1.062.403

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neurokognitív fejlődési zavarok vizsgálata és terápiája

Példák a bizonyítékon alapuló gyakorlatra

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A jelen kötetben közreadott tanulmányok általános elméleti keretéül a bizonyítékon alapuló gyakorlat szolgált. A gyógypedagógia interdiszciplináris jellegét, a különféle tudományágak integrálásán túl, azzal is biztosítani kívánjuk, hogy a tudományos kutatási eredményeket és a gyakorlati tapasztalatokat hatékonyan egyesítjük. Ehhez kiváló keretet biztosít a bizonyítékon alapuló gyakorlat, amelyen belül a döntéshozatalt egyaránt befolyásolják a kutatási eredmények, a klinikai tapasztalatok és a kliens igényei, szükségletei. Ebbe a szemléleti keretbe jól illeszkednek a különféle kognitív folyamatokat és a képességstruktúrát vizsgáló diagnosztikus eszközök adaptációi, valamint a terápiás beavatkozások hatékonyságát mérő hatásvizsgálatok. A kötetben a neurokognitív fejlődési zavarok körében végzett vizsgálataink legutóbbi eredményeit mutatjuk be. Ezek az alkalmazott kutatások részben hozzájárulnak a tudatosan megtervezett terápiás gyakorlat terjedéséhez, részben támogatják az elméleti... Tovább

Fülszöveg

A jelen kötetben közreadott tanulmányok általános elméleti keretéül a bizonyítékon alapuló gyakorlat szolgált. A gyógypedagógia interdiszciplináris jellegét, a különféle tudományágak integrálásán túl, azzal is biztosítani kívánjuk, hogy a tudományos kutatási eredményeket és a gyakorlati tapasztalatokat hatékonyan egyesítjük. Ehhez kiváló keretet biztosít a bizonyítékon alapuló gyakorlat, amelyen belül a döntéshozatalt egyaránt befolyásolják a kutatási eredmények, a klinikai tapasztalatok és a kliens igényei, szükségletei. Ebbe a szemléleti keretbe jól illeszkednek a különféle kognitív folyamatokat és a képességstruktúrát vizsgáló diagnosztikus eszközök adaptációi, valamint a terápiás beavatkozások hatékonyságát mérő hatásvizsgálatok. A kötetben a neurokognitív fejlődési zavarok körében végzett vizsgálataink legutóbbi eredményeit mutatjuk be. Ezek az alkalmazott kutatások részben hozzájárulnak a tudatosan megtervezett terápiás gyakorlat terjedéséhez, részben támogatják az elméleti modellképzési. Sok esetben éppen a klinikumban megfigyeltek eredményeként keletkeznek újabb elméleti kérdések. A kötetben szereplő valamennyi tanulmány ötvözi az elméleti és a klinikai szempontokat. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Lőrik József - Kászonyiné Jancsó Ildikó:
A fonológiai tudatosság fejlesztése és hatása az írott nyelv elsajátítására 11
Jászberényi Márta - Marton Klára:
Az írott nyelv terén zavart mutató fiatalok klinikai
vizsgálata és a bizonyítékon alapuló gyakorlat alkalmazása 43
Marton Klára:
Specifikus nyelvi zavar jellemzi-e a specifikus nyelvi zavart
mutató gyermekeket? 61
Kas Bence:
Morfológiai rendszerek elsajátításának nehézségei nyelvfejlődési zavarban 103
Zsoldos Márta:
A kognitív képességfejlesztés korspecifikus sajátosságai a neurogén
tanulási zavar terápiájában 123
Fazekasné Fenyvesi Margit - Józsa Krisztián:
Tanulásban akadályozott alsó tagozatos gyermekek beszédhanghallása 151
Radványi Katalin:
A beszéd és a nyelv alakulására ható tényezők, a kognitív képességek zavara
értelmi fogyatékosság esetén 177
Gereben Ferencné - Marton Ildikó - Mészáros Andrea - Mlinkó Renáta:
A gyógypedagógiai pszichodiagnosztika táguló horizontja - képességzavarok
neuropszichológiai megközelítése 203
Tárgymutató 231
Névmutató 235
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem