Előszó
Üdvözöljük Önöket a Budapest Airport-on, Magyarország legfontosabb légkapujában. Utazni jó és izgalmas, a hétköznapokból kiragadó változatosság, a változás valóban gyönyörködteti az embert....
Tovább
Előszó
Üdvözöljük Önöket a Budapest Airport-on, Magyarország legfontosabb légkapujában. Utazni jó és izgalmas, a hétköznapokból kiragadó változatosság, a változás valóban gyönyörködteti az embert. Hatalmas átalakulások előtt áll a Budapest Airport által üzemeltetett Ferihegyi repülőtér, Magyarország legnagyobb, és az új EU-tagországok egyik legsikeresebb - tavaly 8,6 millió utast kiszolgáló - légiközlekedési központja is. Az utasok számára egyik legfontosabb újdonság, hogy a repülőtér - a régió összes érintett légikikötőjével egy időben - 2008. március 30-án, nulla órától, azaz az idei nyári menetrend életbe lépésekor csatlakozott a schengeni övezethez. Ettől az időponttól Ferihegy 2A-n a „schengeni", a 2B terminálon a „nem schengeni" járatok közlekednek. Az átalakulás elsősorban a Malévot érinti, a nemzeti légitársaság a csatlakozás kezdetétől mindkét terminált használja. A diszkont légitársaságok számára fenntartott Ferihegy 1 schengeni és nem schengeni járatokat is fogad. A schengeni övezeten belül a határellenőrzés és az útlevélvizsgálat a régió érintett repülőterein is megszűnik. Továbbra is szükséges, és a schengeni határon belül is megmarad az induló utasok számára kötelező, lehető legalaposabb, teljes körű poggyász-, és utasbiztonsági ellenőrzés a beszállás előtt, hiszen mindannyiunk közös célja és érdeke a légiközlekedés biztonságos működtetése. Az induló utazók csak az átvizsgálás után léphetnek be az indulási területre, ahol a repülőgépük indulására várnak. A schengeni övezeten kívülről érkező utasok (a 2B terminálon) a schengeni normáknak megfelelő ellenőrzésre számíthatnak. A 2008. évi nyári menetrend összesen 100 célállomást kínál szerte a világon. Az Aer Lingus heti három alkalommal repül Belfast és Budapest között, az északír és a magyar főváros között még soha nem volt menetrendszerinti légi összeköttetés. Az új úticélok között szerepel az észak-olaszországi Trieszt, várhatóan júliusban indul a Budapest-Oslo/Torp (Sandefjord) és Budapest-Velence/Treviso járat, ezeken kívül néhány járattal visszatér hozzánk a Sky Europe légitársaság is. A kedvelt nyaralójáratok ismét közlekednek a nyári szezonban Bulgáriába (Burgasz, Várna), Spanyolországba (Palma de Mallorca, Barcelona/Girona, Valencia, Sevilla, Ibiza és mások), Görögországba (többek között Korfu, Rodosz, Kréta) és Olaszországba (Palermo, Catania). Ezen kívül napi háromra nő a Budapestet Rómával összekötő, elsősorban ingázó üzletemberek számára érdekes járatok száma. Egyik legfontosabb kereskedelmi célunk, hogy ez az igen kiterjedt hálózat tovább bővüljön. Izgalom akad bőven a repülőtéren is, ugyanis a Budapest Airport az elmúlt húsz év legkiterjedtebb fejlesztési programját kezdte el. Célunk, hogy tíz éven belül Ferihegyet Közép-Európa legsikeresebb repülőterévé tegyük az utasforgalom-növekedés, a szolgáltatások színvonala és a működési hatékonyság terén. A BUD Future nevű - több mint 65 milliárd forintos - fejlesztési program keretében 2011-re egy vadonatúj, évente akár 20 millió utas kiszolgálására is alkalmas légikikötő épül Budapesten. Ezzel és a többi beruházással a vállalat tovább növeli a repülőtér kapacitását (2025-re akár évi 30 millió utast is fogadhat), számottevően javítja a szolgáltatások színvonalát, az utasfelvétel és a biztonsági ellenőrzés gyorsaságát és hatékonyságát. A fejlesztési terv része a BUD Skycourt (Égi udvar) nevű, új központi terminál megépítése, Ferihegy 1 és 2 bővítése, egy új parkolóház megnyitása, valamint egy önálló városrész, az Airport City alapítása.
Vissza