kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Bevezető | 7 |
Előszó | 7 |
Javaslatok a holokauszt oktatási csomag használatához | 7 |
A Task Force Oktatási Munkacsoportjának ajánlásai a holokauszt oktatásához | 10 |
Miért tanítsunk a holokausztról? | 10 |
Mit tanítsunk a holokausztról? | 11 |
Hogyan tanítsunk a holokausztról? | 13 |
Illy Luca: Vizuális történelem a tanórán - A Holocaust szemei című dokumentumfilm segítségével | 26 |
Az óra célja, szükséges eszközei | 26 |
1. feladatlap - Címszavak | 29 |
2. feladatlap - Egy szó | 30 |
3. feladatlap - Gondolatok, idézetek | 32 |
Beró László: Szász János A Holocaust szemei című filmje | 33 |
A film feldolgozásának javasolt egységei | 33 |
Beró László: A Film és a Tankönyv közös feldolgozása | 35 |
Bevezető | 35 |
Tantervi célok a tankönyv feldolgozásához | 35 |
Célok és feladatok | 35 |
Fejlesztési követelmények | 36 |
A bevezető óra menetének ismertetése | 36 |
A feldolgozásra kerülő témakörök | 37 |
Tantervi javaslat Hosszú Gyula utak a holokauszthoz, történetek a holokausztról című könyvének feldolgozására | 38 |
1. témakör: Az ókori antiszemitizmustól a modern antiszemitizmusig | 38 |
2. témakör: Asszimiláció és antiszemitizmus az Osztrák-Magyar Monarchiában. | |
A zsidóság Magyarországon és Kelet-Európában | 39 |
3. témakör: A nmezetiszocializmus hatalomra jutása Németországban | 40 |
4. témakör: A náci zsidóüldözés | 41 |
5. témakör: A magyar zsidóság sorsa a német megszállásig | 42 |
6. témakör: A magyar zsidóság sorsa a német megszállás után | 42 |
Kovács Mónika: Témakörök és feldolgozási javaslatok a holokauszt oktatásához | 44 |
A holokauszt az emberi jogok kontextusában | 44 |
Az órák leírása | 44 |
A holokauszt fogalma | 44 |
Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata | 45 |
A Holocaust szemei című film megtekintése | 45 |
Az emberi jogok védelme: a világ a holokauszt után | 46 |
Szemelvények és feladatlapok | 48 |
A holokauszt szóról | 48 |
Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata | 49 |
A népirtás bűntettének megelőzése és megbüntetése tárgyában | |
1948. év december 9. napján kelt nemzetközi egyezmény | 53 |
Raphael Lemkin | 55 |
II. Zsidó történelem, hagyomány és identitás | 56 |
Az órák leírása | 56 |
Kultúra és tradíció | 56 |
Zsidó diaszpóra Európában az emancipáció koráig | 57 |
A társadalmi távolság csökkenése zsidók és nem-zsidók között a XIX. században | 59 |
Szemelvények és feladatlapok | 61 |
Zsidó hagyomány | 61 |
Száraz Miklós György: A stetl | 62 |
A tolerancia fokozatai (Tanulói példány) | 65 |
A tolerancia fokozatai (Tanári példány) | 66 |
Zsidókra vonatkozó korlátozások Nyugat-Európában a középkorban | 67 |
Az emancipáció Zsidó és nem zsidó ellenzőinek és támogatóinak érvei | 68 |
Társadalmi távolságok | 70 |
A társadalmi távolság csökkenése zsidók és nem-zsidók között a XIX. században | 71 |
Háttérolvasmányok | 73 |
Kultúra, kultúrák | 73 |
Az európai zsidó diaszpórakialakulása | 74 |
Felvilágosodás, tolerancia és emancipáció | 76 |
Asszimilációs készség; a magyarországi asszimilációs folyamat | 78 |
III. Antiszemitizmus | 79 |
Az órák leírása | 79 |
Saját élmények a diszkriminációval kapcsolatban | 79 |
Az antiszemitizmus | 80 |
Szemelvények és feladatlapok | 82 |
Az előítélettől a cselekvésig | 82 |
Zsidók és nem-zsidók az ókorban: pogány antijudaizmus | 83 |
Zsidók és nem-zsidók a középkorban | 84 |
Modern politikia antiszemitizmus | 85 |
Népirtó antiszemitizmus | 87 |
Az antiszemitizmus pszichológiai gyökerei | 88 |
A zsidógyűlölet kifejeződései és funkciói a különböző korokban (Munkalapok és táblázat) | 90 |
Olvasmányok az antiszemita előítéletek elemzéséhez Hosszú Gyula Utak a holokauszthoz, történetek a holokausztról című könyvéből | 95 |
Háttérolvasmány | 96 |
Az antiszemitizmus definíciója | 96 |
A népirtás állomásai és a holokauszt társadalma | 98 |
Az órák leírása | 100 |
Szemelvények és feladatlapok | 100 |
A népirtás állomásai: a csoportok feladatai | 100 |
A holokauszt társadalma: a modell | 103 |
Az erőszakos tettekkel szembeni erkölcsi gátlások eltűnése | 104 |
Engedelmesség a felelősség kérdése | 106 |
A gonoszság társadalmi jellege | 108 |
Konformitás és a pluralizmus téves becslése | 109 |
Elkövetők, be nem avatkozók és sodródók, embermentők | 110 |
Háttérolvasmány | 112 |
A holokauszt társadalma | 112 |
Beró László: Strukturált gyakorlatok | 113 |
Bevezető | 113 |
Gyakorlat-tár | 115 |
Ismerkedési gyakorlatok | 116 |
Bemelegítő gyakorlatok | 117 |
Interaktív gyakorlatok | 122 |
Bizalom-gyakorlatok | 126 |
Csoport-gyakorlatok | 128 |
Záró gyakorlatok | 132 |
Ajánlott weboldalak | 135 |
Kérdőív | 141 |
A holokauszt társadalma: a modell | 143 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.