Fülszöveg
Mi az idő?
A hetvenes évek Dániájában három problémás kamasz sorsát követjük nyomon, akik BiehI Magániskolájában folytatják tanulmányaikat. A főszereplő, az árva Peter számos abúzust elszenvedett és nevelőintézetet megjárt, mire felvették egy ösztöndíjas helyre, ezzel esélyt kapott, hogy felnőve normális életet élhessen. Csakhogy két év iskolai lét után problémája akad az idővel: „Teljes napok esnek ki, miközben röpke pillanatok válnak örökkévalósággá." Megismeri Katarinát, a két évvel idősebb lányt, aki kísérletbe fogott, hogy megvizsgálja az időt, és ebbe Petert is igyekszik bevonni. A fiú nemsokára új szobatársat is kap: a nyugtatókkal tompított Augustot, aki kevés dologra emlékszik a múltjából, és valahogy számára is másképp telik az idő. A három kamasz a laboratóriumban igyekszik utánajárni, mi is az idő - ám egyre inkább úgy érzik, nemcsak ők kísérleteznek, hanem az iskola is, mintha ők egyúttal alanyai is lennének egy kísérletnek, részei egy nagy tervnek, ami számukra nem...
Tovább
Fülszöveg
Mi az idő?
A hetvenes évek Dániájában három problémás kamasz sorsát követjük nyomon, akik BiehI Magániskolájában folytatják tanulmányaikat. A főszereplő, az árva Peter számos abúzust elszenvedett és nevelőintézetet megjárt, mire felvették egy ösztöndíjas helyre, ezzel esélyt kapott, hogy felnőve normális életet élhessen. Csakhogy két év iskolai lét után problémája akad az idővel: „Teljes napok esnek ki, miközben röpke pillanatok válnak örökkévalósággá." Megismeri Katarinát, a két évvel idősebb lányt, aki kísérletbe fogott, hogy megvizsgálja az időt, és ebbe Petert is igyekszik bevonni. A fiú nemsokára új szobatársat is kap: a nyugtatókkal tompított Augustot, aki kevés dologra emlékszik a múltjából, és valahogy számára is másképp telik az idő. A három kamasz a laboratóriumban igyekszik utánajárni, mi is az idő - ám egyre inkább úgy érzik, nemcsak ők kísérleteznek, hanem az iskola is, mintha ők egyúttal alanyai is lennének egy kísérletnek, részei egy nagy tervnek, ami számukra nem végződhet jól.
„Amikor a gyerekek sírnak, azzal vigasztaljuk Őket, hogy másnap jobb lesz. Ha megütik magukat, és akkor is vigasztalhatatlanok, ha felemeljük őket, arról beszélünk nekik, hogy mit fognak csinálni másnap, például hogy kit fognak meglátogatni. Eltereljük a figyelmüket a sírásról a másnapra, és becsempésszük az életükbe az időt."
„- A meggyőződésévé vált, hogy az idő akkor múlik, ha nem figyelünk rá - magyarázta Katarina.
Az anyja szerint lassan, hirtelen ugrásokkal halad előre, olyankor, amikor elkalandozik a figyelmünk. Mintha a három hónap is azokból az időszakokból állt volna össze, amikor nem viselkedett tudatosan. Tehát figyelmessé vált."
„Állítólag sokat gondolkodott azon, hogyan emlékszünk a múltunkra. Emlékszünk az események és az évszámok sorára, magyarázta, onnan, ahol most állunk, visszafelé. Szóval egy idővonalra. Amely különböző színű lehet aszerint, hogy mit élünk meg, ha például elveszítünk valakit, az idő fekete, másutt meg világosabb. Bizonyos helyeken a vonalon ábrázolt idő gyorsan repül, máshol lassabban. De a távoli messzeségben is vonalat képez."
Vissza