1.067.056

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mesterfogások

Alkalmazott eljárások, módszerek és elemzések a pedagógia gyakorlatából

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Olvasó!
A 2003. évi Fővárosi Pedagógiai Napok kiadványát tartja a kezében. Tekintete végigpásztázza a borítót és megakad a kötet címén. „Mesterfogások". Érdekes, sokat sejtető összetett... Tovább

Előszó

Tisztelt Olvasó!
A 2003. évi Fővárosi Pedagógiai Napok kiadványát tartja a kezében. Tekintete végigpásztázza a borítót és megakad a kötet címén. „Mesterfogások". Érdekes, sokat sejtető összetett szó, melynek kapcsán a gondolat egyből szárnyalni kezd. Sokszor hallott és olvasott szó ez a történelemből is, hiszen a céhes korszak tanoncai „nyakukba vették a világot" azért, hogy a szakma legjobb fogásait elsajátítsák a tapasztalt mesterektől. Tanulni vágyó fiatalok ezrei vágtak neki az ismeretlennek az ókortól napjainkig azért, hogy felkeressék a nagy hírű és messze földön tisztelt mestereket, meríthessenek tudásuk tiszta forrásából.
De mi is a választott kötetcím pontos meghatározása? Erre szakszerű magyarázatot ad a Magyar Értelmező Kéziszótár. Mesterfogás = ügyes, ötletes, szakmai módszer, eljárás. De saját szavaimmal mondhatnám úgy is, hogy az adott szakma kipróbált, bevált és másoknak is jó szívvel ajánlható módszere. A címre ezért esett a választás. Egy sokszor gyötrelmesen nehéz, de felemelően szép szakma - de jobb, ha mindjárt kijavítom magam, hivatás -, a pedagógia gyakorlatának letisztult módszereit és egy-egy terület elemzéseit rendeztük kötetbe. Kiváló pedagógus egyéniségek vállalkoztak arra, hogy közreadják mindazt a tudást, tapasztalatot, melyet messzire világító lámpásként gyűjtöttek össze pályájuk - sokszor egy kiteljesedett életút - során. Tanultak, hogy taníthassanak, folyamatosan tökéletesítették módszereiket és eljárásaikat, hogy ezáltal másokat tanítsanak mesterként. S itt érkeztem a köszönethez. Vissza

Tartalom

Tartalom
A könyvtárra épülő szaktárgyi projektek jellege, szervezésük és megvalósításuk
tapasztalatai (Dán Krisztina - Haralyi Ervinné) 9
Kémia órán az evés-ivás projekt (Kovácsné Csányi Csilla) 21
Egyéni bánásmód alkalmazása a viselkedésrendezés módszereinek
segítségével (dr. Schekkné Bódai Tünde) 33
Technika tanárok továbbképzése (Nagy Attiláné) 42
A népi építészet elemeinek modellezése
(dr. Kiss Sándor- dr. Bun Zoltán) 42
Hogyan tanítom az építőelemeket első osztályban? (Eperjesi Ágnes) 45
A műszaki ábrázolás fontossága az általános iskolában (Kele János) 48
Óraterv negyedik osztályban a természeti anyagok feldolgozásához
(Urbánfy Szilvia) 51
Az alkotóképesség fejlesztése (Nagy Attiláné) 55
A matematika és a humán műveltség kapcsolata egy matematikatanár szemével
(Pálmay Lóránt) 60
Hogyan taníthatunk érdekesebben, hatékonyabban a történelemórán?
(Bíró Ferencné) 73
„Hallgatni a szép muzsikát, Vejnemöjnen vigodalmát"
Jótanácsok zenetanárok számára a középiskolai órák irányított
zenehallgatási élményadásához (Ungár István) 81
Formális vagy valós tevékenység, avagy mi működteti a diákönkormányzatokat
(Kovács Tibor) 86
Üröm és öröm - Hogyan kezeljük hatékonyan konfliktusainkat az iskolában?
(Kovácsné Tóth Klára) 91
Mesterfogások - Hét fogás mozgókép- és médiaismeretből
(Kozák Zsuzsanna) 95
Az elmúlt húsz év fővárosi rajzversenyeinek szerepe a vizuális tehetség
felfedezésében (Sípos Endre) 101
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem