1.062.767

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Metró 4

Összefoglaló ismertetés

Szerkesztő
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Spirál
Oldalszám: 55 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 30 cm
ISBN:
Megjegyzés: Színes fotókkal és illusztrációkkal.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Olvasó!
Nagy öröm számunkra, hogy közreadhatjuk ezt a z összefoglalót, ami több éves előkészítő munkánk eredményét mutatja be. Bízunk benne, hogy segítségével Ön is részesévé válhat annak... Tovább

Előszó

Tisztelt Olvasó!
Nagy öröm számunkra, hogy közreadhatjuk ezt a z összefoglalót, ami több éves előkészítő munkánk eredményét mutatja be. Bízunk benne, hogy segítségével Ön is részesévé válhat annak a nem mindennapi folyamatnak, amit a 4-es metróvonal előkészítése jelent.
Célunk, hogy bemutassuk a Dél-Buda - Rákospalota metróvonal I. szakaszának megépítése mellett szóló érveket, és azt, hogy milyen forgalmi és környezeti viszonyok indokolják a beruházás megvalósítását. Vissza

Tartalom

1. Budapest közlekedési helyzete és a 4-es metró majdani szerepe a főváros életében
1.1. Közlekedési megfontolások 5
A főváros és ezen belül a dél-budai térség közlekedési helyzete 5
Növekvő átmenő forgalom 5
A közlekedés okozta káros környezeti hatások 5
Felszíni fejlesztéssel Dél-Buda közlekedése nem javítható 6
A helyzet megoldása: az intermodarlitás 6
A 4-es metró - kulcsszereplő az intermodalitás kialakításában 6
A 4-es metró - összhangban a közlekedési hálózat átalakításának alapelveivel 7
A 4-es metrónak nincs alternatívája 7
1.2 Területfejlesztés 9
Városfejlesztés 9
Világörökség, műemlékvédelem, idegenforgalom 9
Közművek 9
A parkolási rendszer fejlesztése 10
Forgalomcsillapítási övezetek 10
Kerékpáros és gyalogos közlekedés 10
1.3 Környezetvédelmi megfontolások 11
Levegőtisztaság, zaj- és rezgésvédelem 11
Talaj 11
Vizek 11
Egészségvédelem 12
Közbiztonság 12
1.4 Pénzügyi megfontolások 13
Közvetlen pénzbeli megtérülés 13
Költség-haszon elemzés 13
Egyéb pénzben mérhető előnyök 13
2. A 4-es metró előkészítése
2.1 Az előkészítés legfontosabb lépései - 1990-1996 16
Megvalósíthatósági Tanulmány 16
2.2 A kiválasztott alternatíva megvalósításának előkészítése - 1996-2000 17
A DBR Metró Projekt Igazgatóság 17
A Projektvezetési Tanácsadó 17
Vasúthatósági Engedélyezési Terv 17
Előzetes Környezeti Hatástanulmány 17
Geodézia vizsgálatok 17
Épületek előzetes állapotfelvétele 19
Az állomások környezetének szabályozási tervei 19
3. A vonal első szakaszának műszaki jellemzői
3.1 Vízszintes és magassági vonalvezetés 22
Vízszintes vonalvezetés 22
Magassági vonalvezetés 22
3.2 A vasúti pálya 22
3.3 Földalatti adottságok 29
3.4 Az alagút és az alagúti műtárgyak
Az alagút javasolt és megtervezett építéstechnológiája 30
Az alagút falazata 30
Alagúti műtárgyak 31
3.5 Az állomások és környezetük 32
Az állomások javasolt és megtervezett építési technológiája 32
Építészeti és szerkezeti kialakítás 32
Kelenföldi pu. állomás 33
Tétényi út állomás 34
Bocskai út állomás 35
Móricz Zsigmond körtér állomás 36
Szent Gellért tér állomás 37
Fővám tér állomás 38
Kálvin tér állomás 39
Rákóczi tér állomás 40
Népszínház utca állomás 41
Keleti pu. állomás 42
3.6 Járművek 43
A járművek főbb jellemzői 43
3.7 Járműtelep 45
A járműtelep épületei 45
3.8 Vezérlés-technológia 46
A vonatforgalom irányítása 46
Utasforgalmi diszpécser 47
Műszaki diszpécser 47
Energiadiszpécser 47
3.9 Biztonságos metróüzem 48
A vonal biztonságfilozófiája 48
Megelőzés 48
Beavatkozási lehetőségek 48
Mentés 48
Tűzvédelem 48
Utastájékoztatás 48
A mozgáskorlátozottak közlekedése 48
3.10 A felszíni tömegközlekedési hálózat átalakításának rövid távú tervei 49
7-es autóbuszcsoport, 47-es és 49-es villamosok 49
További érintett járatok 49
4. A beruházás megvalósításának tervezett programja
4.1 Műszaki ütemezés 51
4.2 Műszaki ütemezés 52
5. Távlati fejlesztések
5.1 A vonal meghosszabbítása 54
5.2 A 4-es metró majdani szerepe a MÁV elővárosi forgalmának fejlesztésében 55
5.3 A kelenföldi pályaudvar fejlesztése 55
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem