Bevezetés | 9 |
Szerkezet | |
A holnap világa | |
A verseny - hajtóerő, és a siker fontos tényezője | |
Üzleti jártasságok | |
Célok kitűzése | 15 |
Hogyan határozzuk meg a célokat? | |
Jövőkép, célok és részcélok | |
Ki tűzte ki a célokat? | |
Okos célok | |
Felvétel és válogatás | 23 |
A folyamat | |
Az üzleti terv | |
Erőforrás-elemzés (munkaerő-tervezés) | |
Munkakörelemzés | |
A jelölttel szembeni követelmények meghatározása | |
Jelöltek toborzása | |
Előzetes listaállítás | |
Válogatás | |
Tesztek | |
Mit nem szabad tenni a felvételi beszélgetésen? | |
Döntés és felvétel | |
Bevezetés | |
Teljesítményértékelés | 33 |
Az értékelést befolyásoló szempontok | |
Deming nagyon rossznak tartotta | |
Miért kell értékelni az emberek teljesítményét? | |
Módszerek | |
360 fokos értékelés | |
Alulról felfelé irányuló értékelés | |
Tanácsadás és az önképzés segítése (vezetői edzősködés) | |
Teljesítményértékelő megbeszélés | |
Mire van szükség a teljesítményértékelő megbeszéléshez? | |
Lehetséges megbeszélési taktikák | |
A bírálat hatékony módja - tippek | |
Az értékelő megbeszélés után | |
A csoportmunka értékelése | |
A vezető mint "edző" | 48 |
Edzői szerepek | |
Jártasságok | |
Az edzési folyamat szakaszai | |
Vonakodó tanulók | |
Tárgyalás | |
Tárgyalóerő | |
Konfliktus kontra együttműködés | |
A tárgyalások szakaszai | |
Tréning | |
Jelentések és előterjesztések írása | 67 |
Mikor van szükség írásos előterjesztésre? | |
Hogyan írjunk jelentést vagy előterjesztést? | |
A jelentésírás lépései | |
Így segítsük javaslataink elfogadását | |
Értekezletek, megbeszélések | |
Miért fontosak az értekezletek? | |
Az értekezletek célja | |
A jól szervezett értekezlet jellemzői | |
A napirend | |
A résztvevők | |
A harangformájú napirend szerkezete | |
Zavaró események | |
A résztvevők | |
Jutalmazás | |
A kudarc jelei | |
Döntéshozatal | 88 |
A döntés következménye | |
Szabványos döntési eljárás | |
Végrehajtás | |
Kapcsolatépítés | 100 |
A vezető szerepe | |
A kapcsolatépítés előnyei | |
A kapcsolatrendszer mindenütt jelen van | |
Építsük ki a kapcsolatrendszerünket! | |
A kapcsolatépítés alapszabályai | |
További kapcsolatépítési alapelvek | |
Rajzoljuk le a kapcsolatrendszerünket! | |
Kapcsolathálózatunk térképe | |
Hálózati találkozók | |
Kapcsolatrendszerünk karbantartása | 113 |
Erőtérelemzés | |
Az erőtérelemzés alapjául szolgáló feltételezések | |
Egyensúlyi állapot | |
Az erőtérelemzés mint eljárás | |
Az erőtérelemzés alkalmazása | |
Az erők elemezése | |
Erőtérelemzés a gyakorlatban | |
Csoport-jártasságok | |
Problémás emberek | 123 |
A magatartás módosítása | |
Konfrontáció | |
Elbocsátás | |
Okok az elbocsátásra | |
Csoportos feladatmegbeszélés | 135 |
Az új stílus | |
Feladatmegbeszélés a Federal Expressnél | |
A csoportos feladatmegbeszélés lebonyolítása | |
Főcímek | |
A lényeg | |
Projektmenedzselés | 142 |
A projekt-menedzselés tízparancsolata | |
Kezdés | |
A feladatok átlátható szervezése | |
Felelősségtérkép | |
Vezetői kezdeményezés | 150 |
Vezetői stílusok | |
A módszeres vezetők | |
Az intuitív vezetők | |
Vezetői magatartás | |
Ősztönzés | |
Az eredményes teljesítményértékelés jellemzői | |
Lelkesítés | |
Mit várnak tőlünk? | |
Visszajelzések vezetői munkánkról | |
Többlet-erőfeszítés | |
Delegálás | |
A delegálás elfogadást jelent | |
Személyes jártasságok | |
Előadás | 163 |
Mit jelent jó előadónak lenni? | |
Hogyan kommunikálunk? | |
A jó előadás öt előfeltétele | |
A beszéd öt szakasza | |
Fejlesszük előadókészségünket | |
A stressz | 172 |
A stressz hatása | |
A stressz okai | |
A stressz árai | |
A stressz ábécéje | |
A stressz következményei | |
A stressz leküzdése | |
Stresszmérő táblázat | |
A lazítás tíz lépése | |
Tanácsok az A-típusú női vezetőknek a stressz csökkentésére | |
Stresszcsökkentő módszerek változások idején | |
Időgazdálkodás | 185 |
Néhány bevezető szó | |
Idő | |
Papírok | |
Osztályozás | |
Feladatlista | |
Fontossági sorrend | |
Sürgős/fontos osztályozó mátrix | |
Figyelmes hallgatás | 196 |
A környezet megfigyelése | |
Egy másik személy üzenetének vétele | |
A kommunikáció elősegítése | |
Figyelmes hallgatás csoportos megbeszéléseken | |
Hogyan olvassunk? | 206 |
Olvasási jártasságunk fejlesztése | |
A szem mozgása | |
A metronom | |
Memória | |
Önérvényesítő magatartás | 215 |
Miért kell önérvényesítőnek lennünk? | |
Az önérvényesítő és az áldozat viselkedése | |
Miket mondunk magunknak? | |
Mit jelent önérvényesítőnek lenni? | |
Jogom van arra, hogy... | |
Pozitív önérvényesítési technikák | |
Agresszió | |
Dicséret és bírálat | |
Értekezletek | |
Tárgymutató | 227 |