Előszó | 7 |
Szarka József: Megnyitó | 11 |
Kiss Árpád: A pedagógiai céljainknak megfelelő értékelés neveléstudományi feltételeinek megteremtése | 13 |
Nagy Sándor: A tanulók munkájának értékeléséről - általános didaktikai szempontból | 22 |
Welker Ottó: Az ellenőrzés, értékelés, osztályozás korszerűsítése | 35 |
Joachim Günther: Iskolai eredményvizsgálatok a szocialista személyiség céltudatos nevelésének és oktatásának szolgálatában | 45 |
G. V. Vorob'jev: A tanulmányi előmenetel néhány statisztikai mutatója | 54 |
A. M. Matyuskin: Didaktikai standardizált tesztsorozatok lengyelorzsági kidolgozásának problémájához | 72 |
Krisztina Kuligowska: Az eredményvizsgálatok szerepe az iskolai munka minőségének megjavításában | 76 |
Lénárd Ferenc: Az értékelés és osztályozás pszichológiai szempontjai | 81 |
Koczka János: Gondolatok a mérésekkel kapcsolatos nemzetközi irodalomból | 84 |
Báthory Zoltán: Egy hazai teljesítménymérés néhány eredménye és egy nemzetközi kutatási program terve | 88 |
Zibolen Endre: Iskolai értékelés és felsőoktatás | 100 |
Irena Janiszowska: Téjkoztató a Varsói Pedagógiai Intézetnek a tnaulók tanulmányi előmenetelével kapcsolatos kutatásairól | 108 |
Kelemen Endre: Értékelési problémák az Iskolatelevízió felhasználása során | 112 |
Otto Kegel: A szocialista iskola vizsgarendszerének néhány problémája | 118 |
Anna Bodanska-Zarembina: A varsói általános iskolák végzős tanulóinak egységesített teljesítményfelmérése, mint a liceumi és technikumi felvételi vizsgák alapja | 122 |
G. Nedev: Az elemi iskolások tudásszintje és olvasási készségük fejlesztése | 130 |
T. Vladimirova - M. Janakiev: A tanulók helyesírásának értékelése elágazó programok segítségével | 134 |
Bayer István: A feladatlapokkal mért eredmények és az iskolai osztályzatok egybevetése | 140 |
Varga Lajos: A fizikai tanulói kísérletezés hatásosságának vizsgálata az általános iskola 6. osztályában | 150 |
Kontra György: A téves visszajelentésen alapuló feleletválasztás biológiából | 161 |
Futó Józsefné: Teljesítményértékelés biológiából az általános iskolában | 165 |
Fazekas György: A reprodukció és a kauzális gondolkodás vizsgálata növényélettanból a gimnáziumok I. osztályában | 171 |
Victor András: Teljesítményértékelés biológiából egészségügyi szakközépiskolákban | 174 |
Andrej Prsa: Az iskolai ellenőrzés (tanfelügyelet) egyes jellegzetességei biológiából a Vajdasági Szocialista Atunom Tartomány területén | 176 |
Horváth László: Az ének-zenei tudás- és készségszint mérésének módszertani problémái | 184 |
Nemes Rudolf: Az értékelés és osztályozás módszerei az ipari jellegű gyakorlati foglalkozáson | 191 |
Petrikás Árpád: Adatok a tanulók neveltségi szintjének jellemzésére | 196 |
Szofia Avramova: Értékelés és önértékelés az óvodás gyermekek erkölcsi nevelésébne | 206 |
Nagy Jánosné: 14 éves tanulók erkölcsi magatartásának értékelése tanulók-tanárok-szülők által | 211 |
Szpaszka Karaivanova: Az erkölcsi tulajdonságokról - A tanulók erkölcsi nevelésének célja és eredményei (V-VIII. oszt.) | 220 |
A munkaértekezlet eredményei, - tervek, javaslatok | 227 |
Szerzői névmutató | 249 |