1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Médiakutató 2005. ősz

Médiaelméleti folyóirat/6. évf. 3. szám - Talk-show

Szerző
Budapest
Kiadó: Médiakutató Alapítvány és a PrintXbudavár Zrt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 138 oldal
Sorozatcím: Médiakutató
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 27 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanulmány a kereskedelmi televíziók által, különösen a talk-show-k által létrehozott nyilvánosság feltárásával és elemzésével foglalkozik. Ehhez először szükségesnek tűnik néhány, az írás... Tovább

Előszó

A tanulmány a kereskedelmi televíziók által, különösen a talk-show-k által létrehozott nyilvánosság feltárásával és elemzésével foglalkozik. Ehhez először szükségesnek tűnik néhány, az írás szempontjából fontos premissza tisztázása, valamint az alkalmazott szemléleti keret bemutatása. A bevezetőt követően, a kereskedelmi televízió nyilvánosságának feltárásához célszerű egyrészt magából a kereskedelmi televízióból, a kereskedelmi televíziózás logikájából, műsorszerkesztési elvéből, műfaji sajátosságaiból, majd a habermasi nyilvánosságkoncepció főbb pontjaiból kiindulni. Bár szinte minden pontját kritizálták Habermas polgári nyilvánosságelméletének, mégis évtizedek óta ez a paradigma uralja a társadalomtudományi diskurzust, így jelen esetben ez is fog vonatkozási keretként szolgálni. A kereskedelmi televíziózás és a habermasi nyilvánosságkoncepció vázlatos ismertetése után a talk-show-nak mint a kereskedelmi televízió legjellemzőbb nyilvánosságának elemzése következik. Végül a konklúzió kísérletet tesz arra, hogy a kereskedelmi televíziót elhelyezze egy modern nyilvánosságfelfogásban, és összefoglalja annak lehetséges társadalmi hasznát. Vissza

Tartalom

Bulvár
Jenei Ágnes: Kereskedelmi televízió és demokrácia7
Császi Lajos: A Mónika-show kulturális szociológiája21
Szabados Péter: Karnevál a médiában - Lagzi Lajcsi, a sámán37
Jog
Dr. Bayer Judit: A közélet és a közszereplés fogalmának változásai a webes társadalomban - Vállalati rágalmazás vagy fogyasztói kritika?53
Politika
Bajomi-Lázár Péter: A sajtószabadság konszolidációja69
Drog
Kenyeres László - Mészáros Zoltán: Kábítószerkép a nyomtatott sajtóban81
Nyelv
Kárpáti Eszter: Mit tudunk meg a szövegmodellek összevetéséből?105
Kritika
Fehér Katalin: Egy befejezetlen dzsessz-szimfónia - James A. Anderson: A kommunikációelmélet ismeretelméleti alapjai című könyvéről 131
E számunk szerzői137
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Médiakutató 2005. ősz Médiakutató 2005. ősz
Állapot:
980 Ft
680 ,-Ft 30
6 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Médiakutató 2005. ősz Médiakutató 2005. ősz
Állapot:
980 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba