1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Menedzsment, marketing, geopolitika

Tanulmány menedzserképző kurzusok számára

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Vörösberény
Kiadó: Balaton Akadémia
Kiadás helye: Vörösberény
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 188 oldal
Sorozatcím: Balaton Akadémia könyvek
Kötetszám: 7
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 13 cm
ISBN: 963-8365-07-2
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér térképpel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Menedzsment-, marketing- és geopolitikai témákat felölelő dolgozatunkban e három szakterület fogalmi rendszeréről, legfontosabb összefüggéseiről és problémaköreiről kívánunk áttekintést adni. Az... Tovább

Előszó

Menedzsment-, marketing- és geopolitikai témákat felölelő dolgozatunkban e három szakterület fogalmi rendszeréről, legfontosabb összefüggéseiről és problémaköreiről kívánunk áttekintést adni. Az anyag természetének megfelelően tömörebb, lexikonszerű részek váltakoznak esszéjellegű fejezetekkel. A tanulmány összeállításában a szerző mindenek előtt az utóbbi másfél évtized során az egyetemi munkában és a menedzserképzés terén szerzett kutatói, oktatói, fordítói és adaptálói tapasztalataira támaszkodott.
A jelen tanulmány sem teljességre, sem a problémakörök kimerítő tárgyalására nem törekszik. Írásunkat figyelemfölkeltőnek, gondolatébresztőnek és eligazítónak szánjuk olyan szakterületeken, amelyek a piacgazdasági átmenet korában szélesebb közönség érdeklődésére is számot tartanak.
A földrajzi tematika elhanyagolása, a geopolitikai és az etnikai kérdések agyonhallgatása nagy hiba volt az elmúlt évtizedekben, elsősorban azért, mert a szőnyeg alá söpört problémák robbanásszerű felbukkanása mind az elméleti szakembereket, mind a politikusokat, mind pedig a széles közvéleményt felkészületlenül érte. Az ismerethiány az egyik fő oka napjaink drámai fejleményeinek, a háborúkig elmenő érzelmi politizálásnak. A kialakult konfliktusok elsimításában a tér- és időbeli hátteret feltáró geopolitikai és etnikai földrajzi kutatások kibontakozása olyan előfeltétel, amely nélkül minden válságkezelő program csak improvizáció marad és - esetleg a legjobb akarat ellenére is - csak újabb konfliktusok magvát hinti el. A menedzserkurzusok sztenderd anyagát a geopolitika távlatos kitekintést nyújtó témakörével kiegészítve reményeink szerint jó szolgálatot tehetünk a társadalmi kérdések iránt is fogékony, sokoldalú, modem szakemberek képzésének. Vissza

Tartalom

1. Bevezetés, a tanulmány célja és szerkezete 7
2. A menedzsment fogalma 8
3. A menedzsment alapfogalmak áttekintése 11
3.1. A menedzseri munka 11
3.2. A menedzser és a munkacsoport 13
3.3. A menedzser és a szervezet 16
3.4. A menedzser és a külső környezet 20
4. A marketing fogalma, a marketingszemlélet kialakulása 23
4.1. Különböző marketingdefiníciók 23
4.2. A marketingszemlélet kialakulásának fő fázisai 24
5. A marketing alapfogalmai 28
6. A marketingkörnyezet 33
7. Piackutatás 38
8. A marketing négy kulcseleme 42
8.1. A termék 42
8.2. Az ár 44
8.3. A promóció (ösztönzés) 45
8.4. Az elosztás 46
9. Elosztási rendszerek, disztribúciós politika 51
10. Disztribútorok 56
10.1. Kiskereskedelem 56
10.2. Nagykereskedelem 61
10.3. A fizikai áruelosztás néhány eleme 62
11. Az eladószemélyzet menedzselése (sales management) 65
12. A nemzetközi marketingtevékenység néhány sajátossága 69
13. A földrajz helye a "Nap alatt", a marketingföldrajz koncepciója 75
14. Geopolitikai átrendeződés Európában 81
15. Az első világháború utáni rendezés 83
16. A második világháború utáni rendezés 93
17. Területi változások a berlini falbontás után (1989-1993) 98
18. Jugoszlávia felbomlása 103
19. A Szovjetunió és utódállamai 109
20. Geopolitikai kitekintés 113
21. A kis etnikumok esélyei 121
Függelék: Szómagyarázatok (Dr. Nagy Sándor összeállítása) 125

Dr. Hajdú-Moharos József

Dr. Hajdú-Moharos József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Hajdú-Moharos József könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem