1.059.756

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Méréses módszerek a pedagógiában

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 371 oldal
Sorozatcím: Eredménymérés az iskolában
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52525. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezető5
Első fejezet (dr. Nagy József)7
A méréses módszerek helye és szerepe a pedagógiában9
A mérés helye a pedagógiai megismerésben10
A kvantitatív vizsgálat szerepe a pedagógiában15
Az eredménymérés funkciója a pedagógiában19
Második fejezet25
Az eredménymérés módszerei és eszközei27
A pedagógiai hatásfolyamat eredményeinek kvantifikálása (dr. Nagy József)29
Az eredménymérés tárgya30
A kvantifikálás feltételei52
A kvantifikálás módszerei62
A mérés eszközei (dr. Orosz Sándor)111
A tudásszint mérésének eszközei114
Feladatlapok és mérőlapok114
Tartalmi elemzés120
A kérdések és feladatok megszerkesztésének technikája123
A feladat- és mérőlapok összeállítása136
A mérőeszköz ellenőrzése143
A mérés megszervezése és lebonyolítása144
A képességszint mérésének eszközei147
Intelligenciatesztek147
Iskolaérettségi tesztek158
Speciális képességtesztek165
Pályaalkalmassági tesztek178
A neveltségi szint mérésének eszközei183
A megfigyelés183
Az írásos ankét ("kérdőíves módszer")185
Szociometria192
Az interjú199
Személyiségtesztek204
Ajánlott irodalom (első-második fejezethez)217
Harmadik fejezet (dr. Ágoston György)219
A pedagógiai kísérlet221
A pedagógiai kísérlet legfontosabb jellemzői222
A pedagógiai kísérlet két fő fajtája226
A kísérleti terv227
A kísérleti modellek231
Önkontrollos kísérlet231
Kontrollcsoportos kísérlet243
A kísérleti eredmények hitelességéről251
Negyedik fejezet (dr. Nagy József)255
Statisztikai módszerek a pedagógiában257
A reprezentatív felmérés szabályai259
Populáció, elem, minta 260
A minta kiválasztásának módszerei261
A minta nagysága265
Az adatok feldolgozása269
Az adatok elemzése és értékelése277
A minta legfontosabb mutatói278
Megoszlás278
Átlag280
Szóródás284
Az idősorok elemzése291
Lineáris regresszió és korreláció293
Szignifikancia-vizsgálat301
Néhány alapfogalom301
A megoszlási viszonyszám szignifikanciája309
Az átlag szignifikanciája313
Két átlag különbségének szignifikanciája316
A korrelációs együttható szignifikanciája321
Ajánlott irodalom322
Függelék325
Irodalom325
Táblák jegyzéke332
Jelölések és képletek jegyzéke333
Véletlen számok táblázata340
Kétjegyű számok hányadosa (segítő a viszonyszámok és mutatószámok kiszámításához)341
A feleletválasztásról és a viszonyítási alapról363
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Méréses módszerek a pedagógiában Méréses módszerek a pedagógiában Méréses módszerek a pedagógiában Méréses módszerek a pedagógiában

Könyvtári könyv volt. A borító sérült, elszíneződött. A lapélek foltosak.

Állapot: Közepes
4.480 Ft
3.580 ,-Ft 20
18 pont kapható
Kosárba