Bevezető | 5 |
Csak egy szem vadszilva | 7 |
FElsőoktatás-politika | |
Pálinás József: | |
A magyar felsőoktatás helyzetéről, feladatairól és jövőjéről | 8 |
Közoktatás-politika: az Arany János műhely a magyar közoktatásról | |
Hoffmann Rózsa: Köznevelésünkről - másképpen. | |
Egy nemzeti közoktatás-politika alapjai | |
Lovas István - Gurcsik Mária: A közoktatás trtalmi szabályozása. | 27 |
Tézisek | 49 |
Németh László: A tanügy rendezése (Részlet) | 59 |
Madarász Sándor: Az iskolarendszerű szakképzés helyzete | 61 |
Frenyó Zoltán: A tankönyv-ügy. Helyzetkép és tennivalók | 67 |
Sáringer Tamásné: Tapasztalatok és elgondolások az óvodai nevelésről | 75 |
Közoktatás-politika: eltérő nézőpontokból | |
Oroszlány Péter: Felelősségek a közoktatásban | 83 |
Az eskü | 96 |
Miksa Lajos: Lesz-e közmegegyezés a magyar közoktatásban? | 97 |
Takács Nándor: Egy szegény magar pedagógus panaszai | 107 |
Hollósi Gábor: Az Európai Unió oktatáspolitikájának kialakulása a jogtörténet tükrében | 112 |
A fejlődés | 120 |
Pedagógusok írták | |
Újházy András: Hagyjátok csodálkozni a gyerekeket! (avagy hogyan tanítsunk terészettudományos tárgyakat) | 121 |
Leányvári Éva M. Zsófia: Gondolatok a kollégiumi nevelés szépségeiről és buktatóiról | 129 |
Marik Jánosné: Mire jó a tankönyv-választék? | 135 |
A különbség | 136 |
Visszhang | |
Jobbágyi Gábor: Erkölcs és jog ma | 137 |
A hadihajó | 143 |
Tóth András: Ellenőrzés és értékelés nemzetközi kitekintésben | 144 |
Portré | |
Csizmadia Gertrúd: Perlaki Rózsa néni | 153 |
Párbeszéd | |
Agócs Gergely: A társadalmi dimenziók és a hagyomány megkerülhetetlensége | 158 |
Trencsényi László: A hagyományok élettörténetéről, pályafutásáról - és a művészeti nevelés új funkcióiról | 166 |
Arató Csongor: Gondolatok a számítógép használatának iskolai oktatásáról | 170 |
Ritter Betty: Újra a számítógép használatának iskolai oktatásáról | 172 |
Az asztalos keze | 175 |
Aktuális | |
Hargittay Emil: Lehetőség és realitás: Balassi Bálint a mai gimnáziumi irodalomkönyvekben | 176 |
Kedves Csaba: Egy "apokrif" Rimay-idézet nyomában | 186 |
Utánpótlás | |
Benyhe Bernát: A költészet feladatának értelmezése Petőfi Sándor műveiben | 190 |
Iskolák | |
GYőri József: Hagyomány és korszerűség. A Dereceni Református Kollégium Gimnáziuma | 193 |
Könyvismertetés | |
Borhidi Attila: Gaia zöld ruhája | 200 |
Zilahi Szabó Judit: Búcsúfénykép a Gellérthegyen | 203 |
Egyéb | |
Szakirányú továbbképzések a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen | 206 |
A Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. hirdetése | 208 |
Merre tart korunk embere? - előadássorozata Ráday Kollégiumban | 209 |
A Magyar Keresztény Pedagógus Társaság közleménye | 210 |
Örömhír-üzenet SMS-ben | 211 |
Előzetes a Mester és Tanítvány 4. és 5. számáról | 212 |
Kérés olvasóinkhoz és leendő szerzőinkhez | 213 |
Képek: Mizerák Beáta festőművész, középiskolai tanár | |