kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Osiris Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 417 oldal |
Sorozatcím: | Osiris tankönyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-389-482-4 |
Megjegyzés: | Néhány ábrával illusztrálva. |
Bevezetés | 11 |
A modern pedagógia történeti gyökerei | |
Az írásbeliség előtt | 15 |
Ókor | 16 |
Az ókori keleti kultúrák | 16 |
Az ókori görögök nevelése | 20 |
Róma (Kr. e. VIII. - Kr. u. V. század) | 32 |
A korai keresztény nevelés | 36 |
Középkor | 42 |
Klerikus nevelés | 42 |
Világi nevelés | 48 |
Gyermekszemlélet a középkorban | 51 |
Reneszánsz és humanizmus | 54 |
Új világkép kialakulása | 54 |
A humanisták embereszménye | 54 |
A reneszánsz főúri nevelés | 57 |
Humanista gondolatok a nevelésről | 59 |
A reneszánsz gyermekképe | 66 |
Az iskolák új tananyaga | 67 |
Reformáció és ellenreformáció | 69 |
Luther | 69 |
Melanchton | 70 |
Az ellenreformáció pedagógiája | 72 |
Az átmenet évszázada | 80 |
Johannes Amos Comenius | 80 |
Változások a gyermekkor megítélésben | 86 |
A korai felvilágosodás | 87 |
A felvilágosodás diadala | 94 |
Jean-Jacques Rousseau | 94 |
Helvetius | 102 |
A német felvilágosodás és az iskolaügy | 102 |
A tanítóképzés | 104 |
A filantropisták mozgalma | 105 |
A neohumanizmus | 107 |
Pestalozzi | 108 |
A német filozófiai pedagógia | 118 |
Kant | 118 |
Fichte | 121 |
Hegel | 122 |
Schleiermacher | 124 |
Fröbel | 126 |
Herbart | 127 |
A modern pedagógia kialakulása és fejlődése | |
A XIX. század új nevelési törekvései | 135 |
A társadalmi-gazdasági fejlődés főbb jellemzői | 135 |
A család szerepének és nevelési gyakorlatának változásai | 136 |
A század tömegmozgalmainak hatása | 141 |
A modern európai közoktatási rendszerek létrejötte | 146 |
A pedagógiai gondolkodás alakulása | 152 |
A pozitivizmus hatása | 152 |
August Comte | 153 |
Herbert Spencer | 154 |
Alexander Bain pedagógiai rendszere | 156 |
Az evolucionizmus és a materializmus | 157 |
A pedagógia önálló tudománnyá válása és fejlődése | 160 |
Trapp - korai empirikus pedagógiai törekvések | 160 |
Milde - a vallásos szemléletű tudományos pedagógia megteremtője | 161 |
A herbartiánus pedagógia kibontakozása és térhódítása | 163 |
Az iskolaügy és a pedagógia a XX. század első felében | 166 |
A fejlődés általános jellemzői a századforduló táján | 166 |
A bírálat hangja: kultúrakritika és az életfilozófia hatása | 167 |
A család, a gyermekfelfogás és -nevelés új elemei | 174 |
Új pedagógiai és pszichológiai törekvések | 177 |
A pragmatizmus nevelésfelfogása | 178 |
A gyermektanulmány | 181 |
A reformpedagógia kialakulása és fejlődése az első világháborúig | 186 |
Ellen Key radikális neveléskritikája | 186 |
A művészetpedagógiai irányzat | 187 |
A "New School", a reformpedagógia első iskolamodellje | 189 |
Természettudományos, biológiai-antropológiai koncepciók | 191 |
Adolphe Ferriére - a reformmozgalom szervezője | 194 |
Georg Kerschensteiner és a munkaiskola | 195 |
A reformpedagógia fejlődésének második szakasza | 197 |
A Waldorf-pedagógia | 197 |
Freinet és a modern iskola | 201 |
Orosz-szovjet reformtörekvések | 202 |
Amerikai reformpedagógiai törekvések | 206 |
Peter Petersen és a Jena-plan | 209 |
A harmincas évek főbb fejlődési tendenciái | 211 |
Az elméleti pedagógia főbb irányzatai | 213 |
W. Dilthey, a szellemtudományos irányzat megalapozója | 214 |
Spranger kultúrfilozófiai és pedagógiai koncepciója | 215 |
A kultúrpedagógia főbb áramlatai és sajátos vonásai | 218 |
A neokantianizmus | 219 |
A szociálpedagógiai törekvések és irányzatok | 222 |
A korszak pszichológiai irányzatainak hatása | 229 |
A pedagógiai lélektan megszületése | 236 |
Foerster morálpedagógiája | 236 |
Az amerikai szociológiai irányzatok hatása | 238 |
Iskolaügy és pedagógia a XX. század második felében | 244 |
A korszak általános fejlődési tendenciái | 244 |
A család és a gyermekkor változásai | 247 |
Az oktatásügy fejlődésének főbb tendenciái | 251 |
Nevelés az új évezred kezdetén | 255 |
A magyar iskola ezer éve | |
Középkor és humanizmus | 261 |
A magyar iskola első évszázada | 261 |
A klerikus és világi nevelés kiszélesedése | 264 |
A humanizmus hatása | 269 |
A reformáció-ellenreformáció pedagógiai törekvései | 275 |
Újkor | 278 |
Új iskolarendszer kialakulása | 278 |
XVIII. századi pedagógiai reformok | 283 |
A modern magyar nevelés elmélete és gyakorlata | 293 |
Újító törekvések a XVIII-XIX. század fordulóján | 293 |
A XIX. század első fele | 297 |
Forradalom után, kiegyezés előtt | 303 |
A dualizmus kora | 307 |
Iskolaügy a forradalmak idején | 317 |
Oktatásügy és pedagógia 1919-1945 között | 319 |
A magyar neveléstudomány kialakulása és fejlődése 1948-ig | 338 |
A budapesti egyetem pedagógiai professzorainak munkássága | 338 |
A kolozsvári-szegedi egyetem pedagógiaprofesszorai | 344 |
A debreceni egyetem pedagógiaprofesszorai | 347 |
A XX. század második fele | 350 |
Közoktatás-politikai irányzatok 1945 és 1948 között | 350 |
Szocialista iskolaügy és pedagógia | 355 |
Rendszerek változása | 376 |
Válogatott bibliográfia | 383 |
Hivatkozások | 396 |
Névmutató | 403 |
Tárgymutató | 406 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.