1.067.062

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mérlegen az iskola autonómiája

Adalékok a szakmailag önálló iskola megteremtésének elméleti és gyakorlati kérdéseihez

Szerző
Lektor
Nyíregyháza
Kiadó: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tanács V.B. Tudományos Koordinációs Bizottsága
Kiadás helye: Nyíregyháza
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 72 oldal
Sorozatcím: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tanács V.B. Tudományos Koordinációs Bizottságának füzetei
Kötetszám: 5
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-03-3214-0
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Évezredünk utolsó évtizedét a földgolyó számos országában az agy, az emberi gondolat és szellemiség, a személyes szabadság, az autonómia évtizedének nyilvánították. E mozgalomhoz való csatlakozás szándéka és óhaja önkéntelenül megfogalmazódhat mindazokban, akiknek lehetőségük és kompetenciájuk megengedi e folyamat kedvező kibontakozásának segítését és mozgásterük alkalmat nyújt a személyes részvételre.
Talán mindenki egyetért abban, hogy az életnek olyan területéről van itt szó, amelynek alakításában és fejlesztésében jelentős szerep hárul az iskolára, a pedagógusokra. Különösen igaz ez napjainkban, amikor esély kínálkozik arra, hogy az iskola, a pedagógus az eddiginél zavartalanabbul, szakmailag nagykorúvá válva, önmagát megújítva vehet részt a folyamatban. Mindenekelőtt a szellemet gúzsba kötő korlátok felismerésében és lebontásában, a személyiségében szabad, autonóm emberfők kiművelésében, a többféle orientáció és igazság tudatosításában, a tartós értékek közvetítésében,... Tovább

Fülszöveg

Évezredünk utolsó évtizedét a földgolyó számos országában az agy, az emberi gondolat és szellemiség, a személyes szabadság, az autonómia évtizedének nyilvánították. E mozgalomhoz való csatlakozás szándéka és óhaja önkéntelenül megfogalmazódhat mindazokban, akiknek lehetőségük és kompetenciájuk megengedi e folyamat kedvező kibontakozásának segítését és mozgásterük alkalmat nyújt a személyes részvételre.
Talán mindenki egyetért abban, hogy az életnek olyan területéről van itt szó, amelynek alakításában és fejlesztésében jelentős szerep hárul az iskolára, a pedagógusokra. Különösen igaz ez napjainkban, amikor esély kínálkozik arra, hogy az iskola, a pedagógus az eddiginél zavartalanabbul, szakmailag nagykorúvá válva, önmagát megújítva vehet részt a folyamatban. Mindenekelőtt a szellemet gúzsba kötő korlátok felismerésében és lebontásában, a személyiségében szabad, autonóm emberfők kiművelésében, a többféle orientáció és igazság tudatosításában, a tartós értékek közvetítésében, őrzésében, az emberi méltóság és tisztesség megalapozásában. Vissza

Tartalom

Előszó5
A vizsgálat célja6
A vizsgált téma hazai probléma története7
A vizsgálat módszere21
Fontosabb következtetések23
A szakmailag önálló iskola fogalma28
Az autonómián alapuló pedagógiai gyakorlat elterjedését gátló és segítő tényezők30
Utószó49
Jegyzet51
Mellékletek54
Irodalom60

Dr. Vass Lajosné

Dr. Vass Lajosné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Vass Lajosné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem