr. Csirszka János: Az orvosi pálya a pályaválasztás indítékainak tükrében305
Dr. Réti László: Balesetező és nem-balesetező gépjárművezetők pszichológiai összehasonlítása313
Orvosi lélektan
Dr. Horányi Béla: Az orvosi pszichológia feladatairól327
Dr. Böszörményi Zoltán: Adatok a kísérleti pszichózisok és az alkotási vágy összefüggésének kérdéséhez335
Dr. Hermann Imre: A kiválasztásos gondolkodás pszichológiája és pszichopatológiája345
Király József: Szinesztéziás élmények mesterséges pszichózisban355
Mesterné Dr. Boda Fiore: 83 epebeteg élettörténeti adatainak pszichológiai elemzése363
Mezei Árpád-Levendel László: Adatok tüdőgümőkórosok személyiség-problémájához387
Gyógypedagógiai lélektan
Dr. Bárczi Gusztáv: A gógypedagógiai lélektan problémái401
Göllesz Viktor - G. Majoros Magda - Cs. Kremmer Erika: Fáradékonysági viszgálatok általános iskolás, vak és értelmi fogyatékos gyermekek körében409
Dr. Lányiné Engelmayer Ágnes: A játékvizsgálat mint a fogyatékos gyermek megismerésének egyik eszköze419
Illyés Sándor: A vak gyermekközösség önismerete433
Művészi lélektan
Dr. Gegesi Kiss Pál: A művészet céljáról449
Dr. Gegesi Kiss Pál: A művészet jelentőségéről457
B. Supka Magdolna: Szempontok a képzőművészeti alkotótevékenység vizsgálatához465
Katonai lélektan és sportlélektan
Bartha Lajos: Az indítékok szerepe a hivatásszeretet fejlesztésében485
Dr. Csinády Jenő - Dr. Nemessuri Mihály: A koncentráció bipoláris vetélkedése lépcsőzetes megterhelés hatására495
Kriminálpszichológia
Dr. Németh Nóra: Fiatalkorú leány öngyilkossága509
P. Liebermann Lucy - Majláth György: Fiatalkorú anyagyikos esete523
Gyakorlati módszertan
Adorján Csaba - dr. Gálfi Béla - dr. Regius Ferenc - Schenker László: A munka és jutalmázás szerepe a csoportos pszichoterápiában537
Dr. Harsányi István - G. dr. Donáth Blanka - Marton Lajosné: Akut pszichikus trauma tükröződése különböző személyiségvizsgálatokban547
Hirsch Margit: A szülőkkel folytatott klinikai beszélgetés jelentősége gyermekek pszichodiagnosztikai vizsgálatában565
Dr. Horváth László Gábor: A "gondolkodási séma" és a személyiség befolyásolhatóságának kísérleti vizsgálata577
Hornné dr. Erős Anna: Érdekesebb esetek az I. Lógodi utcai iskolai ideggondozó anyagából591
Mezei Árpád: A Rorschach-próba rendszeres továbbfejlesztése601
Dr. Molnár Imre: Vizsgálati módszer a becsületesség megállapítására613
P. Liebermann Lucy: A Rorschach-teszt grafikus ábrázolási módszere629
Dr. Vörös László: Képzőművészeti jellegű pszichológiai kísérlet639
A Magyar Tudományos Akadémia Elnöksége mellett működő Pszichológiai Bizottság eddigi munkája651
Tájékoztató a lélektannal foglalkozó magyarországi intézetek jelenlegi munkájáról661
Magyar szerzők 1945 óta megjelent pszichológiai munkáinak bibliográfiája (folytatás)678
III. kötet
Dr. Gegesi Kiss Pál: Előszó9
Pszichológiatörténet
S. Molnár Edit: A tudat pszichológiai vizsgálatának történeti és logikai módszere L. Sz. Vigotszkij munkáiban15
Általános, kísérleti és közösségi lélektan
Dr. Horváth László Gábor: Szenzomotorikus reakciók centrális időtartamainak összefüggése az emocionális személyiségi tényezőkkel29
Dr. Lénárd Ferenc: Az "irány" szerepe a problémamegoldó gondolkodásban43
Marton Lajosné: Viselkedések és diszkriminációs konfliktusok energetikai utóhatásának vizsgálata fehérpatkányokon61
Dr. Réti László: Az egyensúlyérzékelés összefüggése a hallásélességgel és mozgásossággal73
Dr. Severini Erzsébet: Kísérletek az akarati kitartásról85
Dr. Tánczos Zsolt: A szenzoros feltételes kapcsolatok típusairól101
Dr. Tánczos Zsolt: Propriocepció kis latenciaidejű hatása a vizuális lokalizációra117
Neveléstan
Dr. Baranyai Erzsébet: Gondolkodás a minősítő jelentés racionális alkalmazásában és a fejlődés137
Dr. Cser János: 10-14 éves tanulók erkölcsi fogalmainak vizsgálata149
Dr. Faragó László: A törtek osztásával kapcsolatos nehézségek lélektani okairól163
Fábián Zoltán: A képzetek és a sémák a tanulók időszemléletében183
Dr. Harsányi István: Egy serdülő fiú monotechnikai érdeklődésének alakulása longitudinális megfigyelés adatai alapján199
Justné Kéry Hedvig: A gyermeki csoportok kialakulásának feltételeiről215
Dr. Kelemen László: Egy földrajzi fogalomkör megértésének neveléslélektani vizsgálata237
Dr. Kiss Árpád: Docimológia, osztályozás, mérés253
Dr. Lénárd Ferenc és Forrainé dr. Bánlaki Erzsébet: Az érzelmek felismerése arckép alapján 7-17 éves korban267
Dr. Székely Lajos: A tanulók iskolai teljesítőképessége a délutáni tanítás alkalmával283
Dr. Tóth Béla: A vasipari dolgozók kulturális érdeklődése301
Munkalélektan, pályaválasztás
Dr. Bálint István és Murányi Mihály: Pszichológiai tényezők hatása a könnyűipari balesetek megoszlására323
Dr. Csirszka János: A munkateljesítmény ideje és minősége341
Dr. Csirszka János: Érettségizett tanulók beilleszkedési problémai az ipari pályákon355
Dr. Geréb György: Munkalélektani kísérletek fáradtsági szint műszakok közti váltakozásának megállapítására367
Dr. Perczel József: Az üzemi balesetek vizsgálatának és megelőzésének intenzív módszeréről389
Dr. Rókusfalvy Pál: A személyiség szerepe a gépkocsivezetőknek kiképzésen való beválásában409
Orvosi lélektan
Dr. Gegesi Kiss Pál: Az orvos és a társadalom425
Dr. Angyal Lajos: A limbikus lebeny pszichológiai vonatkozásai445
Dr. Böszörményi Zoltán: A farmakopszichológia egyes módszertani kérdéseiről465
Dr. Hermann Imre: Bolyai János patográfiájának fő kérdései, eredeti kéziratok felhasználásával473
Dr. Horváth László Gábor: Ataraktikumok és trankvillánsok hatása az érzékelése és mozgásosságra495
Király József: Önkísérlet Psylocybinnel519
Dr. Levendel László: Szóreflexes vizsgálatok tüdőgümőkóros betegeknél531
Dr. Moussong - Kovács Erzsébet: Pszichológiai módszerek a tudat vizsgálatában543
Dr. Somogyi Endre, Dr. Irányi Jenőné és Dr. Orovecz Béla: Elektromos suicidiuim sorozat pszichés infekció alapján559
Gógypedagógiai lélektan
Dr. Kanizsai Dezső: Laringektomiások beszédterápiája és beszédpszichológiája571
Illyés Sándor: Az írásmozgások tervezése és automatizációja ráírásos és másolásos írástanulásnál585
Jankovichné Dalmai Mária: Életkor-átlag és intelligenciakor-átlag alakulása gyógypedagógiai osztályokon597
Pauka Károly: A beszédzavarok etiológiájának kérdéséhez605
Simon Ilona: Adatok a vak gyermek társas magatartásához fejlődéséhez619
Szigeti Borbála: Debilis és retardált gyermekek érzelmi vizsgálatának néhány kérdéséről631
Kriminálpszichológia
Lassó Károly: Az érzelmek szerepe a kihallgatásoknál645
Majláth György: Egy társadalomellenességbe sodródott fiatalkorú indulati bűncselekménye659
Módszertan
Dr. Aczél György: Szervi és környezeti tényezők egy magatartási rendellenesség kialakításában677
Adorjáni Csaba és dr. Gálfi Béla: Csoportos pszichoterápia idült elmebetegeknél685
Dr. Elkán György: A gyermek és a szülő közötti viszony vizsgálatának egyszerű módszere703
Hirsch Margit: A személyiség-elmélet jelentősége a "nevelési tanácsadó" rendelések gyakorlatában711
P. Liebermann Lucy: Pubertáskori érzelmi katasztrófa719
Mártonné Vázsonyi Ibolya: Az intelligencia-szerekezet változásai ismeretszerzés hatására a Rorschach-próba tükrében729
Mezei Árpád: A diagnosztika elmélete és a személyiségtani diagnosztika739
Dr. Németh Nóra: Megoldhatatlan anya-gyermek kapcsolat751
Tájékoztató a pszichológiával foglalkozó magyarországi intézetek jelenlegi munkájáról767
Magyar szerzők 1945 óta megjelent pszichológiai munkáinak bibliográfiája (második folytatás)791
IV. kötet
Filozófiai pszichológia
Garai László: A szabadság-szükséglet néhány elvi kérdése9
Általános, kísérleti és közösségi lélektan
Dr. Kovács Ferenc: A jezések jelzése: a szó27
Dr. Lénárd Ferenc: A gondolkodás idealista és materialista pszichológiai értelmezése39
Dr. Réti László: Petőfi költészetének színlélektani jelenségei55
Dr. Tánczos Zsolt: A feltételes kapcsolatok perifériális és centrális mechanizmusának összefüggéseiről73
Neveléstan
Dr. Cser János: Erkölcsi meghatározások megértése 10-18 éves korban99
Dr. Faragó László: Az absztrakció és az elemzés nehézségei az algebra tanulásásának kezdeti szakaszában119
Justné Kéry Hedvig: Az írástanítás és az írás megtanulása közötti összefüggésekről139
Dr. Kiss Árpád: Írásos teljesítménypróbák iskolai felhasználása155
Dr. Lánárt Edit: A kifejezés szemantikai pontossága 10-14 éves korban165
S. Molnár Edit: A szépirodalmi szövegmegértés vizsgálata a mű címének felfogása alapján183
Dr. Salamon Jenő és Kovács J. Sándor: Alsótagozatos tanulók gondolkodási sajátosságai modell alapján történő szerkezetösszeállításban199
Vaszkó Mihály: Távolság- és tárgynagyság észlelés vizsgálata219
Munkalélektan - pályaválasztás
Dr. Bálint István és Hódos Tibor: Futószalagon dolgozó ruhaipari munkások neurózisának vizsgálata237
Dr. Csirszka János: Pálya: Szakma és beosztás255
Dr. Geréb György és Virágh László: Szünet hatásának pszichológiai vizsgálata a kenderfonógyári dolgozóknál267
Dr. Molnár Imre és dr. Várnagy László: Vizsgálati eljárás a munkamozgás biztonságának megállapítására281
Dr. Rókusfalvy Pál: Szenzomotoros vizsgálatok eredményeinek összefüggése a gépkocsivezető jelöltek beválási adataival301
Orvosi lélektan
Dr. Gegesi Kiss Pál: Emlékezés, megismétlés, megismétlődés319
Dr. Hárdi István: Rajzvizsgálatok elektrosokk kezelés nyomán337
Dr. Hermann Imre: A parafrénia orvosi lélektanának néhány szempontja349
Dr. Horváth László Gábor: Néhány centrális stimuláló szernek az érzékelésére és mozgásos teljesítményre tett hatásának vizsgálata365
Dr. Horváth László Gábor: Néhány centrális stimuláns hatása a gondolkodási és állásfoglalási séma verbálreakcióiban395
Dr. Mendelényi Margit és Márton Lajodné: Primer krónikus polyarthritisben szenvedő betegek személyiségvizsgálata419
Dr. Petrorini Rezső: Adatok Csontváry Kosztka Tivadar festőművész patográfiájához437
Gyógypedagógiai lélektan
Illyés Sándor és Vitár Zoltán: Gondolati összefüggések felismerésének megkönnyítése kiemelő nyelvi szerkezetekkel465
Dr. Kanizsai Dezső: A nagyothallás és szájrólolvasás pszichológiai vonatkozásai479
Művészetpszichológia
Dr. Halász László: Az irodalmi alkotás pszichológiai elemzéséhez499
Kriminálpszichológia
Majláth György és Pick Imre: A bűnöző anya szerepe egy fiatalkorú banda bűncselekményeiben517
Popper Péter: Fiatalkorú bűnözők személyiségvizsgálatának néhány tapasztalata533
Módszertan
Dr. Gálfi Béla: Az elmebetegek rehabilitálásának pszichológiai vonatkozásai551
Hirsch Margit: A személyiség-fejlődésben kora gyermekkori külső ártalmak hatására keletkezett zavarok rendezése561
Dr. Lénárd Ferenc: A gondolkodási folyamat struktúrája és az intelligenciavizsgálatok579
P. Liebermann Lucy: Kis csoportok dinamikus struktúrája597
Mezei Árpád és dr. Levendel László: Személyiségvizsgálatok tüdőgümőkóros betegeken Rorschach-próba segítségével605
Mezei Árpád és Mezeiné Erdély Éva: A Rorschach-táblák felszólító jellegének bizonyítása615
Dr. Németh Nóra: Pubertásos konfliktus megoldása623
Dr. Réti László: A pályaválasztási tanácsadás módszerei643
Dr. Paulay Lajos: Veszélyhelyzetek elégtelen megoldásának traumatikus előzményei és következményei659
Tájékoztató a pszichológiával fogalkozó magyarországi intézetek jelenlegi munkájáról677
Magyar szerzők 1945 óta megjelent pszichológiai munkáinak bibliográfiája (3. folytatás)701
V. kötet
Filozófiai pszichológia
Garai László: Az ember magasabb rendű érzelmi viszonyairól11
Általános, kísérleti és közösségi lélektan
Dr. Nemessuri Mihály és Szende Ottó: A hangszeres mozgások objektív vizsgálata33
Pálffy Zoltán: A szenzomotorika egy speciális formája az emberré válás folyamatában47
Dr. Réti László: A táplálkozáskomponensek pszichológiai hatásának vizsgálata63
Dr. Tánczos Zsolt: A látóanalizátor és a hallóanalizátor feltételes kölcsönhatásának mechanizmusáról83
Dr. Tóth Béla: A vasipari dolgozók irodalmi érdeklődése (Adalékok az üzemi kultúrmunka pszichológiai megalapozásához)109
Neveléslélektan
Dr. Baranyai Erzsébet: Gondolkodás a tagolásban és összefogásban127
Barkóczi Ilona: Gyermekek manipulációs tevékenységére vonatkozó pszichológiai megfigyelések141
Dr. Faragó László: Az analízis műveletét gátló tényezők a matematikai gondolkodásban165
Dr. Kelemen László: A 10-14 éves tanulók problémamegoldó gondolkodása cselekvéssel kapcsolatos feladatokban187
Dr. Kelemen László: Gondolkodási műveletek cselekvéses feladatmegoldásokban205
Dr. Kiss Árpád: A tanulás fogalma a pszichológiában és a pedagógiában221
Dr. Lénárd Ferenc és Justné Kéry Hedvig: A gondolkodási műveletek előfordulása kiscsoportos óvodásoknál a szervezett foglalkozások keretében241
Dr. Lénárt Edit: A kifejezés pontosságának néhány szintaktikai és morfológiai tényezője 10-14 éves korban259
S. Molnár Edit: Szöveggel kapcsolatos feladatok megoldása kis csoporton belül271
Dr. Réti László: Az iskolaérettség pszichológiai vizsgálata289
Dr. Salamon Jenő: Alsótagozatos tanulók gondolkodási sajátosságai rajz alapján történő szerkezetösszeállításban305
Munkalélektan - pályaválasztás
Dr. Bálint István és Murányi Mihály: Baleseti veszély és egyéni veszélyeztetettség327
Dr. Csirszka János: A pályaválasztási szaktanácsadás mint tudományos tevékenység343
Dr. Geréb György: A megoszló figyelem és kézügyesség együttes vizsgálata különböző termelési szintet elért dolgozóknál361
Dr. Horváth László Gábor: Szenzoros és motoros teljesítőképesség fáradtság hatására létrejött elváltozásának kísérletes összehasonlító vizsgálata385
Dr. Horváth László Gábor: Az emócionális állapotok fáradtság hatására létrejött elváltozásának kísérletes összehasonlító vizsgálata411
Dr. Rókusfalvy Pál: Pályaválasztó fiatalok érzelmi életének visszatükröződése a pszichológiai vizsgálatok adataiban421
Dr. Rókusfalvy Pál: Az affektivitás szerepe a gépkocsivezető-jelöltek szenzomotors teljesítményének alakulásában439
Vaszkó Mihály: A traktor rezgéseinek hatása az emberre és a vezérlési tevékenységre455
Orvosi lélektan
Adorjáni Csaba és Dr. Puskás Imre: A csoport-pszichoterápia gyógytényezői idült elmebetegek esetében475
Dr. Mendelényi Margit és Marton Lajosné: Szívneurotika gyermekek személyvizsgálata a klinikum és a Rorschach-próba alapján485
Dr. Tordai István: Szín-pszichológiai vizsgálatok Töfranillal kezelt depressziós betegeken501
Dr. Vargha Miklós: Az autogén tréning helye a pszichoterápiában515
Gyógypedagógiai lélektan
Becságh Géza: A csoportosítás és csoportosulás kölcsönhatásának vizsgálata vak fiúkon529
Dr. Gleiman Anna, Harmath Péter, Molnár Béla és Pálhegyi Ferenc: Adatok a gyermek logikai gondolkodásának vizsgálatához543
Illyés Sándor: Az értelmi fogyatékosok észlelésvizsgálatának néhány elméleti kérdése561
Jankovichné Dalmai Mária: Pszichológiai tényezők összefüggése értelmi fogyatékosok emberrajzában577
Művészetpszichológia
Dr. Halász László: Az irodalmi mű hatásának pszichológiai vizsgálata597
Kriminálpszichológia
Dr. Irányi Jenőné és Dr. Somogyi Endre: Szélhámos személyiség pszichopatológiai elemzése617
Dr. Kertész Imre: A gondolkodás szerepe a vallomás kialakulásában627
Módszertan
Adorjáni Csaba és Dr. Gálfi Béla: A terapeuta szerepe a csoport-pszichoterápiában643
P. Liebermann Lucy, Dr. Németh Nóra, Dr. Hódosi Rezső, Majláth György és Révész Lászlóné: Fiatalkorú öngyilkosok657
Mezei Árpád és Mezeiné Erdély Éva: A Rorschach-próba válaszainak szerkezete és a személyiség felbomlásával járó kórformák differenciál-diagnosztikája683
Dr. Moussong-Kovács Erzsébet: Az elektroenkefalográf mint a pszichológiai kutatás egyik módszere695
Tájékoztató a pszichológiával foglalkozó magyarországi intézetek jelenlegi munkájáról711
Magyar szerzők 1945 óta megjelent pszichológiai munkáinak bibliográfiája (4. folytatás)737
VI. kötet
Általános pszichológia
Dr. Ákos Károly és Dr. Ákos Károlyné: A kritikus fúziós frekvencia sorozat-effektus11
Büky Béla: A beszélő és a hallgató szubjektív viszonyának befolyásolása mint beszédcél21
Marton Lajosné: Az aktivációs és a tájékozódási reakció főbb működési elvei és jelentőségük a pszichikus folyamatok megismerésében37
Mezei Árpád: A szemlehunyásos jelenség51
Pedagógiai pszichológia és fejlődéslélektan
Barkóczi Ilona: Adatok a csecsemők manipulációs tevékenységének fejlődéséhez65
Dr. Csirszka János: Érettségiző leányok érdeklődése és a pályaválasztás81
G. Dr. Donáth Blanka: Az értékek motiváló szerepe leányok pubertáskor és posztpubertáskori személyiségfejlődésében99
Dr. Geréb György: Különböz évfolyamú ipari tanulók teljesítményének mennyiségi és minőségi alakulása munkapróbák tükrében119
Dr. Harsányi István: 3-18 éves fiúk és leányok témarajzainak fejlődéslélektani sajátosságai139
Justné Kéry Hedvig és Dr. Lénárd Ferenc: A gondolkodási műveletek jelentkezése nagycsoportos óvodásoknál a szervezett foglalkozás keretében185
Dr. Kelemen László: A 10-14 éves tanulók gondolkodásának néhány sajátossága201
Kürti Istvánné és Szilágyi Lilla: 3-6 éves óvodások tevékenységformáinak kibontakozása221
Dr. Putnoky Jenő: Az analízis és a szintézis funkcionális összefüggése az egész-rész reláció alapformáival 6-10 éves korban239
Dr. Salamon Jenő és Porkolábné Balogh Katalin: V-VIII. osztályos tanulók gondolkodásának fejlődéslélektani vizsgálata fénykép alapján történő szerkezetösszeállításban257
Tardos Anna: Megfigyelések a környezetváltozásnak a csecsemők játéktevékenységére gyakorolt hatásáról273
Dr. Várnagy László: A műhelymunka mint a tanulók megismerésének eszköze289
Munkapszichológia
Dr. Bálint István, Földes Éva és Murányi Mihály: A gyakori munkahely-változások pszchológiai motívumainak elemzése311
Dr. Bálint István és Hódos Tibor: Adaptáció vizsgálata futószalagdolgozókon333
Dr. Csirszka János: Ifjak és felnőtt dolgozók várható reakciói munkahelyi sérelmekre351
Vaszkó Mihály: A mezőgazdasági gépek vezetőire áttételezett vertikális irányú rezgések és hatásaiknak vizsgálata365
Vaszkó Mihály: Mezőgazdasági gépek zajhatásának vizsgálata387
Orvosi (klinikai) pszichológia
Dr. Böszörményi Zoltán: Adatok az antipszichotikus gyógyszerek hatásmegéléséhez (Adatok a terheléses gyógyszeradás kórlélektanához)411
Dr. Hárdi István: Dinamikus rajzvizsgálat pszichotrop szerekkel végzett kezelés nyomán421
Gyógypedagógiai pszichológia
Dr. Csabayné Kremmer Erika és Dr. Göllesz Viktor: Adatok a Down-betegek intelligencia- és iskolai teljesítményéhez437
Dr. Kleininger Ottó: Rorschach-vizsgálatokhoz oligofréneknél449
Dr. Lányiné Engelmayer Ágnes: Az életkor és az életkori sajátsosságok szerepe az értelmi fogyatékosok fejlődésében459
Molnár Béla és Pálhegyi Ferenc: Adatok a logikai gondolkodás fejlődésének vizsgálatához vak gyermekeknél467
Dr. Rendi László és Győrffy Pál: A vibráció iránti érzékenység vizsgálata süketnémáknál487
Kriminálpszichológia
Dr. Gegesi Kiss Pál és P. Liebermann Lucy: A nyomozási, vizsgálati és bírósági eljárások hatása bűncselekményt elkövetett gyermekek és fiatalkorúak személyisége499
Dr. Kertész Imre: Pszichológus a büntetőeljárásban523
Kolos Tamás és Majláth György: Érzelmi sérülés és gyermekkori kriminálitás537
Varga Zoltán: Fiatalkorúak büntetésvégrehajtásával kapcsolatos megfigyelések549
Módszertan
Adojráni Csaba és Dr. Gálfi Béla: A csoport, a csoportdinamika és a pszichotikusok csoport-pszichoterápiája565
Benkőné Zsemlye Erzsébet: Adatok 4-8 éves gyermekek személyiségvizsgálatához rajzvizsgálatok alapján (A Goodenough-féle teszt hazai alkalmazhatósága)575
Hirsch Margit: A szülőktől elszakadt, gyermekotthonban, majd családi környezetben nevelkedő gyermekek személyiségvizsgálata595
Dr. Hódosi Rezső: Alkoholista szülők gyermekeinek pszichológiai problémái615
Lantosyné Dr. Dabas Erzsébet: A testvérek együttmaradásának és különválasztásának pszichológiai problémái627
Dr. Moussong-Kovács Erzsébet: Teszt-módszerek érzékelésélettani alapjairól639
Dr. Németh Nóra: Teljes érzelmi elárvulás következtében létrejött általános sorvadás651
Ranschburg Jenő: Látók és vakok zajkép-megoldásai665
Tájékoztató a pszichológiával foglalkozó magyarországi intézetek jelenlegi munkájáról685
Magyar szerzők 1945 óta megjelent pszichológiai munkáinka bibilográfiája (5. folytatás)707
VII. kötet
Dr. Gegesi Kiss Pál elnöki megnyitója9
Paul Fraisse felszólalása9
Dr. Bartha Lajos: Ifjúságunk társadalmi beilleszkedésének pszcihológiai kérdései11
Dr. Gegesi Kiss Pál: A csecsemő-, gyermek- és ifjúkori gondozástanítás-nevelés szervezetten is összefüggő új rendszerének elmélete29
Dr. Lénárd Ferenc: Az oktató-nevelő munka eredményességének javítása feladataink megoldása érdekében43
Dr. Kelemen László: A pedagógiai pszichológiai kutatások néhány időszerű problémája57
Dr. György Júlia: Adalékok a gyermekkori szökés-csavargás szindrómájához63
P. Liebermann Lucy: A családi csoportterápia néhány problémája73
Hirsch Margit: A nevelési tanácsadás gyakorlatában érvényesített személyiségelmélet néhány kérdése79
Dr. Lőrincz István: Az iskolaérettség fogalmának meghatározása és kapcsolata a fejlődéssel pszichológiai szempontból85
Vincze Antalné: Az értelmi fogyatékosok társadalmi beilleszkedésének pszichológiai problémái93
Dr. Csépányi Loránd, Dr. Severini Erzsébet, Dr. Majláth György, Dr. Pap Zoltán, Rudas János, Dr. Hermann Alice, Dr. Gegesi Kiss Pál hozzászólásai99
Dr. Kardos Lajos: Az állatkerti kutatások jelentősége és néhány elvi kérdés105
Barkoczy Ilona: A kutató és manipulációs tevékenység sajátos formái csecsemőknél és fiatal majmoknál115
Dr. Vereczkey Lajos, Dr. Karmos György és Dr. Grastyán Endre: A tájékozódási reakció idegéllettani elemzése123
Dr. Gegesi Kiss Pál hozzászólása129
Dr. Tánczos Zsolt. A jelenkori pszichofiziológiai kutatások néhány főbb elvi és metodikai problémája131
Dr. Grastyán Endre, Dr. Czopf József, Dr. Ángyán Lajos és Dr. Szabó Imre: Motivációs mechanizmusok jelentősége a feltételes reflexes kapcsolat szervezésében153
Marton Lajosné és Urbán János. Pszichofiziológiai módszerek alkalmazása a személyiségvizsgálatokban199
Illyés Sándor: A mozgásvezérlés főbb elvei207
Adorjáni Csaba: A második jelzőrendszer teljesítmény jellemzői és hatásmechanizmusának néhány kérdése215
Dr. Severini Erzsébet, Dr. Kardos Lajos, Dr. Grastyán Endre, Dr. P. Liebermann Lucy, Büky Béla hozzászólása224
Dr. Ákos Károly és Dr. Ákos Károlyné: A kritikus fúziós frekvencia sorozat-effektus tényezői227
Dr. Pisztora Ferenc: Különböző tényezők szerepe a hipochondriás tartalmak kialakulásában237
Dr. Juhász Pál: -A mezőgazdasági termelőszövetkezeti mozgalom a falusiak neurózisának szempontjából245
Dr. Hermann Imre: Ösztönök és érzelmek térvonatkozása255
Dr. Kiss Tihamér: Érzelmi motivációk szerepe az akarat fejlődése előtörténetében267
Dr. Moussong-Kovács Erzsébet: A kórlélektani elemzés multidimenzionalitása és a teszteredmények interferenciája közötti kapcsolat279
Dr. Hárdi István: A dinamikus rajzvizsgálat értelmezése285
Dr. Kardos György: Társlélektani kölcsönhatások jelentősége az alkoholisták gyógyszeres kezelése alkalmával295
Dr. Pap Zoltán: Személyiség és elszemélytelenedés303
Dr. P. Liebermann Lucy, Dr. Pap Zoltán hozzászólása312
Dr. Böszörményi Zoltán: Csoportpszichoterápiás tapasztalatok pszichotikusokkal313
Ranschburg Jenő: A zajképek személyiségvizsgálati perspektívái 321
Dr. Bálint István és Hódos Tibor: Néhány pszichológiai vizsgálómódszer felhasználása a foglalkozás és a neurózis közötti összefüggés kutatásában323
Murányi Mihály: A munkafolyamat kritikus fázisainak és a baleseti szituációinak vizsgálata présgépen végzett munkánál335
Dr. Gegesi Kiss Pál zárszava347
VIII. kötet
Általános pszichológia
Dr. Kardos Lajos: Az érzékletek átalakulásai11
Dr. Réthy Zoltán: Az akaraterő dinamizmusának hajtóerői ("A specifikus aktiváció" elvének alkalmazása a pszichológiában II.)33
Mérei Ferenc: Társkapcsolataink a manifeszt álomtartalomban49
S. Dr. Molnár Edit és Surányi Bálint: Az adatgyűjtők befolyásoló szerepének vizsgálata kvóta-módszerrel végzett közvéleménykutatatásban71
Pedagógiai pszichológia és fejlődéslélektan
Dr. Bartha Lajos: Adatok a második jelzőrendszer előfokai és elemi formái kialakulásának vizsgálatához85
Dr. Geréb György: Egyszerű műveletek monotóniát kiváltó hatásának vizsgálata általános iskolai tanulókon101
Dr. Fekete József: Az oktatás programozásának néhány elvi kérdése121
Forrainé Dr. Bánlaki Erzsébet: Érzelmi kifejezések felismerésének kapcsolata az értelmi fejlettséggel 7-9 éves korban139
Gádorné Dr. Donáth Blanka és Kereszty Zsuzsa: A felnőttre irányuló kapcsolatszükséglet néhány neveléslélektani vonatkozása pubertásos és posztpubertásos lányok levelei alapján153
Dr. Harsányi István: AIsóiskolások családrajza mint a családi relációk és az önértékelés feltárásának eszköze171
Dr. Kiss Tihamér: Interperszonális viszonyátélések kezdetei a csecsemőkorban195
Kürti Istvánné és Szilágyi Lilla: 5-6 éves óvodások személyiségének kifejlődése feladatmegoldás közben211
Dr. Ranschburg Jenő: A verbális emlékezéshez kapcsolódó érzelmek vizsgálata óvodás korú gyermekeknél galvános bőrreflexszel229
Dr. Tóth Béla: A versolvasó kedv érdeklődéslélektani vizsgálata gyermekkorban (A pozitív és negatív motiváció szerepe általános iskolai tanulóknál)243
Dr. Várnagy László: A gimnáziumi gyakorlati oktatás személyiségfejlesztő szerepének problémái a tanulók véleményének elemzése alapján259
Munkapszichológia
Dr. Horváth László Gábor és Dr. Kovács László: Adatok a közlekedési munka okozta fáradtság pszichológiájához279
Benczéné Tóbel Mária és Dr. Korányi György: Vegyipari kutatócsoportok munkájának pszichológiai vizsgálata297
Dr. Bálint István, Földes Éva és Murányi Mihály: A gyakori munkahely-változtatások pszichológiai motívumainak elemzése II. (Törzsgárdisták vizsgálata)317
Dr. Csirszka János: Legnépszerűbb pályák és leggyakoribb pályaválasztási indítékok341
Papp Ágoston: A táppénzállomány időtartama és a munkaképesség visszanyerésére közötti összefüggés pszichológiai vizsgálata359
Dr. Rókusfalvy Pál: Munkatevékenység, pályakövetelmény, pályaalkalmasság (Adalékok a diódaszerelés pályaprofiljához)371
Vaszkó MIhály: A traktorvezetők megterhelésének mérnöklélektani vizsgálata változó menetsebesség mellett393
Művészetpszichológia
Dr. Halász László: Az írói tehetség vizsgálata kísérleti témák exponálásával421
Orvosi (klinikai) pszichológia
Adorján Csaba, Dr. Böszörményi Zoltán és Hajtman Pál: Csoportpszichoterápia és a szkizofrén betegek konfrontatív stimulációja439
Dr. Varga Ervin: Hazugság a paranoiásnál és a pszichopatánál449
Dr. Gáldi Zoltán és dr. Füredi János: Kísérlet idült elmebetegek rehabilitációjára455
Dr. Gálfi Béla: Csoportterápiás lehetőségek az elmegyógyászatban465
Dr. Kukor Imre: Az ulcusbetegek személyiségzavarairól477
Dr. Levendel László, Nemes Lívia és Mezei Árpád: Adatok az alkoholista tbc-s személyiséghez501
Gyógypedagógiai pszichológia
Pálhegyi Ferenc és Molnár Béla: A fogalmi rendszer kialakulásának vizsgálata vak gyerekeknél515
Vincze Tamás: Értelmi fogyatékos tanulók gondolkodási sajátosságainak vizsgálata a gyógypedagógiai iskola felső tagozatban535
Kriminálpszichológia
Dr. Elkán György: Intézeti szökések vizsgálata és értékelése559
Módszertan
Dr. Gálfi Béla, Koczkás Ildikó és Kurucz László: A kóruséneklés mint csoportmunka573
Kabainé Dr. Huszka Antónia: A gyermeki fegyelmezetlenség, nyugtalanság javítása a "sárkány-próbával"581
Lantosyné Dr. Dabas Erzsébet: A gyermek-szülő viszony vizsgálata perhelyzetben595
Mezei Árpád és Mezeiné Erdély Éva: Újabb személyiségdimenziók a Rorschach-próbában: a testvázlat609
Szilágyi Lilla és Kürti Istvánné: A "mackógyerek" egy napja: 5-6 éves óvodások személyiségvizsgálatának egyik módszere621
Tájékoztató a pszichológiával foglalkozó magyarországi intézetek jelenlegi munkájáról637
Magyar szerzők 1945 óta megjelent pszichológiai munkáinak bibliográfiája (6. folytatás)661
IX. kötet
Általános pszichológia
Dr. Kardos Lajos: A korrekciós rendszerek szerepe az érzékleti szerveződésben11
Engländer Tibor: Kiegészítő inger mint megerősítés21
Szilágyi Lilla: A zenetanulás szándékának beépülése a gyermek személyiségébe31
Dr. Rókusfalvy Pál: A vezetés és a vezetéstudomány kapcsolata a pszichológiával45
Dr. Csépányi Lóránd: A televízió hatása az ifjúságra61
Dr. Elkán György: A gyermeküdültetés pszichológiai tanulsága79
Pedagógiai pszichológia
Dr. Fekete József: Az oktatás programok készítésének néhány pszichológiai kérdése89
Gádorné Dr. Donáth Blanka: A pedagógus és a tanulók kapcsolatának szerepe a felső tagozatos általános iskolások tantárgyhoz viszonyulásában101
Dr. Harsányi István: A tanulók személyiségdinamikájának feltárása "osztályfőnöki" írásbeli dolgozatok segítségével117
Kovács J. Sándor: Az egyéni bánásmód és a differenciált oktatási eljárás néhány pedagógiai pszichológiai kérdéséhez137
Rusznyák Péter, Cseres Judit és Dr. Lénárd Ferenc: A problémafelvető gondolkodás fejlesztésének egy módszere (Neveléslélektani kísérlet)151
Dr. Várnagy László: Elemi munkaműveletek személyiségformáló hatásának pszichológiai feltételei171
Fejlődéslélektan
Dr. Bartha Lajos: Adatok a második jelzőrendszer előfokai és elemi formái kialakulásának vizsgálatához (II. közlemény)189
Tardos Anna: A játékszerek szerepe a 3-18 hónapos gyermekek manipulációs tevékenységében205
Dr. Salamonné Szkacskova Nyina: Óvodások elemi konstruáló tevékenységének vizsgálata a Luria-féle E és M módszerrel223
Kürti Istvánné: A felnőttek szerepének tükröződése a gyermek csekekvéseiben245
Dr. Putnoky Jenő: A fogalomképzés néhány ontogenetikai sajátosságának vizsgálata összehasonlítási és definíciós teljesítmények komplex elemzésével259
Dr. Tóth Béla: Kedvelt mesék és olvasmányok az olvasástanulás kezdő időszakában277
Dr. Ranschburg Jenő: Az emlékezéshez kapcsolódó érzelmek vizsgálata galvános bőrreflexszel prepubertásban lévő gyermekeknél295
Munkapszichológia
Dr. Horváth László Gábor: A "személyi tényezők" szerepe a forgalombiztonságban311
Vaszkó Mihály: A jelzések észlelését meghatározó tényezők vizsgálata a mezőgazdasági ember-gép rendszerekben325
Dr. Bálint István és Hódos Tibor: A munkatevékenység és a munkakörülmények pszichológiai vizsgálata fonóüzemben345
Művészetpszichológia
Dr. Halász László: Az írói tehetség összehasonlító vizsgálata367
Dr. Pertorini Rezső é Szij Béla: Adatok Nemes Lampérth József patográfiájához383
Orvosi (klinikai) pszichológia
Dr. Moussong-Kovács Erzsébet: A vigilitás neuropszichológiája417
Nemes Lívia és Dr. Levendel László: Tuberkulotikus alkoholista betegek Rorschach-vizsgálata435
Földes Éva: Foglalkozással kapcsolatban megbetegedett neurotikusok vizsgálata projektív tesztekkel449
Gyógypedagógiai pszichológia
Jankovichné Dalmai Mária: Értelmi fogyatékosok pszichés funkcióinak különböző fejlettségi szintjéről467
Kriminálpszichológia
Dr. Irányi Jenőné és Dr. Huszár Ilona: Különböző részegségek forensikus-pszichiátriai elemzése489
Kolos Tamás és Majláth György: Tíz fiatalkorú leány zárt intézetben elkövetett csoportos bűncselekményeinek pszichológiai értékelése499
Módszertan
P. Liebermann Lucy és P. Mirtse Mária: Egy peremkerületi iskola problamatikus gyermekanyaga515
Majláth György: Megfigyelések a szín-forma vizsgálat ismétlésekor539
Rudas János: Kísérletes vizsgálati módszer egyes tipográfiai tényezőknek az olvashatóságára tett hatását illetően551
Dr. Geréb György: Modell-kísérletek néhány módszertani tanulsága a monotónia tanulmányozására563
Dr. Rókusfalyv Pál: A pályaválasztási érettség vizsgálatának módszerei581
Popper Péter: A szülőkkel való kooperáció a nevelési tanácsadó terápiában601
Varga Zoltán: A tanácsadás hatása a pszichoterápiában613
Dr. Polcz Alaine: A bábjáték alkalmazása a gyermek-pszichodiagnosztikában és pszichoterápiában625
Mezei Árpád és M. Erdély Éva: Az alkoholista személyiségszerkezet megmutatkozása a Rorschach-próbán639
Kabainé Dr. Huszka Antónia: A különböző környezetben nevelkedő 0-12 hónapos csecsemők jellemző alkalmazkodási formái a tárgyakhoz659
Pszichológiatörténet
Dr. Hermann Imre: Tanulmányok a lélektan történetéhez681
Tájékoztató a pszichológiával foglalkozó magyarországi intézetek jelenlegi munkájáról699
Magyar szerzők 1945 óta megjelent pszichológiai munkáinak bibliográfiája (7. folytatás)721
X. kötet
Plenáris ülés
A. A. Szmirnov: Néhány korreláció az emlékezés terén15
Dr. Gegesi Kiss Pál: A gondozás, a szoktatás, a tanítás, az oktatás, a nevelés összefüggéséről és egységük fontosságáról29
B. F. Lomov: A műszaki pszichológia perspektivikus problémái43
D. Kovax: A többnyelvűség pszichológiai aspektusai51
Általános pszichológia
Dr. Kardos Lajos: A téri orientáció alapformái az állatoknál61
Dr. Ádám György: Adatok az interocepció és a tudat összefüggéséhez67
Dr. Tánczos Zsolt: A vizuális integráció centrális mechanizmusairól73
Dr. Tánczos Zsolt és Dr. Adorjáni Csaba: Az ingerlés idő- és intenzitás tényezőinek szerepe színeffektusok (szubjektív színek) előállításában85
Dr. Tánczos Zsolt és Urbán János: Téri-idői ingerváltozások, ingerminták tükröződése az elektrográfiás jellemzőkben95
Dr. Adorjáni Csaba: A valószínűségi modellezés néhány kérdéséről az invariáns mozzanatok percepciójában101
Illyés Sándor: A mozgás közben kifejtett izomerő és a mozgás sebességének akaratlagos szabályozása121
Hozzászólás130
Garai László: Az ember "szubsztanciális" és "funkcionális" szükségleteiről 131
Rósás Bálint: Hipotétikus színelmélet körvonalazása színpárokkal létrehozott látszatmozgási és téri effektusok vizsgálata alapján139
Hozzászólások144
Büky Béla: A kommunikáció-kutatás legfőbb megállapításai, valamint néhány példa ezek nyelvészeti, pedagógiai és pszichológiai alkalmazására147
Mérei Ferenc: A pár és a csoport (Csoportdinamikai kísérletek gyermekeken)153
Hozzászólások158
Ried József: Kísérleti kutatások az időjárási előrejelzésnek bipszichés reakciók segítségével történő finomítására161
Marton Lajosné és Urbán János: Személyiségtípusokra jellemző EEG-minták elemzése nyugalmi és elemi tanulási helyzetekben165
Hozzászólások165
Dr. Rudas János: A pszichológia a tudományok rendszerében171
Balogh Jenő: Az érzéki ítélet pszichológiája és helye az emberi gondolkodásban és cselekvésben173
Pedagógiai pszichológia
Dr. Lénárd Ferenc: A képességek fejlesztésének problémái iskolai kísérletek tanítás alapján177
Dr. Kelemen László: A programozott oktatás néhány pszichológiai problémája185
Dr. Fekete József: A programozott oktatás és a nevelés viszonya, valamint a gondolkodás fejlesztésének néhány kérdése a programozott oktatásban189
Dr. Moússong-Kovács Erzsébet: Orvostanhallgatók pszichológiai tájékozottsága és ismeretigénye195
Forrainé Dr. Bánlaki Erzsébet: Az osztályozás hatása a teljesítményre különböző mértékben szorongó és különböző értelmi fejlettségű 7-9 éves tanulók esetében199
Dr. Radnai Béla: Kísérlet az asszociáció törvény tudatosítására205
Dr. Tóth Béla: Az irodalmi érdeklődés vizsgálata 6-8 éves korban meserajzokkal215
Dr. Molnár István: A serdülők önállóságának sajátosságairól221
Bakonyi Pál. Az oktatási törvény végrehajtásának pszichológiai problémái229
Dr. Berencz János: A példák funkciója a tanárképző főiskolai pszichológia oktatásban235
Gádorné Dr. Donáth Blanka: A neveléslélektani problémák kutatásának néhány elvi és módszertani kérdése245
Gáspárné dr. Zauner Éva: Ifjúkorúak értékválasztásai249
Dr. Gáti Ferenc: A pszichológiai szemlélet érvényesülése a gyermekvédelemben 255
Gyaraky F. Frigyes: A Landa-vezérlési elv egy logikai modellje és alkalmazása gondolkodáslélektani vizsgálatokban259
Dr. Harsányi István: Iskolai tanulók érzelmi személyiségférájának megközelítése "osztályfőnöki feladatbattéria" segítségével267
Hozzászólás272
Kovács J. Sándor: a differenciált oktatás és a gyakorlat281
Murányi-Kovács Endréné: Adalékok a nevelőotthonban nevelkedő állami gondozott serdülők személyiségfejlődéséhez287
Porkolábné Balogh Katalin: Serdülők konstruáló tevékenységének sajátosságai műszaki rajz alapján történő szerkezet-összeállításban295
Rusznák Péter: Középiskolába lépő tanulók értelmi fejlettségének vizsgálata301
Dr. Székely Lajos: A gyermekkori alkoholfogyasztás motivációja és prevenciója305
Dr. Temesi Alfréd: Az iskolai pszichológus szerepe a nevelésben-oktatásban317
Dr. Vörös László: A pszichológia oktatásának helye a jelenlegi orvosképzési rendszerekben323
Dr. Várnagy László: Elemi munkaműveletek személyiségformáló hatásának pedagógiai-pszichológiai feltételei a gimnáziumi gyakorlati oktatással kapcsolatban329
Völgyesi Pál: Serdülőkorú lányok pályaválasztási elhatározásának alakulása az érettségiig, személyiségfejlődésükkel összefüggésben331
Fejlődéslélektan
Dr. Salamon Jenő: A megismerés és cselekvés együttes átalakulása az ontogenezisben339
Dr. Bartha Lajos: A második jelzőrendszer előfokainak és elemi formái kialakulásának kísérleti vizsgálata kisgyermekeknél345
Dr. Duró Lajos: Az életkori sajátosságok figyelembevételének néhány neveléslélektani problémája351
Dr. Barkóczi Ilona: A kutató manipuláció egyes jellemzőinek változása ingerdús és izolált szituációban357
Dr. Putnoky Jenő: A motoros mediációra utaló explicit szóreakciók szerepe az absztrakcióban és a fogalomképzésben363
Dr. Szabó Pál: A lassúbb pszichés fejlődés korai felismerésének prognosztikus jelentősége az iskolaérettség szempontjából367
Dr. Salamon Jenőné: Óvodások elemi konstruáló tevékenységének sajátosságai373
Dr. Ranschburg Jenő: A verbális emlékezéshez kapcsolódó negatív és pozitív érzelmek 375
Kabainé Dr. Huszka Antónia: Az érzelmi differenciáció fejlődésének jellegzetességei a különböző környezetben nevelkedő 3-24 hónapos gyermekeknél381
Justné Kéry Hedvig: Gondolkodásbeli jellegzetességek az 5-6 éves óvodás korú gyermekeknél387
Benkőné Zsemlye Erzsébet: A gyermek viszonya a saját és kortársai rajzteljesítményéhez397
Munkapszichológia
Dr. Geréb György: A monotómia területén végzett kísérleteink néhány tanulsága403
Dr. Harsányi István: A pszichológia alkalmazása a mérnöki munkában409
Dr. Dulin Jenő és Papp Ágoston: A MÁV (M 61) reprezentáns vontatójárművének ergonómiai vizsgálata417
Sági Antalné és Vaszkó Mihály: Munkatevékenységek struktúráinak vizsgálata különjös tekintettel a fáradtsági és termelékenységi tényezőkre425
Dr. Csirszka János: A munkaalkalmasság érzelmi feltételei (Diagnózis-séma)435
Dr. Molnár Imre és Dr. Stadler Egon: A szervezet alkalmazkodása különböző nehézségű szövőgépek azonos munkamozzanataihoz441
Dr. Perczel József: A tudományos kutatómunka eredményeinek gyakorlati felhasználása a Ganz-Mávag Mozdony-, Vagon- és Gépgyár Pszichológiai Laboratóriumában453
Hódos Tibor: Fonónők munkatevékenységének és munkakörülményeinek pszichológiai vizsgálata461
Dr. Bálint István: Foglalkozási tényezők szerepe neurózisok keletkezésében467
Dr. Zetényi Elek: Munkapszichológiai vizsgálat a Lenin Kohászati Művekben 473
Összefoglaló a munkapszichológiai előadásokról481
Művészetpszichológia
Dr. Halász László: Az írói tehetség néhány pszichológiai sajátosságának vizsgálata 485
Hozzászólás493
Dr. Nagy György: A hangsúlyozás törvénye és alkalmazása a filmlélektan alapjainak vizsgálatában497
Sportpszichológia
Dr. Nemessuri Mihály, Dr. Nagy Tiborné és Szász Istvánné: Sportképek, fény- és hangingerek reprodukciójának vizsgálata505
Dr. Gerbner Mátyás: A sportmérkőzésen fellépő izgalom objektív mérése és hatása a vérkeringésre513
Dr. Nagy György: Játékintelligenciával kapcsolatos vizsgálatok női kézilabdázóknál519
Orvosi (klinikai) pszichológia
Dr. Horányi Béla: Az orvosi személyiségről527
Dr. Böszörményi Zoltán: Az összehasonlító társadalmi, kuturális vizsgálatok jelentősége a kórlélektanban533
Hozzászólás538
Dr. Szinetár Ernő: Neurózist okozó konfliktusok tipologizálási kísérlete541
Dr. Kardos György é Dr. Mária Béla: "Alkoholizmus" és szkizofrénia547
Dr. Gálfi Béla: Páros kapcsolatok nyitott pszichiátriai osztályon555
Dr. Szegedi Márton: Elmebetegek társas kapcsolatainak kialakulása a betegfolalkoztatás során559
Hozzászólások564
Dr. Völgyesi Ferenc: A pszichés áthangolás és a stressz569
Dr. Pisztora Ferenc: A személyiség meghatározó szerepe a coenaesthesias-hipchondriás kórképek patogenezisében575
Ormai Vera: Elemi konstruáló tevékenység vizsgálata enkephalopathiás gyermekeknél581
Hozzászólás597
Dr. Linka Zoltán és Dr. Szabó Pál: "Iskolai neurózisok" egy gyermek-ideggondozó munkájának tükrében601
Lantosyné Dr. Dabas Erzsébet: Koponyasérült gyermekek pszichés elváltozásai609
Hozzászólás613
Dr. Kleininger Ottó: A debilitás és pszichopátia differenciál-diagnosztikai problémái 615
Hozzászólás619
Dr. Lak Lajos: Az öngyilkosság okainak vizsgálata621
Dr. Haits Géza: Adatok a pszichés indukáció kérdéséhez623
Hozzászólás631
Gyógypedagógiai pszichológia
Illyés Gyuláné: Bevezetés a gyógypedagógiai lélektan tudományelméleti kérdéseibe635
Hozzászólások639
Dr. Lányiné Dr. Engelmayer Ágnes: A nyomon követő vizsgálatok szerepe az értelmi fogyatékos gyermekek fejlődési perspektívájának megítélésében641
Hozzászólások645
Dr. Kanizsai Dezső: Gyors beszéddel gyógyított dadogás651
Hozzászólások655
Dr. Pálhegyi Ferenc: Háromdimenziós formák tagolódása vizuális és taktilis észelélsben 659
Hozzászólások668
Dr. Palotás Gábor: Terápiás tapasztalataink a dadogós kezelése terén671
Csányi Yvonne: Adatok a nagyothalló gyermek gondolkodásának vizsgálatához677
Hozzászólások690
Dr. Ligeti Róbert: A dyslexiás gyermekek reedukációjának kérdése Magyarországon693
Hozzászólás697
Kriminálpszichológia
Dr. Kertész Imre és Dr. Arató Mátyás: Kibernetikai módszerek alkalmazásának lehetőségei a kézírás vizsgálatában701
Kolos Tamás: A fiatalkori kriminalitás és a dadogás néhány összefüggése707
Majláth György: Az igazságügyi pszichológiai szakértői tevékenység néhány kérdése fiatalkorúak büntetőügyeiben711
Dr. György Júlia: Az antiszociális állapotok okairól, patomechanizmusáról és strukturális sajátosságairól717
Módszertan
P. Liebermann Lucy: Gyermek- és ifjúkori magatartási zavarok komplex terápiája729
Dr. Horváth László Gábor: Az emocionális és pszichés folyamatok vizsgálata különböző életkorúaknál733
Dr. Török István: A pszichogigiénia, a pszichoprofilaxia és pszichoterápia szerepe a gyermekvédelemben743
Székely József Iván és Csáki Péter: Az elektroenkefalogram matematikai analízisének néhány kérdéséről749
Dr. Réti László: Neurotikus tanulók teljesítőképességének vizsgálata755
Popper Péter: Kísérlet az identifikáció vizsgálatára761
Hozzászólások765
Dr. Polcz Alaine: A bábjáték alkalmazása felnőtt elmebetegeknél769
Hozzászólások776
Dr. Hárdi István és Dr. Saághy Margit: Dinamikus rajzvizsgálat alkoholistáknál777
Hozzászólások787
Dr. Hidas György: A kapcsolat kérdése egyéni és csoportos pszichoterápiában791
Hozzászólások796
Hirsch Margit: Nevelés és pszichoterápia797
Földes Éva: Foglalkozási neurotikusok vizsgálata személyiségteszttel803
Hornné Dr. Erőd Anna, Bóna György és S. Tarkovács Ágnes: Adatok a hospitalizáció káros hatásáról Rorschach-jegyzőkönyvek alapján809
Hozzászólás813
Pszichológitörténet
Dr. Sipos Istvánné: A magyar nyelvű pszichológiai irodalom kezdetei817
XI. kötet
Általános pszichológia és szociálpszichológia
Dr. Dési Illés, Dr. Sós József, Dr. Farkas Ildikó, Dr. Zahumenszky Zille: Glutaminsav antagonizálás, illetve adagolás hatásai különböző magatartási folyamatokra11
Dr. Szabó Imre: A megrezzenési (startle) reakció mértékének összefüggése az éhségdrive szintjével patkányoknál31
Semjén András: Az ingerminta módosulásának hatása ritmikus mozgások újraszerveződésére45
Garai László: A specifikusan ember alapszükséglet filogenezisének vázlata63
Dr. Varjasi Edit: Teljesítmény-ekvivalencia és a kinesztétkus érzéklet tükröző funkciója83
Dr. Rohánszky Mihály: A csoportos vita és a szakértői vélemény szerepe a vélemény alakulásában97
Vitár Zoltán: A televíziós néhány szociálpszichológiai vonatkozásában111
Pedagógiai pszichológia
Kürti Istvánné: Adatok a gondolkodási stratégiák vizsgálati eljárásához127
Rusznyák Péter: Az analógiaalkotás gondolkodási műveletének vizsgálata középiskolába lépő tanulóknál147
Pálffy Zoltán: Adatok a képi elsajátítás lélektanához167
Gádorné Dr. Donáth Blanka és Hegedűs Gyuláné: A tanulók aktivizálhatóságának kérdése egy neveléslélektani vizsgálat tükrében185
Dr. Harsányi István: Milyen személyiségtulajdonságok megjelölésével értékelik egymást iskolásaink?199
Gáspárné Dr. Zauner Éva: Vizsgálatok a pszichológiai érték körében217
U. Komoly Judit: A tanítói személyiség vizsgálatának módszere és néhány eredménye241
Cs. Schüller Gabriella, Dévai Margit és Kádár Júlia: A televízió hatása a gyermekekre257
Fejlődéslélektan
Dr. Salamon Jenő és Kalmár Magda: A cselekvéses matematikaoktatás hatása alsó tagozatosok elemi konstruáló tevékenységére271
Tardos Anna, Raisza Dragosinova és Júlia Mityeva: Különböző feltételek mellett nevelt 3-12 hónapos csecsemők optikus és taktil-motoros explorációs viselkedése287
Kabainé Dr. Huszka Antónia: A csecsemőotthonban nevelkedő 1-36 hónapos gyermek szociális érzelmeinek alakulása jétékhelyzetekben299
Péterffyné Mirtse Márta: Balkezes gyermekek elemi konstruáló tevékenységének vizsgálata317
Munkapszichológia
Dr. Geréb György: Intenzív igénybevételt jelentő tevékenység és egyhangú cselekvés kölcsönhatásának pszichológiai vizsgálata335
Dr. Rókusfalvy Pál: Kérdőívek alkalmazása a munkamagatartás és a személyiségvonások értékelése357
Dr. Bálint István, Murányi Mihály és Dr. Avar Pál: A pszichofiziológiai megterhelés és az alkalmazkodás vizsgálata kartográfiai dolgozóknál377
Dr. Csirszka János: Foglalkozásismeret az egyéni fogalomkincs tükrében393
Művészetpszichológia
Dr. Halász László: irodalmi művek hatásmechanizmusának kísérleti kutatása411
Sportpszichológia
Dr. Nagy György: 8-15 ével leányok és fiúk sportágválasztási indítékai kérdőíves felmérés alapján431
Orvosi (klinikai) pszichológia
Lantosyné Dr. Dabas Erzsébet és Dr. Éderváriné Dr. Kovács Ilona: A nevelési és környezeti tényezők szerepe a gyermekkori koponyatraumák okozta személyiségváltozásban443
Dr. Németh Nóra: A testséma-változás intergrációs zavara agydaganatos gyermekbetegeknél459
Dr. Pisztora Ferenc: A craniumra és a cerebrumra vonatkozó hipochondirás félelmek és téveseszmék keletkezésének néhány törvényszerűsége477
Szilágyi Lilla: A panaszkodás mint az interperszonális kapcsolatok egyik megnyilvánulása493
Dr. Levendel László: Mezei Árpád és Nemes Lívia: Adatok a tüdőgümőkór okozta cor pulmonale cronicumban szenvedő betegek személyiségéhez507
Dr. Hódosi Rezső: Diabeteses gyermekek személyiségfejlődési problémái és nyaraltatásuk során szerzett tapasztalatok521
Hirsch Margit: Indikáció és prognózis gyermekkori személyiségfejlődési zavarok pszichoterápiájában529
Gyógypedagógiai pszichológia
Dr. Pálhegyi Ferenc: A fogalmak belső struktúrájának kialakulása a vakok gondolkodásában545
Flasch Dezső: Hallásfogyatékos tanulók szabad asszociációs tevékenységének vizsgálata565
Kriminálpszichológia
Dr. Nagy Lajos: A pszichológus-szakértő közreműködésének lehetőségei a büntető perbeli tanúbizonyításnál585
Lassó Károly és Dr. Hoffmann Lajos: A gyermekkorúak életkori sajátosságainak jelentősége a kihallgatás taktikájában607
Majláth György: A sértett gyermekkorúak szavahihetőségéről és a megítélés általános lehetőségeiről az igazságügyi pszichológiai szakértői tevékenységben a megrontás és vérfertőzés bűntettében523
Módszertan
Popper Péter: Az interperszonális kapcsolatok sémáinak új vizsgálati módszere 643
Dr. Csirszka János: A beilleszkedés diagnosztikai vizsgálata a Thematic Apperception Test módosított értékelésével657
Mérei Ferenc: A különleges reakciók a Rorschach-próbában677
Kulcsár Zsuzsanna: A percepciós elhárítás egy fajtája a Rorschach-válaszokban701
Mérei Ferenc: A Lüscher-próba a klinikai pszichodiagnosztikában711
Dr. Süle Ferencné és Dr. Süle Ferenc: Színpiramis-teszt vizsgálat alkoholista betegeken731
Varga Zoltán: Dysmorphophobiás beteg pszichoterápiája, adalékok a kórkép elméleti vonatkozásaihoz739
Benson Katalin és Schenker László: A bábjátéknak mint csoportterápiás módszernek krónikus szkizofrén betegek körében való alkalmazhatóságának elméleti és gyakorlati kérdései753
Pszichológiatörténet
Sipos Istvánné: Egy pszichológiai pályatétel Magyarországon a XIX. század első felében767
Tájékoztató a pszichológiával foglalkozó magyarországi intézetek jelenlegi munkájáról783
XII. kötet
Dr. Kardos Lajos: A pszichológiában akalmazott kutatási módszerek elvi kérdései7
Dr. Slamon Jenő: A pszichológia módszertanának fejlődése a Szovjetunióban29
Dr. Tánczos Zsolt: Az érzékleti szerveződés vizsgálatának néhány elvi kérdése45
Marton L. Magda: A magasabb rendű idegműködés tipológiájának szemlélete és módszerei51
Semjén András: A pszichológiai refrakter periódus: módszerek és elméletek60
Kürti Jarmila: A heurisztikus tevékenység pszichológiai vizsgálatáról85
Dr. Garai László: A személyiségpszichológia önállóságáról103
S. Dr. Molnár Edit: Empirikus munkafázisok a hipotézisalkotásban109
Dr. Pataki Ferenc: A pszichológiában alkalmazott módszerek egyes elvi kérdései és a szociálpszichológiai kutatás119
Dr. Hunyady György: A szociometriai módszer és az interperszonális viszony135
Békés Ferenc és Surányi Bálint: A kumulatív jellegű ismeretstruktúra erősségének mérése151
Dr. Rohánszky Mihály: A véleményváltoztatás pszichológiai vizsgálatának néhány módszere165
Dr. Nagy László: A fejlődéslélektan kutatásának néhány módszetani problémája179
Dr. Duró Lajos: A pszichológiai-pedagógiai kísérlet metodológiai jelentősége a személyiség erkölcsi fejlődésének vizsgálatában185
Surányi Gábor: A kutatási és vizsgálati eljárások értékeléséről199
Dr. Szabó Pál: Komplex vizsgálati módszer és rehabilitációs eljárás iskolaéretlen gyermekeknél205
Dr. Horváth László Gábor: A személyiség és a szituáció szubjektív viszonya a munkapszichológiai kutatások problematikájában223
Dr. Hódos Tibor: A munka- és műszaki pszichológiai kutatások módszertani fejlődésének néhány kérdéséről a Szovjetunióban235
Dr. Geréb György: Intenzív tevékenység és monoton állapot kölcsönhatásának vizsgálata általános iskolai tanulóknál249
Dr. Rókusfalvy Pál: Teljesítmény-motiváció és döntés267
Dr. Csirszka János: Vizsgálati módszer a munka- és pályaérdeklődés megismerésére285
Dr. Büchler Róbert: A sportpszichológia néhány módszertani elvéről301
Dr. Arató Ottó: A sportpszichológiai kutatások módszertanának fejlődése a Szovjetunióban305
Dr. Halász László: Módszertani problémák az irodalmi alkotómunka és a befogadás pszichológiai viszgálatában319
Csillangé Gál Judit: A zenei ízlésvizsgálatok metodológiai kérdései335
Dr. Mousson-Kovács Erzsébet: Kutatásetikai problémák az orvosi pszichológia területén359
Dr. Popper Péter: A klinikai gyermekpszichológia alapvető kutatásmódszertani problémáiról371
Dr. Tomka Imre: A homloklebeny kutatásának fejlődése a Szovjetunióban379
Kósáné Dr. Ormai Vera, Kalmár Magda, Homokiné Grozdits Zsuzsa és Fabricius Ildikó: Adatok az agysérült gyermekek pszichológiai vizsgálatának metodikájához387
Dr. Pethő Bertala: Tesztmódszerek pszichiátiriai alkalmazásáról423
Dr. Illyés Sándor: A kóros pszichológiai jelenségek vizsgálatának néhány módszetani kérdése459
Dr. Bödör Jenő: Az értelmi fogyatékos gyermekek pszichológiai fejlődésének vizsgálata a szovjet kutatók munkáiban477
Dr. Kertész Imre: A metodológia és a metodika kérdései a kriminálpszichológiában487
XIII. kötet
Dr. Mátrai László: Elnöki megnyitó a Magyar Pszichológiai Tudományos Társaság III. Nagygyűlésén (1970. október 12.)
Általános pszichológia
Dr. Tánczos Zsolt: A háttértevékenység szerepe a színtónus meghatározásában19
Dr. Szabó Imre és Dr. Peter M. Milner: A megerősítési funkcióban részt vevő struktúrák neuronális organizációjának vizsgálata29
Dr. Kerpel-Fronius Sándorné. Rövid tartamú fényadatpáció hatásának tükröződése az elektroretinogramban39
Dr. Szirtes József: Szemantikus ingerminták kiváltott potenciál-korrelátumai43
Lomov, B. F. és Osznyickij, A. K.: A valószínűségi prognosztika hatása az események nem szándékos megjegyzésére51
Marton L. Magda, Urbán János és Dr. Szirtes József: A percepció viselkedéses és elektrográfiás vizsgálata majmoknál55
Dr. Illyés Sándor: Az akaratlagos mozgás önkéntelen sebességingadozásainak érzékelése67
Dr. Tunkli László: A rádióhírek közvetlen emlékezeti effektusának befolyásolása75
Dr. Kürti Jarmilla: Az optimális stratégia alakulásának vizsgálata kísérleti modellhelyzetben85
Dr. Hermann Imre: Még egyszer: Bolyai János95
Dr. Kulcsár Zsuzsanna: Túltanulás transzferhatásának vizsgálata introvertált és extravertált személyiségtípus-csoportokban101
Pedagógiai pszichológia
Dr. Kelemen László: A gondolkodásfejlesztés pszichológiai problémái111
Dr. Domján Károly: A jelenségek összefüggéseire vonatkozó gyermeki magyarázatok néhány pszichológiai sajátossága119
Dr. Kürti Jarmilla és Kalmár Magda: Kísérlet a heurisztikus tanulás fejlesztésére az élővilág tantárgy keretében137
Dr. Forrai Tiborné: Tanulók teljesítményigényének és önértékelésnek alakulása rendszeres teljesítményértékelés hatására147
Porkolábné Dr. Balogh Katalin: Serdülők cselekvésel feladatmegoldásainak oktatáslélektani problémái (Egy oktatáslélektani kísérlet eredményei)157
G. Cseres Judit és Gergely Ferenc: A vitamódszer alkalmazásának néhány pszichológiai sajátossága163
Keményné Pálffy Katalin és Dr. Tóth Béla: Könyvillusztrációk hatásának kísérleti vizsgálata serdülő gyermekek körében173
Kovács J. Sándor: Adatok az írásvizsgálat kérdéseihez, különös tekintettel az egyéni sajátosságok jelentkezésére a grafikus ábrázolásban187
Dr. Várnagy László: Racionális és emocionális jellemzők a gyakorlati foglalkozás munkafeladatainak értékelésében193
Dr. Hegedüs György és Dr. Szabó Pál: Első osztályos tanulók inhomogenitása komplex vizsgálatok tükrében203
Gádorné Dr. Dontáh Blanka: A személyiségfejlesztő célzatú kiscsoport-beszélgetés néhány dinamikai és tartalmi vonatkozása213
Rusznyák Péter: Kollégista és nem kollégista tanulók tárgyi megfigyelőképességének és emlékezetének összehasonlítása219
Ungárné Komoly Judit: Pedagógiai alkalmassági vizsgálatok a Budapesti Tanítóképző Intézetben227
Gáspárné Dr. Zauner Éva: A személyiség fejlődésének előmozdítása az értékrendszerből kiemelt jelmondat segítségével233
Dr. Kiss Tihamér: A gimnáziumi tanulók szabad ideje és felhasználásának hatása szeméyiségük fejlődésére239
Dr. Szabó Pál, Ladócsy Mária és Dr. Róna Borbála: Környezeti tényezők hatása a gyermeki személyiség fejlődésére (Állami gondozott és családi környezetben élő gyermekek komplex vizsgálata)247
Murányi-Kovács Endréné: Az intézetben nevelkedő, nem hospitalizált gyermekek és serdülők emocionális fejlődése253
Járó Miklósné: A nevelőotthoni gyermekek patronálásának vizsgálata és eredményei263
Dr. György Júlia: Az antiszociális személyiségreedukálásának útjai - különös tekintettel a fiatalkorúakra271
Fejlődéspszichológia
Tardos Anna: A csecsemő mozgásfejlődése során megnyilvánuló tanulási folyamatok egyes sajátosságai281
Dr. Vincze Mária: Az együttes tevékenység alakulása egy együtt nevelkedő csoportban 3 hónapos kortól 2 1/2 éves korig289
Harmath Péter: Adatok az aszimmetrikus tónusos nyakreflex (t-n-r) alakulásához újszülöttek és csecsemők testtartásában297
Dr. Bartha Lajos: A beszéd szerepének kísérleti vizsgálata az akaratlagos reakciók kialakulásában303
Dr. Salamon Jenő: A gyakorlati konstruálás mint a problémamegoldás fejlődésének kutatása309
Dr. Salamon Jenőné: Óvodások elemi konstruáló tevékenységének néhány fejlődési mutatója315
Dr. Ranschburg Jenő: Az emóció ontogenezisének vázlata325
Dr. Falk Judit: Tapasztalatok a csecsemőintézmények gondozási és nevelőmunkájának ellenőrzéséer kidolgozott módszerünkkel335
Szociálpszichológia
Dr. Pataki Ferenc: A kiscsoport pozíciója a tágabb szociális rendszerben345
Dr. Hunyadi György: Személy- és szerep-percepció iskolai és üzemi csoportokban357
Munkapszichológia
Dr. Hódos Tibor és Dr. Jóni Anna: Időészlelési vizsgálatok eredményei367
Vaszkó Mihály és Harangozó Anna: A szignál-bizonytalanság hatása a szimulációs szituációban végzett operátori tevékenységre377
Dr. Geréb György: Modell-vizsgálatok a monoton munkavégzés néhány sajátosságának megállapítására387
Dr. Dancs István: Tipológiai sajátosságok a munkatanulásban397
Sportpszichológia
Dr. Rókusfalvy Pál: A korszerű sportpszichológia szemléletmódja és alapkérdései407
Dr. Nádori László: A teljesítmény és az időészlelés kapcsolata úszóknál419
Dr. Ried József: Újabb adatok az időjárás-érzékenységi típusba tartozás pszichés reakciók segítségével történő meghatározására 423
Dr. Nagy György: Sportpszichológiai kutatások az MTS központi sportiskolájában429
Művészetpszichológia
Dr. Halász László: Attitűd-dinamikai változások irodalmi mű befogadásában437
Orvosi pszichológia
Dr. Gerbner Mátyás: Frontál-mechanizmusok pszichofiziológiai elemzése445
Dr. Popper Péter, Dr. Makói Zita és Dr. Gegesi Kiss Pál: A csecsemősírás mint jelzőfunkció461
Dr. Németh Nóra: Vegetatív mutatók összehasonlító vizsgálata kisagydaganatos gyermekeknél, longitudinális esetmegfigyelések alapján467
Kolos Tamás: Az enuresis noctruna korszerű szemlélete és terápiája a gyermekpszichológiában477
Dr. Böszörményi Zoltán és Dr. Solti Gyöngyi: Farmakoterápiában részesült betegek csoportműködésének értékelése485
Dr. Szinetár Ernő és Dr. Buda Béla: Szempontok a rövid, intenzív, egyéni pszichoterápia elméletéhez és módszertanához, és ezek alkalmazása a kiképző pszichoterápiában495
Dr. Buda Béla és Dr. Hidas György: Megfigyelések a visszajelentés hatásáról kiképző csoportokban505
Dr. Koronkai Bertalan és Dr. Sipos Kornél: Tapasztalatok különböző módszerrel gyakorolt relaxációs pszichoterápiákkal kapcsolatban513
Hirsch Margit: Metodikai variációk gyermek- és fiatalkori személyiségfejlődési zavarok rendezésében521
Dr. Povázsai Éva: A depressziós szindrómák tartalmi elemzése, valamint a premorbid személyiség-struktúra és konflitkus-dinamika alakulása 50 pszichogén depressziós betegnél529
Dr. Haits Géza: Idős depressziós betegek vizsgálata tünetmentes időszakban a Brengelman-féle személysiégvizsgáló kérdőív magyar változatával543
Dr. Kardos György: Klinikai, pszichológiai és szociológiai vizsgálatok az alkoholizmus-betegségnek a szokásos és szimptómás abuzusoktól való elkülönítésére549
Dr. Pethő Bertalan, Horváth Szabó Katalin és Mórotz Kenéz: Nozológiailag differenciált szkizofréniák rendszeresen kialakított tesztsorozattal történő vizsgálatának jelentősége557
Mérei Ferenc: A szociopátiás és a neurotikus személyiségfejlődés elkülönítése Rorschach-próbával és önismereti vizsgálattal563
Dr. Kleininger Ottó és dr. Gombi Róza: Pszichológiai tesztvizsgálatok talamusz-tumoros betegeknél571
Dr. Szakács Ferenc és Dr. Münnich Iván: Szimpátia-modellek kutatása Szondi-képekkel575
Hegedűs Imre: A piktogram-próba mint új klinikai -pszichológiai vizsgáló módszer593
Dr. Füredi János: Pszichiátriai osztályok miliójének szociálpszichológiai vizsgálata599
Dr. Pisztora Ferenc: A cönesztéziás-hipochondriás kórképek Észak-Afrikában észlelhető sajátosságai (Kulturális antropológiai és transzkulturális pszichiátriai elemzés)607
Gyógypedagógiai pszichológia
Dr. Lipák János, Kovács István, Kengyéné Bessenyei Márta és Pászor Irma: A vizuális diszkriminációs dominancia változása oligofrén gyermekeknél619
Dr. Pálhegyi Ferenc: A haptikus tér mint élettér-modell635
Dr. Bödör Jenő: Emlékezetvizsgálatok kisegítő iskolai tanulókon645
Kriminálpszichológia
Majláth György: Kettős emberölés elkövetőjének pszichológiai vizsgálata655
Dr. Lak Lajos: A tudat állapotának összehasonlító elemzése két emberölési ügy elkövetőinél663
XIV. kötet
Lénárd Ferenc: Pszichológiai szempontok az ifjúságok nevelésének megalapozásához9
Vajó Péter: Az ifjúságkutatás néhány alapkérdése21
Ranschburg Jenő: A szülői magatartás és a nevelői attitűdök hatása a gyermeki viselkedésre33
Komlósi Sándor: A szülői magatartásformák mintái - felső tagozatos tanulók szemével51
Sipos Kornél, Juhász Erzsébet és Vida Lajosné: A szülők megítélésének vizsgálata intrafamiliáris miliőártalom okozta magatartászavar miatt állami gondozásba vett 10-16 éves fiúknál57
Vastagh Zoltán: A nevelőhatás érvényesülésének útjai az osztályban69
Veczkó József: A tanulók iskolához való viszonyának pszichológiai vizsgálata75
Gáti Ferenc: Az általános iskolai nevelés pszichoterápiához hasonló mozzanatai87
Gáborné dr. Donáth Blanka és Gulyásné Szilágyi Zsuzsa: Dominanciaigények ütköztetése és azok konfrontálása egészséges fiúcsoportban95
Nagy László: A tanulóifjúság értelmi tevékenységének alakítása és az ismeretek alkalmazásának problémája109
Kalmár Magda: A goalmi generalizáció és differenciáció néhány sajátossága felső tagozatba lépő tanulók élő természetről alkotott fogalmaiban, az absztrakciós nívó és a gondolkodási szerkezet függvényében117
Kósáné Ormai Vera: Magatartási zavarok súlyosságának megítélése pedagógusok és pszichológusok körében141
Hornné Erőss Anna: Mentális és emocionális érettség kapcsolata iskolába lépő gyermeknél155
Sugárné Kádár Júlia: Egy nyelvi jelkapcsolat alkalmazásának jellemzői 5-8 éves gyermekeknél161
Büky Béla: A beszédcélkutatás és ennek fejlődéslélektani vonatkozásai169
G. Cseres Judit: Kollektív problémamegoldás modell-vázlata kísérleti tanítás keretében177
Tóth Béla: Egy magyar irodalmi olvasókönyv illusztráció a serdülők szemével185
Halász László: A művészeti kommunikáció értékelésének pszichológiai szintjei középiskolásoknál201
Kürti P. Jarmilla: Orientációs bázis kiépítésének szerepe természettudományos fogalmak alakításában207
Kóbor Enikő: Tanárszakos egyetemi hallgatók pszichológiai vizsgálata223
Pálos Éva: A felnőttek általános alapismereti és képességi szintjének fejlesztésére folytatott - iskolán kívüli - pedagógiai-pszichológiai kísérlet módszereinek és eredményeinek értékelése243
Várnagy László: Egy konkrét kísérlet és a távlati elvek a személyiségformáló munka problémakörében249
Lányiné Engelmayer Ágnes: A szociális érvényesülés sérülésének hatása értelmi fogyatékos gyermekek személyiségfejlődésére261
Tunkli László: Pszichológiai munka a fővárosi nevelési tanácsadókban269
Farkas Gyula: Akceleráció, szexuális nevelés és felvilágosítás283
Szilágyi Vilmos: A párválasztási érettség és a pszichoszexuális szocializáció vizsgálatához301
Dienes Erzsébet: Összefüggés néhány személyiség-tulajdonság és az intellektuális képesség között, tekintettel a pályaválasztási és alkalmasságvizsgálati tapasztalatokra311
Völgyesy Pál: A pályaválasztási tanácsadást előkészítő tevékenység hatékonyságának vizsgálati lehetőségei317
Zrinszky László: Történetiség az ifjúság kutatásában325
Pataki Ferenc: A fiatalok társulási módjainak alakváltozásai337
Popper Péter: Antiszociális csoportok keletkezése fiatalkorban349
Hunyady György: Tanulók interperszonáis viszonyainak és személypercepciójának kutatási stratégiája359
Erdélyi Judit: Kísérleti vizsgálatok a 8-10 évesek közösségfogalmáról369
Hunyady Györgyné: A tanulmányi teljesítmény és az informális szerkezet összefüggésének vizsgálata iskolai csoportokban377
Hidas György és Buda Béla: Megfigyelések kiképző csoportok bomlási folyamatairól385
Papp Zoltán és Perczel Tamás: Szociálpszichológia üzemi alkalmazásának néhány módszertani kérdése395
Eiben Ottó: Atlétanők alkati analízise401
Nagykáldi Csaba: Sportolók motivációs anamnézise411
Hanzséros György: Mozdulatlan fegyver mozgó rendszerben (A tízes lövés problematikájáról a sportpisztolylövésben)421
Nagy György és Czvek Lászlóné: Komplex testnevelési foglalkozások hatása iskolai tanulók sportágválasztási motívumaira437
Kautzky Norbert: Az interperszonális kapcsolatok és a teljesítmény összefüggése ifjúsági labdarúgóknál443
Fehér István: Szociálpszichológiai vizsgálatok élvonalbeli labdarúgócsapatnál453
Virág Teréz és Kismarton Bea: Adatok a pszichoszomatikus tünetképzéshez461
Kardosné Geiger Ágóta: Serdülőkor és családi mikorszociális miliő467
Nemes Lívia: "Pszichoszomatikus" és magatartászavarok összefüggése iskoláskorban471
P. Mirtse Márta, Kassay Stefánia, Szegő Lívia, Rókay Edit, Flam Zsuzsa, Székács Judit és Puskás Júlia: Vizsgálatok a csecsemőkori sorvadásos állapotnak a személyiségfejlődésre gyakorolt késői hatásával kapcsolatban479
Hirsch Margit: Adalékok a gyermekkori személyiségfejlődési zavarok megelőzésének és előfokainak kérdéséhez487
Marcsek Zoltánné Klaniczay Sára: A kisgyermekkori dadogás kérdéséhez497
Kelen Ilona és Szakács Ferenc: Kísérlet a relaxáció (autogén tréning) és csoportpszichoterápia együttes alkalmazására pubertás korban503
Zsemlye Klára: A neurotikus művezetők szociálpszichológiai elemzése509
Vikár György: Serdülőkori neurózisok egyéni pszichoterápiájával szerzett tapasztalatok515
Körmendy Györgyi: Párhuzamos szülő- és gyemek-csoportpszichoterápia523
Benson Katalin, Gálfi Béla és Schenker László: Az asszociációs és a HOD-tesztek alkalmazhatósága idült pszichotikusok állapotváltozásainak elemzésében531
Hárdi István: A dinamikus rajzvizsgálat újabb eredményei, alkalmazása mániás-depresszív pszichózisnál541
Sáray Júlia: A serdülők demonstratív öngyilkossági kísérleteinek pszichodinamizmusa549
Farkas Lajos: A prekriminális csavargás tárgykörében végzett újabb vizsgálatok főbb eredményei555
Lukácsné Mezei Éva: Terápikus hatású pszichológiai beavatkozás lehetősége az elsőbűntényes fiatalokkal szembeni büntető eljárásban561
Majláth György: Gyermekek és fiatalkorúak sérelmére elkövetett szexuális bűncselekmények néhány sajátossága569
Kolos Tamás: Újabb vizsgálati adatok a gyermek- és fiatalkori öngyilkosság, dadogás és bűnözés etiológiai, valamint patomechanikai összefüggéseinek tárgyköréből575
Mayer Béla: A frusztráció és túlkompenzálás szerepe a közösségben élő adoleszcens szuicidum, illetve bűnelkövetőknél581
Tringer László: Pszichometriai módszerek kidolgozásában elért eddig eredményeink587
Bergmann Erzsébet: Pubertáskorú tanulók személyiségképe Lakóhely Konstrukciós Próba és Rorschach-jegyzőkönyv összehasonlítása alapján599
Bödör Jenő: A legközelebbi fejlődési zónák és a taníthatóság mértékének tanulmányozása oktatókísérlettel a korrekciós I. osztályos tanulóknál611
XV. kötet
Előszó7
A megismerési folyamatok pszichológiai kérdéseiről: érzékelés és emlékezet
Tánczos Zsolt: A színtónus kódolásának modelljei: az ellenszínfolyamat szerepe a színtónus kódolásában11
Szirtes József: A monaurális akusztikus ingerlés viselkedéses és kiváltott potenciál korrelátumai39
Kardos Lajos, Osvaldo da Pos, Anna Dellantonio és Nila Saviolo: Diszkriminációs tanulás és vizuális emlékezet73
Kónya Anikó: Asszociáció és emlékezeti reprezentáció: a tanulás két alaptörvénye a humán emlékezeti információfeldolgozás folyamatában107
Pléh Csaba: A szövegekre emlékezés kutatása a pszicholingvisztikában133
Mérés és személyiség
Szakács Ferenc: Vizuális kritikus fúziós frekvenciaértékek (VKFF) kapcsolatai személyiségteszt-mutatókkal187
Rókusfalvy Pál: A teljesítménymotiváció és a döntés kísérleti vizsgálatának néhány eredménye205
Oláh Attila: Konfozmizmus, kreativitás és személyiségváltozók233
Társadalmi viszonyok, társas kapcsolatok és a személyiségalakulás
Komlósi Sándor: Szülői magatartásformák alakulása hét országban: ahogyan a gyermekek látják259
László János és Faragó Klára: A személyek közötti vonzalom szociálpszichológiai kutatása273
Hunyady György: Az értékelés konzisztenciája a társas kapcsolatok percepciójában: az ún. kognitív egyensúly kutatásáról311
Erős Ferenc: Szociálpszichológia és kritikai elmélete347
A társadalmi gyakorlat és a pszichológia alkalmazása
Klein Sándor: A Dienes-féle modern matematikatanítási módszer pszichológiai hatásának vizsgálata377
Gelléri Péter: A pályapresztízs-jelenség435
Réti László: Az "emberi tényezők" a közúti közlekedésben451
Bócz Endre Zoltán: A személyi társadalomveszélyesség mint a társadalmi és az egyéni tudat viszonya463
Pléh Csaba és Czigler István: Kísérlet politikai kifejezések megítélésére alkalmas szemantikus differenciálskálák kialakítására és alkalmazására479
XVI. kötet
Előszó7
Személyiség és mérés
Pressing Lajos: A személyiség-szituáció kölcsönhatás problémaköre az interakcionista személyiséglélektani irányzat megvilágításában11
Oláh Attila: A California Pszichológiai Kérdőív hazai alkalmazásával kapcsolatos tapasztalatok53
Fejlődés és kreativitás, alkotó gondolkodás és tudomány
Pléh Csaba: A gyermeknyelv fejlődésének és kutatásának modelljeiről105
Kalmár Magda: Adalékok a kreativitás és az intelligencia viszonyának problémájához: nagyóvodás gyermekek vizsgálatának tapasztalatai189
Zétényi Tamás: Az alkotó gondolkodás fejlesztésének lehetőségeiről207
Gelléri Péter és Dénes Tamás: A kivételek szerepe a tudományos megismerésében és a kreativitás a kutatásban221
Nevelőhatás és hatásmechanizmus
Kürti Jarmila: Az értékelés hatása az önértékelés alakulására 9-14 éves tanulóknál 259
Halász László: Jellemábrázoló irodalmi mű (és nem irodalmi változatai) befogadása az empátia és az attribúció szempontjából275
Munkakövetelmények, munkaszituáció és a személyiség
Perczel Tamás: Pszichológiai alkalmasságvizsgáló rendszerek kialakításának néhány központi kérdése357
Papp Ágoston: Előkészítő vizsgálatok a munkahelyi magatartásváltozások törvényszerűségeinek feltárására419
Borgos György: Helyzetspecifikus megközelítés a vezetői kvalitások pszichológiai vizsgálatában439
Völgyesy Pál: A felsőoktatásbann tanuló hallgatók személyiségstruktúrájának változása a válaszott pálya követelményeitől függően477
Váriné Szilágyi Ibolya: Azonos foglalkozáson belüli pályaattitűdök véleményszintű vizsgálata503
Személyiségtorzulás és megnyilvánulásai
Tringer László: Az idegrendszer szabályozás zavarai neurózisokban543
Pethő Bertalan: Pszichiátriai betegek gondolkodásának vizsgálatáról. (A Klinikai Gondolkodásvizsgálati Séma értékeléséről)589
Barkóczi Ilona és Kulcsár Zsuzsanna: Kísérlet a pszichoszomatikus betegségek két csoportjának több szempontú megközelítésére629
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem