1.054.268

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Médiatörténet

Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola/Gazdálkodástudományi Intézet

Szerző

Kiadó: Századvég Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 116 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-7340-72-7
Megjegyzés: A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola tankönyve.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kommunikáció- és médiatörténet gyökerei az ókorba nyúlnak vissza. Fejlődési tendenciái szerteágazóak, bonyolultak, gyakran összefonódva, néha egymás ellenében alakultak. A kommunikáció- és... Tovább

Előszó

A kommunikáció- és médiatörténet gyökerei az ókorba nyúlnak vissza. Fejlődési tendenciái szerteágazóak, bonyolultak, gyakran összefonódva, néha egymás ellenében alakultak. A kommunikáció- és médiatörténet tanulmányozása interdiszciplináris megközelítést kíván, hiszen különböző tudományágak egy időben vagy időben eltolódva járultak hozzá a társadalmi kommunikációra vonatkozó ismeretek gyarapításához, majd később a tömegkommunikációs eszközök működésének és szociálpszichológiai hatásának megértéséhez. A kommunikációelmélet és a médiatudomány körvonalazódása az 1950-es évekre tehető. E kutatási irányvonalak és diszciplínák létrehozásában kiemelkedő szerepük volt az amerikai szociológusoknak és pszichológusoknak. Magyarországon az 1970-es évekre vezethető vissza a kommunikációval és a médiával kapcsolatban kialakuló tudományos érdeklődés szintén a szociológián és a pszichológián belül.
A kommunikációtörténeti és médiatörténeti szakirodalom rendkívül gazdag, bár gyakran ellentmondásos. A jelen munka arra vállalkozik, hogy egyrészt rámutasson a főbb fejlődési tendenciákra, másrészt a szakirodalomban nyomon követhető ellentmondások tisztázására. A teljesség minden igénye nélkül közöl részleteket az elméleti alapokról és az egyes tömegkommunikációs eszközök kialakulásának történetéről. Az egyes médiumok jelenlegi fejlődési helyzetét is igyekeztünk bemutatni. A kommunikációs technológiák és eszközök közül nem tárgyaljuk a telekommunikációs eszközök történetét, a multimediális eszközökre is csak röviden utalunk. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
I. A kommunikációtörténet és médiatörténet szociológiai és pszichológiai megközelítései 7
szociológiai megközelítés 8
pszichológiai megközelítés 11
A kommunikációs elméletek klasszikus lélektani gyökerei 11
A kommunikáció modern kutatásának kezdetei és irányzatai 15
II. A tömegkommunikációs eszközök története 21
a nyomtatott média 23
A könyv 23
Folyóiratok: az innovációs tömegmédium 31
Napilapok: a hírek médiuma 34
az audiovizuális média 40
A film 40
A televízió: elektronikus mozgóképek 50
az auditív média: a rádió 62
A rádió nemzetközi története 62
A rádió magyarországi története
az internet fejlődéstörténete 69
a reklámtörténet 72
A reklám rövid fejlődéstörténete 72
Korhű vélekedés a reklámról
III. A „köztér" elmélet kialakulása és továbbfejlesztése 81
a közvélemény: szakirodalmi körkép 82
Gábriel Tarde szociálpszichológiai elmélete
a közvélemény-formálásról 85
Gábriel Tarde: Vélemény és társalgás (1898) 86
Tarde elméletének értékelése és továbbfejlesztése 88
A KOMMUNIKÁCIÓS TECHNOLÓGIA FEJLŐDÉSE ÉS HATÁSA A KÖZVÉLEMÉNY-FORMÁLÁSRA 93
a médiaesemények és a közvélemény 96
IV. Média és kommunikáció. Nemzetközi iskolák és irányzatok története ! 101
„a tömegek" 102
Tömegkommunikáció (Amerikai Egyesült Államok, 1930-as és 1940-es évek) 102
Tömegkultúra (Németország és az Amerikai Egyesült Államok, 1930-as és 1940-es évek) 103
A tömegek vége (az Amerikai Egyesült Államok, 1940-es és 1950-es évek) 103
köznapi élet 105
Kultúra és kommunikáció (Anglia, 1930-1950) 105
Kommunikáció és technológia (Kanada, 1950-1960) 105
Kommunikáció mint interakció (az Amerikai Egyesült Államok, 1950-1970) 107
a kommunikációs racionalitás és irracionalitás 108
Kommunikáció és nyelv (Nagy-Britannia, Amerikai Egyesült Államok, 1950-1970) 108
A kommunikáció mint ideológia (Nagy-Britannia, 1960-1970) 109
Kommunikáció és közszféra (Németország, 1950-1990) 109
felhasznált irodalom 111
Forrásjegyzék 115

Dr. Róka Jolán

Dr. Róka Jolán műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Róka Jolán könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem