1.062.395

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gyermeklélektan

Szerző
Lektor
Fotózta
Budapest
Kiadó: Gondolat Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 309 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-282-693-2
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, színes illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Ez a könyv a gyerekről szól. Érzelmeiről és kötődéseiről, gondolatairól és játékairól. Arról a sajátos szemléleti módról, ahogyan a világot látja: a gyermekeiről. Az indulattelt feszültségnek és a játékos megoldásnak arról a gazdagságáról, amely az átélését jellemzi."
"A gyermekinek a megértésével egyben saját történetünkről, gondolkodásunk alakulásáról, érzelmeink bontakozásáról, személyiségünk fejlődéséről is világosabb képet kapunk. Jobban föl tudjuk eleveníteni emlékeinket a világ megismeréséről, arról a felnőttszemmel meglepő kíváncsiságról, ahogyan gyermekkorunkban kipróbáltuk önmagunkat egy adott helyzet lehetséges változataiban. Többet tudunk felidézni azoknak az élményeknek a rendkívüli indulati hőfokából, amelyek korai kapcsolatigényeinknek örömeit és kudarcait őrzik. Nemcsak a gyereket ismerjük meg jobban, hanem önmagunkat is.
Nevelni csak úgy tudjuk, ha látjuk a gyerekben a felnőttet, akivé lesz. De a pszichológiai szemlélet - a nevelésben, a gyógyításban, az... Tovább

Fülszöveg

"Ez a könyv a gyerekről szól. Érzelmeiről és kötődéseiről, gondolatairól és játékairól. Arról a sajátos szemléleti módról, ahogyan a világot látja: a gyermekeiről. Az indulattelt feszültségnek és a játékos megoldásnak arról a gazdagságáról, amely az átélését jellemzi."
"A gyermekinek a megértésével egyben saját történetünkről, gondolkodásunk alakulásáról, érzelmeink bontakozásáról, személyiségünk fejlődéséről is világosabb képet kapunk. Jobban föl tudjuk eleveníteni emlékeinket a világ megismeréséről, arról a felnőttszemmel meglepő kíváncsiságról, ahogyan gyermekkorunkban kipróbáltuk önmagunkat egy adott helyzet lehetséges változataiban. Többet tudunk felidézni azoknak az élményeknek a rendkívüli indulati hőfokából, amelyek korai kapcsolatigényeinknek örömeit és kudarcait őrzik. Nemcsak a gyereket ismerjük meg jobban, hanem önmagunkat is.
Nevelni csak úgy tudjuk, ha látjuk a gyerekben a felnőttet, akivé lesz. De a pszichológiai szemlélet - a nevelésben, a gyógyításban, az esztétikában - egyre inkább megkívánja azt is, hogy lássuk meg a felnőttben a gyereket, aki volt: a gyermekit." Vissza

Tartalom

A kezdet9
A veleszületett reakció feltételekhez kötődik9
A viselkedés személyes színezete12
Az anya-gyermek kapcsolat14
A megkapaszkodás14
Gyerek anya nélkül17
Állatlélektani kísérletek tanulságai17
Kísérletek műanyával17
A műanyán nevelt majom mint társ és anya19
Gyerek anya nélkül23
A szeretetkapcsolat hiánya23
A rejtett érzelmi elhanyagoltság26
Ingerszegény életét szeretetkapcsolattal pótolja29
A félelem kezdetei: Bizonytalanság, csalódás32
A félelem kondicionálható32
A "nyolchónaposok szorongása"33
A kondicionált félelem34
A megszokott a szokatlannal együtt ijesztő36
A tapasztalás nélkül látott világ38
Konstanciák38
A tárgy független lesz szemlélőjétől43
A tárgyak állandóságának kialakulása43
A beszéd kialakulása47
A hangadástól, az értelmes közlésig47
A gagyogás48
A szó kiszabadul az ingeregyüttesből49
Helyzethez kötött beszéd, önkényes jelentésadás53
A környezettel való kapcsolat feltétele a beszédfejlődésnek56
Páros elszigetelődés ikreknél56
Helyzetmegértés cselekvési sémával60
Az interiorizálás60
Az éntudat kialakulása63
Az én és a másik63
A cselekvés akadálya ütközik66
Az én-élmény és a frusztráció66
A belső szabályozórendszer kialakulása72
Az azonosítás72
Élménymaradványok76
Az érzékszervi-mozgásos séma és az analógon76
A vázlatosan lejátszott cselekvés egész történést jelezhet80
A szimulakrum80
Tagolatlan egészek, viszonyítás nélküli részletek83
A szinkretizmus83
A szinkretikus séma89
Élménysűrítés és fantázia90
Az ötéves egyszerre csak egy szempontból értelmezi a helyzeteket94
A szemléletes gondolkodás94
Szituatív gondolkodás96
Indulati konfliktusok98
Bűntudat és szégyen98
A vágyak kerülő útjai105
Az elhárítás105
Mit tud az óvodás a világról?116
Labilis ismeretek, gyermekközpontú tájékozottság116
A játék öröme122
Készségek és szabályok gyakorlása, indulatok levezetése122
Funkciógyakorlás124
Utánzás, cselekvéstudat126
A játéktartalom mint feszültségredukció128
A játékot a valóság táplálja131
A szerepjáték131
Az együttléttől az együttműködésig135
A több szólamú játék138
A viselkedés társas meghatározója: az együttes élmény139
Aktometria140
A kísérleti helyzet142
Eredmény: A vezető átveszi a csoport hagyományait143
A csoporttöbblet145
Hagyományképződés óvodáscsoportokban146
Az utalás146
Érzelmi kapcsolat és csoportkötelék konfliktusa150
A pár és a csoport150
Kettős kötődés152
A pár felbomlik153
Kompromisszumos beilleszkedés154
Ismeretek híján elméletképzés156
Az ultrajelenségek magyarázata156
Támpontok162
Tájékozódás térben, időben, emberi viszonylatokban162
Az élménygondolkodás szerepe162
Tájékozódás "előtt-után" viszonyítással165
Érzékenység a rejtett közlésekre165
Páros szerkezetek167
A gondolkodási molekulák érvényessége167
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény173
Az iskolaérettség173
Az iskolaérettség vizsgálata176
Egykorúak társkapcsolatának megszilárdulása182
Az átpártolás182
A gyermekrajz186
Az ideovizuális ábrázolás186
A gyermekrajzok esztétikuma190
A számfogalom kialakulása194
Kategóriák194
Sorbarendezés és osztályozás204
A konkrét műveletek204
Egy higgadt korszak gondjai209
A metafzikai feszültség209
A szabály tudata és az erkölcsi ítéletek214
Heteronómia és autonómia209
Ítéletrendszerek218
Engedelmesség, belátás221
Társadalmi képzetek, történelmi alapfogalmak222
Egyszerre több szempont érvényes224
A decentrálás224
Az engedelmesség fonákja227
A nevelői légkör227
Az iskolai osztályok társas szerkezete232
A szociogram232
Kettős tudat239
A mese és a gyermeki megfelelései239
A ráismerés öröme239
A vers241
Az illúzió feszültsége243
Minden minden lehet245
Ellentétek preferenciája246
Az ismétlés folyamatosságot és biztonságot ad247
Veszély - megmenekülés249
Kompenzálás249
A vágyteljesítés dinamikája250
Az "elvarázsolt tudat"252
Rendkívüli, csoda nélkül253
Ideálkeresés, érzelmesség254
Folytatólagos képzeleti játékok256
A tízévesek keretjátékai256
Az ellentmondásmentes gondolkodás igénye: feltevés és bizonyítás261
A formális műveletek261
Az indulataik feldolgozása gazdagítja az érdeklődést, és emeli a teljesítmény színvonalát273
Az elaboráció273
A gyermekkor vége282
Tájékoztató irdalom287
Névmututató296
Ábrák jegyzéke298
Mellékletek jegyzéke299
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem