1.067.017

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Menetrend és repülőtéri kalauz Nyár - 2008

Timetable and airport guide Summer - 2008

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Budapest Airport Zrt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 103 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Angol  
Méret: 21 cm x 11 cm
ISBN:
Megjegyzés: Színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Üdvözöljük Önöket a Budapest Airport-on, Magyarország legfontosabb légkapujában. Utazni jó és izgalmas, a hétköznapokból kiragadó változatosság, a változás valóban gyönyörködteti az embert.... Tovább

Előszó

Üdvözöljük Önöket a Budapest Airport-on, Magyarország legfontosabb légkapujában. Utazni jó és izgalmas, a hétköznapokból kiragadó változatosság, a változás valóban gyönyörködteti az embert. Hatalmas átalakulások előtt áll a Budapest Airport által üzemeltetett Ferihegyi repülőtér, Magyarország legnagyobb, és az új EU-tagországok egyik legsikeresebb - tavaly 8,6 millió utast kiszolgáló - légiközlekedési központja is. Az utasok számára egyik legfontosabb újdonság, hogy a repülőtér - a régió összes érintett légikikötőjével egy időben - 2008. március 30-án, nulla órától, azaz az idei nyári menetrend életbe lépésekor csatlakozott a schengeni övezethez. Ettől az időponttól Ferihegy 2A-n a „schengeni", a 2B terminálon a „nem schengeni" járatok közlekednek. Az átalakulás elsősorban a Malévot érinti, a nemzeti légitársaság a csatlakozás kezdetétől mindkét terminált használja. A diszkont légitársaságok számára fenntartott Ferihegy 1 schengeni és nem schengeni járatokat is fogad. A schengeni övezeten belül a határellenőrzés és az útlevélvizsgálat a régió érintett repülőterein is megszűnik. Továbbra is szükséges, és a schengeni határon belül is megmarad az induló utasok számára kötelező, lehető legalaposabb, teljes körű poggyász-, és utasbiztonsági ellenőrzés a beszállás előtt, hiszen mindannyiunk közös célja és érdeke a légiközlekedés biztonságos működtetése. Az induló utazók csak az átvizsgálás után léphetnek be az indulási területre, ahol a repülőgépük indulására várnak. A schengeni övezeten kívülről érkező utasok (a 2B terminálon) a schengeni normáknak megfelelő ellenőrzésre számíthatnak. A 2008. évi nyári menetrend összesen 100 célállomást kínál szerte a világon. Az Aer Lingus heti három alkalommal repül Belfast és Budapest között, az északír és a magyar főváros között még soha nem volt menetrendszerinti légi összeköttetés. Az új úticélok között szerepel az észak-olaszországi Trieszt, várhatóan júliusban indul a Budapest-Oslo/Torp (Sandefjord) és Budapest-Velence/Treviso járat, ezeken kívül néhány járattal visszatér hozzánk a Sky Europe légitársaság is. A kedvelt nyaralójáratok ismét közlekednek a nyári szezonban Bulgáriába (Burgasz, Várna), Spanyolországba (Palma de Mallorca, Barcelona/Girona, Valencia, Sevilla, Ibiza és mások), Görögországba (többek között Korfu, Rodosz, Kréta) és Olaszországba (Palermo, Catania). Ezen kívül napi háromra nő a Budapestet Rómával összekötő, elsősorban ingázó üzletemberek számára érdekes járatok száma. Egyik legfontosabb kereskedelmi célunk, hogy ez az igen kiterjedt hálózat tovább bővüljön. Izgalom akad bőven a repülőtéren is, ugyanis a Budapest Airport az elmúlt húsz év legkiterjedtebb fejlesztési programját kezdte el. Célunk, hogy tíz éven belül Ferihegyet Közép-Európa legsikeresebb repülőterévé tegyük az utasforgalom-növekedés, a szolgáltatások színvonala és a működési hatékonyság terén. A BUD Future nevű - több mint 65 milliárd forintos - fejlesztési program keretében 2011-re egy vadonatúj, évente akár 20 millió utas kiszolgálására is alkalmas légikikötő épül Budapesten. Ezzel és a többi beruházással a vállalat tovább növeli a repülőtér kapacitását (2025-re akár évi 30 millió utast is fogadhat), számottevően javítja a szolgáltatások színvonalát, az utasfelvétel és a biztonsági ellenőrzés gyorsaságát és hatékonyságát. A fejlesztési terv része a BUD Skycourt (Égi udvar) nevű, új központi terminál megépítése, Ferihegy 1 és 2 bővítése, egy új parkolóház megnyitása, valamint egy önálló városrész, az Airport City alapítása. Vissza

Tartalom

Légitársaságok 6
Fontosabb telefonszámok 10
Közlekedés 12
Parkolás a repülőtéren 14
Internet 22
Kilátóteraszok 26
Kápolna 26
Repülőgép Emlékpark 27
Repülőtéri szolgáltatások
Budapest Ferihegy 1
Földszint 30
Termináltérkép 32
Galéria / 31
Termináltérkép 34
Budapest Ferihegy 2
Érkezés / 38
Termináltérkép 40
Indulás 45
Termináltérkép 48
Galéria 54
Termináltérkép 56
Hasznos információk 60
Speciális igények 64
Biztonság 68
Hogyan használjuk a menetrendet? 77
Menetrend 78
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem