Fülszöveg
MEGERT/0?
Bizonyára a legtöbb pedagógus találkozott már olyan gyermekkei, aki nem bírja végighallgatni a mesét, bármilyen közös tevékenység során előbb megnézi, hogy mit csinálnak a többiek, és csak azután fog neki a feladatnak. Ha kérik valamire, a feladatot nem, vagy nem pontosan az utasításnak megfelelően hajtja végre, beilleszkedési, magatartásbeli problémái vannak. Ha beszél, mondatai gyakran agrammatikusak, szókincse szegényes.
Velük kapcsolatban sokszor merül föl a pedagógusban és a szülőben egyaránt a kérdés, „Érti egyáltalán, hogy mit mondanak neki?" „Azért nem úgy hajtja végre a feladatokat, ahogy kérik, mert rendetlen, vagy azért, mert nem érti, hogy mire kérik?" - nem ért ő.
A 3-6 éves gyermekek a nap folyamán a legtöbb időt általában az óvodában töltik. Azt gondoltuk, miért ne használhatnánk föl ezt az időt - az óvodapedagógusok segítségével - a fejlesztésükre, de még inkább a beszédészlelési és beszédértési probléma kialakulásának megelőzésére.
A gyűjtemény...
Tovább
Fülszöveg
MEGERT/0?
Bizonyára a legtöbb pedagógus találkozott már olyan gyermekkei, aki nem bírja végighallgatni a mesét, bármilyen közös tevékenység során előbb megnézi, hogy mit csinálnak a többiek, és csak azután fog neki a feladatnak. Ha kérik valamire, a feladatot nem, vagy nem pontosan az utasításnak megfelelően hajtja végre, beilleszkedési, magatartásbeli problémái vannak. Ha beszél, mondatai gyakran agrammatikusak, szókincse szegényes.
Velük kapcsolatban sokszor merül föl a pedagógusban és a szülőben egyaránt a kérdés, „Érti egyáltalán, hogy mit mondanak neki?" „Azért nem úgy hajtja végre a feladatokat, ahogy kérik, mert rendetlen, vagy azért, mert nem érti, hogy mire kérik?" - nem ért ő.
A 3-6 éves gyermekek a nap folyamán a legtöbb időt általában az óvodában töltik. Azt gondoltuk, miért ne használhatnánk föl ezt az időt - az óvodapedagógusok segítségével - a fejlesztésükre, de még inkább a beszédészlelési és beszédértési probléma kialakulásának megelőzésére.
A gyűjtemény játékaival olyan ötleteket, mintákat szeretnénk adni az óvodapedagógusoknak, melyek segítségével naponta fejleszthetik a gyermekeket, s melyeket alapul véve önállóan is kitalálhatnak „feladatokat". Az itt összegyűjtött játékok az egész csoporttal vagy kisebb csoportokban egyaránt végezhetők. A napi tevékenységek bármelyikébe beépíthetőek- még a rendrakásba is -, és valamennyi gyermek számára hasznosak!
Fontos tudni, hogy a beszédészlelés és beszédértés fejlesztése hosszadalmas folyamat, az eredmény nem egyik percről a másikra, hanem fokozatosan lesz érezhető. Megértő türelemmel, odafigyeléssel azonban szép eredményeket érhetünk el.
Tamás Eszter
Vissza