1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Médianevelés a közoktatásban

Segédanyagok a mozgóképkultúra és médiaismeret tanításához

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Miskolc
Kiadó: Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Miskolc
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 122 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 300 példányban. Néhány fekete-fehér fotóval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
"A magyar közoktatás egyik legsürgetőbb feladata a médianevelés megvalósítása. Szükségességét már évekkel ezelőtt felismerték a pedagógusok hazánkban is. Határozottan... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
"A magyar közoktatás egyik legsürgetőbb feladata a médianevelés megvalósítása. Szükségességét már évekkel ezelőtt felismerték a pedagógusok hazánkban is. Határozottan érzékelhetővé vált ugyanis, hogy az ifjúság szellemi, érzelmi, morális fejlődésére az iskolán kívüli tényezők (elsősorban a TV) egyre nagyobb befolyással vannak. Csökken az iskola személyiség-, életmód-, ízlésformáló szerepe. Ez a technikai médiumok hallatlanul gyors fejlődésének, széleskörű elterjedésének is köszönhető, és annak, hogy az iskolák nem ismerték fel időben a média valódi jelentőségét, intenzív hatását. Nem figyeltek arra, hogy a tanulók információik jelentős részét iskolán kívül szerzik. Ott pedig az iskolai, családi neveléssel gyakran ellentétes irányú, de legalábbis esetleges hatások érvényesültek, amelyeket sokkal inkább piaci, politikai mint pedagógiai célok motiválnak.
Az UNESCO szerint a médiapedagógia "... olyan tudás, készség és attitűd fejlesztése, amely a kritikus hozzáállást erősíti és következésképpen az elektronikus és nyomtatott médiumok felhasználásának nagyobbfokú kompetenciáját biztosítja." Hangsúlyoznunk kell, hogy a médianevelés nem szakképzés, nem a "média alkotók", hanem a "befogadók", a "használók", a közönség nevelését jelenti.
Azonban ez a nevelés is akkor igazán hatásos, ha a mélyebb megértést nyújtó alkotó feladatokon keresztül valósul meg. Vagyis a médianevelés sem csupán "elméleti" óra, és nem is technika. Célja, a körülményektől függően, bizonyos "eszköztelen feladatokkal" az alkotó látás kialakítása, hogy a néző-olvasó szelektívebb, kritikusabb. kevésbé manipulálható polgár és fogyasztó legyen." Vissza

Tartalom

Bevezető 5
I. Bodóczky István: A médianevelés szerepe és lehetőségei
a közoktatásban
1. A kommunikáció jelentősége és formái 6
2. A technikai médiumok hatása a fiatalságra 11
3. Mi a médianevelés? 15
4. A médianevelés helye a magyar közoktatásban 17
5. A médianevelés tartalma 20

II. Deszpot Gabriella: A reklám
1. Előszó 29
2. Mi a reklám? 29
3. A reklám tipológiája 30
4. A nyomtatott reklám megjelenése és hordozói 30
5. Kire és hogyan hat a reklám ? 31
6. A kép szerepe a reklámban 35
7. A szöveg szerepe a reklámban 39
8. A tipográfia szerepe a reklámban 43
9. Néhány reklámkép rövid elemzése 44
10. Tantárgypedagógiai útmutató 47

III. Ihász Zsuzsanna: A képregény
1. Bevezetés 49
2. A képregény képzőművészeti előzményei, múltja 49
3. 100 éves a modern képregény. Rövid történeti áttekintés a kezdetektől napjainkig 50
4. Műfaji meghatározások, a képregény speciális formanyelve 54
5. Képregény a vizuális nevelésben. NAT kompatibilis-e a comics? Óravázlatok a téma feldolgozásához 57

IV. Törő Irén: A fotó
1. Bevezetés 64
2. Egy kis történelmi háttér 65
3. A fotó sajátosságainak összegzése 75
4. Oktatási program a fotó tanításához 78
5. Jegyzet 87
V. Kolostori Gábor: Médiaismereti gyakorlatok
1. A televíziós csatornák osztályozása funkciók és műsorstruktúrájuk szerint 88
2. A mozgóképi ábrázolás eszközeinek gyakorlása forgatókönyv "visszaírásával" 99

VI. Tóth Tibor: Miért éppen animáció?
1. Bevezető 113
2. Az animációról általában 113
3. Az animációs filmek készítéséről 115
4. Az animációs film kapcsolata más művészetekkel 1 16
5. Animáció és a N AT 118
6. Eszközzel vagy eszköz nélkül? 118
7. Ötletek egy átlagos magyar iskola lehetőségeire alapozva 119
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem