A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Metalépés (dedikált példány)

Hermeneutika-mélylélektan-rendszerelmélet: integratív paradigma a tapasztalati tanulás értelmezési-megértési folyamatához

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Animula Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 152 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-408-129-0
Megjegyzés: Sárvári György szerző által dedikált példány.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„A jelentés hatalom, és aki nevet ad a születő újnak, nemcsak életet ad, hanem valamiképpen önmagát is újjáteremti, új lehetőségekkel ruházza föl. [...] A diagnózis sok esetben mint bélyeg ég bele a kliens tudatos vagy tudattalan fantáziáiba, megváltoztatva a probléma lefolyását, az aktív megküzdés kimenetelét."
„A betöltött idő átéléséhez az üres időn át vezet az út, a fordulóponton (holtponton) pedig a metafizikai semmi 'üti fel a fejét'. A semmi 'világos éjszakája' a változás kapuját jelenti, amelyen belépve a dolgok és a nézőpontok a 'létezés tengelyén' átfordulnak."
„A segítő mint útitárs vesz részt egy emberi történet feltárásában, s eközben saját szenvedélyeinek, indulatainak, múlandóságának, sebezhetőségének és reményeinek az átélésében és tudatosításában válik valódi útitárssá, úgyszólván partnerré. A tartózkodó, de pontos figyelem, az együttműködő aktivitás és a reflexió együttesen hozza létre a terápiás folyamatot."
A tapasztalati tanulásban és az arra irányuló... Tovább

Fülszöveg

„A jelentés hatalom, és aki nevet ad a születő újnak, nemcsak életet ad, hanem valamiképpen önmagát is újjáteremti, új lehetőségekkel ruházza föl. [...] A diagnózis sok esetben mint bélyeg ég bele a kliens tudatos vagy tudattalan fantáziáiba, megváltoztatva a probléma lefolyását, az aktív megküzdés kimenetelét."
„A betöltött idő átéléséhez az üres időn át vezet az út, a fordulóponton (holtponton) pedig a metafizikai semmi 'üti fel a fejét'. A semmi 'világos éjszakája' a változás kapuját jelenti, amelyen belépve a dolgok és a nézőpontok a 'létezés tengelyén' átfordulnak."
„A segítő mint útitárs vesz részt egy emberi történet feltárásában, s eközben saját szenvedélyeinek, indulatainak, múlandóságának, sebezhetőségének és reményeinek az átélésében és tudatosításában válik valódi útitárssá, úgyszólván partnerré. A tartózkodó, de pontos figyelem, az együttműködő aktivitás és a reflexió együttesen hozza létre a terápiás folyamatot."
A tapasztalati tanulásban és az arra irányuló folyamatelemzésekben ma már nélkülözhetetlen a filozófiai szintézis és a rendszerszemlélet. A könyv ehhez a megközelítéshez nyújt nagy segítséget a fejlesztési folyamatokkal, tanulási hatékonysággal, valamint szupervízióval foglalkozó szakembereknek és érdeklődő olvasóknak. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Köszönetnyilvánítás 8
Bevezetés 11
I. A MEGISMERÉS TRANSZCENDENS JELLEGE A
FILOZÓFIAI HERMENEUTIKA ALAPJÁN 13
Hermeneutikai megközelítés 13
A nyelv mint médium 14
A nyelv mint metafora 15
A mesterséges szimbólum és az interpretatív megközelítés 17
A nyelv és az interpretáció 21
A nyelvi tapasztalat kontextualitása 23
A létező és a világ kontextualitásának szociokulturális
karaktere 26
Szimbolika és transzcendencia 28
Az előzetes tudás és az értelmezés problémája 31
Az értelmezés körfolyamata 33
Az értelmezés dialektikája 34
A hermeneutika mint tapasztalat 36
A kérdezés művészete 38
A reflektív részesedés 40
Az interpretáció folyamatának alanyi konzekvenciái 42
H. EGY METAMÓDSZERTAN KÖRVONALAI\ 47
A segítő kapcsolat pszichológiájának ismeretelméleti háttérelemzése a filozófiai hermeneutika művészetfelfogása alapján
Az interpretáció mint művészi élmény és terápiás lehetőség 47
Az igazság feltárulkozása 48
Művészi tapasztalat a segítő helyzetben 49
A teremtő folyamat 54
Az együttjátszás 56
Idő és ritmus 59
Üres és betöltött idő 62
A dialógus ösvényein 69
Hl. A TAPASZTALATI TANULÁS ÉS JUNG
MÉLYLÉLEKTANI SZINTÉZISE 75
A terápiás folyamat szemléleti keretei 75
A dialektikus fejlődés és az individuációs processzus 77
A redukcionista eljárás korlátai 78
A Jung-Freud kontroverzió ismeretelméleti konzekvenciái 80
A művészi tapasztalat és a szimbolika jelentősége a jungi
mélylélektan tükrében 86
Az autonóm komplexus és az archetípus kreatív hatása a
személyiségre 87
A személyiség rendszerelvű megközelítése 90
Transzcendens funkció 94
A metalépés 96
A SZERVEZETI VÁLTOZÁS ANALÓG MODELLJE
A változás lépéseinek a modellje egy tanuló szervezet
keretei között 104
IV. A TAPASZTALATI TANULÁS FOLYAMATÁNAK
NÉHÁNY KIEMELT SZEMPONTJA SZUPERVÍZIÓS
CSOPORTMUNKÁBAN 113
Párhuzamos történések 114
A metafizikai semmi szakadékának peremén 117
A tapasztalat jelentősége 118
Kettős-kötés helyzet 121
Reflektív jelenlét 130
Interperszonális tanulás 133
A szakmai személyiség 134
A szakmai kompetencia 135
Interpretatív megközelítés 136
Időzítés és térfeloldás 136
Akciótanulás 140
Az elakadás 140
Irodalomjegyzék 145
Tárgymutató 149

Sárvári György

Sárvári György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Sárvári György könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem