kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Eötvös József Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 284 oldal |
Sorozatcím: | Eötvös József Könyvkiadó pedagógiai és pszichológiai vonatkozású kiadványai |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9316-84-9 |
Előszó | 9 |
Vámos Ágnes: Kisebbségpedagógia, nyelv és kultúra | 13 |
Kisebbségek, nemzetiségek, etnikumok | 13 |
Nyelv, kultúra, hagyomány | 14 |
Kisebbségi oktatás, kisebbségek oktatása | 17 |
A kisebbségi oktatás jogi és tartalmi szabályozása | 18 |
A kisebbségpedagógia elmélete és gyakorlata | 21 |
Összefoglalás | 25 |
Prónai Csaba: A felnőtté válás cigány útjai | 27 |
Romano Rácz Sándor: Romanyelv-ismeret | 42 |
Bevezetés | 42 |
A cigányok nyelvi osztályozása | 44 |
Leksa Manush európai roma nyelvi térképe | 45 |
A magyarországi kárpáti cigány nyelv | 47 |
Szótár | 49 |
Pittlik Tímea: Kisebbségszociológia, különös tekintettel a roma gyerekek helyzetére | 83 |
Bevezetés | 83 |
A cigánykutatások alapproblémái | 84 |
Ahonnan a cigány gyermekek az iskolába indulnak | 86 |
Cigány gyermekek az oktatás rendszerében | 87 |
Összegzés | 92 |
Gyenei Melinda: A fejlesztő munka a roma gyermekek nevelésének szolgálatában | 95 |
A fejlődés-fejlesztés kérdései | 95 |
A tanulási képesség és a pszichikus működés összefüggései | 97 |
A tanulási zavarok okai, háttere (elméletek) | 103 |
A tanulási zavarok diagnosztikája | 105 |
A fejlesztés, preventív és korrektív formák | 106 |
Torgyik Judit: Modellértékű roma oktatási programok és elterjedésük gátjai | 109 |
Bevezetés | 109 |
Néhány modellintézmény | 110 |
Az alternatív pedagógia és a gyermekbarát iskola | 113 |
A tanárképzés és a továbbképzés hiányosságai | 117 |
A megfelelő tankönyvek és taneszközök hiánya | 120 |
Karlovitz János Tibor: Mit tehetünk az előítéletek csökkentéséért? | 123 |
Bevezetés | 123 |
Az előítéletes magatartás szociálpszichológiai alapjai | 124 |
Első lépés: nézzünk szembe önmagunkkal! | 129 |
Második lépés: az iskolai nevelőtestületek "megtisztítása" | 130 |
Harmadik lépés: a tanulói előítéletek mérséklése, kezelése | 132 |
Módszertani adalékok | 133 |
Nahalka István: A roma gyerekek kognitív fejlesztése | 137 |
Elméleti "vonatkoztatási rendszer" | 138 |
Előítéletek a roma gyerekek kognitív fejlesztésével, fejleszthetőségével kapcsolatban | 143 |
A roma gyerekek kognitív fejlesztését meghatározó sajátosságok | 145 |
Torgyik Judit: Az alternatív pedagógia értékei a roma gyerekek nevelésével foglalkozó iskolák számára | 159 |
Bevezetés | 159 |
Értékelés, osztályozás | 161 |
Szervezeti keretek, formák és munkaformák | 163 |
Emberi kapcsolatok az iskolában | 166 |
Iskolai környezetkultúra | 170 |
M. Nádasi Mária: A differenciálás módszerei | 173 |
A téma fogalmi kerete | 173 |
A differenciálás, az adaptivitás feltételei | 176 |
Az adaptivitás biztosítására alkalmas eljárások | 184 |
Problémák | 185 |
Rapos Nóra: Félelmek egy iskolában | 187 |
Bevezetés | 187 |
Az érzelmek környezeti meghatározottsága | 188 |
A vizsgálat bemutatása | 189 |
A vizsgálat eredményeinek összegzése | 191 |
Mellékletek | 197 |
Torgyik Judit: Milyen jogaik vannak a roma gyerekeknek? | 201 |
Bevezetés | 201 |
A gyermekekre, a tanulókra általánosan alkalmazható jgok | 203 |
"Klasszikus" jogi problémák az iskolában | 206 |
A nemzeti és etnikai kisebbségek jogai | 212 |
Lénárd Sándor: A tehetséggondozás nehézségei az iskolában | 215 |
Bevezetés | 215 |
A tehetséggondozás problematikája | 215 |
A tehetség fogalma | 218 |
A tehetség érvényesülése | 221 |
A tehetség felismerése - gondozása | 228 |
Réthy Endréné: Inkluzív pedagógia | 231 |
Egy új filozófia, új emberkép | 231 |
Társadalmi kontextus | 233 |
Pedagógiai kontextus | 234 |
Az inkluzív iskola jellemzői | 237 |
Az inkluzív (befogadó) minőségi iskola ismérvei | 239 |
Az integrációt segítő programok | 240 |
Az inkluzív oktatás feltétele | 241 |
Az inkluzív iskola fejlődése | 242 |
Réthy Endréné: Motivációs eljárások, pedagógiai kirekesztődés | 246 |
A tanulási motivációt alakító tényezők | 248 |
A tanulási motivációt alakító negatív tényezők hatása a teljesítménygyenge roma tanulóknál | 251 |
A motiválatlanság tünetei | 252 |
A motivációs zavarok formái | 253 |
A motivációs zavarok okai | 253 |
A tanulási motiváció zavarainak kiküszöbölése | 255 |
Solymosi Imre: A szociális munka gyakorlata romákkal | 268 |
Bevezetés | 268 |
Egy esettanulmány | 271 |
A gyermekek védelmének rendszere | 275 |
A gyermekvédelem rendszere, önkormányzati és állami feladatok | 276 |
A döntéshozatal és a gondozás folyamata | 281 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.