1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Menedzsment II.

Sikeres vállalkozások/Távoktatás 38/1999.

Szerző
Lektor
Szeged
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 47 oldal
Sorozatcím: Phare
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

a "Menedzsment" tantárgy a JATE közgazdaságtani képzésében az első évfolyam tanulmányi programjában szerepel, aminek több célja van:
- szűkebben vett szakmai ismeretek átadásával színesíteni az... Tovább

Előszó

a "Menedzsment" tantárgy a JATE közgazdaságtani képzésében az első évfolyam tanulmányi programjában szerepel, aminek több célja van:
- szűkebben vett szakmai ismeretek átadásával színesíteni az alap- és alapozó tantárgyak monoton sorát,
- kezdettől fogva tudatosítani a hallgatókkal, hogy választott szakterületük alapvetően a társadalomtudományokhoz tartozik, ahol egy-egy problémának ritkán létezik egyetlen jó megoldása, el kell fogadniuk, hogy a gyakorlatban alternatív és kvázi-optimális megoldások léteznek /eltérően a középiskoláig megszokott feladatok megoldásaitól/,
- bemutatni, hogy a menedzsment szerteágazó szakterületén belül mennyi érdekes részterület /alkalmazott terület/ létezik, amelyekkel a későbbiek során külön tantárgyak keretében találkoznak,
- és nem utolsósorban röviden bemutatni az üzlet világát, annak szereplőit, játékszabályait, működését, különös tekintettel a menedzserek tevékenységére.
Miután a tantárgy két féléves /Menedzsment I, Menedzsment II. elnevezéssel/ a két félév tananyaga együtt képezi a számonkérés alapját. A "Menedzsment I." keretében napirendre kerül az üzlet világának alapvető megismerése, a menedzsment irányzatok fejlődése a klasszikusoktól napjainkig, valamint az alapvető menedzseri ismeretek. A "Menedzsment II" keretében a korszerű irányzatok, várható fejlődési tendenciák, és konkrét alkalmazói ismeretek szerepelnek, különös tekintettel a sikeres vállalatok - sikeres vezetés - sikeres menedzserek témakörökre. Szervezési okokból előfordulhat, hogy a két félév tananyaga nem közvetlenül követi egymást, sőt időben helyet is cserélhetnek. Ez nem okoz szakmai problémát, mert mindkét tantervi modulban egymást kiegészítő, és nem egymásra épülő ismeretanyag szerepel. Vissza

Tartalom

Siker és válság a vállalati életben1
Fogalmi tisztázás1
A vállalati válság3
Az eredménytelenség, illetve a válság okai6
A siker összetevői07
Magyar vállalati körkép8
Változó környezet, bizonytalanság9
"Szabályzók" az üzlet világában9
Változások és kiszámíthatóság12
Sikeres szervezet15
Szervezetek kialakítása16
Minőségvezérelt szervezet16
Profitabilitás17
Innovatív szervezet18
Növekedés, vagyongyarapodás20
Stabil piaci pozíció21
Elégedett partnerek22
Összhang a környezettel23
Sikeres vezetés25
Professzionális vezetés25
Hatékony vezetés27
Korrekt vezetés28
Ügyfélorientált vezetés29
Átláthatóság30
Delegálás, motiválás31
Gondoskodó vezetés33
Sikeres menedzserek35
Felkészültség35
Stratégiai szemlélet38
Vállalkozó szellem40
Rugalmasság41
Teljesítményorientáció43
Személyi adottságok44
Társadalmi háttér46

Dinya László

Dinya László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dinya László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem