1.061.465

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Médiakritika

Tanulmányok a média kritikai megközelítéseinek témaköréből

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Magyarországon a rendszerváltás kezdetétől napjainkig alapvető változások mentek végbe a társadalmi kommunikáció rendszerében. A demokrácia intézményeinek helyreállítása, az informálódás és a... Tovább

Előszó

Magyarországon a rendszerváltás kezdetétől napjainkig alapvető változások mentek végbe a társadalmi kommunikáció rendszerében. A demokrácia intézményeinek helyreállítása, az informálódás és a véleménynyilvánítás szabadságának deklarálása, a nyilvánosság korlátjainak lerombolása, a magánvállalkozást gúzsba kötő bürokratikus állami koordináció visszaszorítása a hazai média világában is gyökeres átalakulást eredményezett. Hogy csak néhány fontosabb fejleményt említsünk: a sajtó a 80-as évek legvégén és a 90-es évek elején végbement privatizációknak, továbbá magántulajdonú új lapok indulásának köszönhetően új szerkezetbe és új tulajdonviszonyokba rendeződött; a szabad rádiófrekvenciákon helyi állomások sokasága indította meg adásait; az ország településeinek jelentős részén kábeltelevíziós hálózatok épültek ki, amelyeken kereskedelmi-félkereskedelmi csatornák kezdték meg műsoraik továbbítását; hosszas politikai csatározások és alkudozások nyomán megszületett a rádióról és a televízióról szóló törvény, és ezzel lényegében megteremtődtek az elektronikus tömegkommunikációs eszközök működését meghatározó és szabályozó jogi és intézményi keretek. Az olvasó által kézben tartott kötet szerkesztésének befejezésekor már meghirdették a fennmaradó közszolgálati televíziós csatornák mellé rövidesen belépő országos kereskedelmi televíziók pályázatát; és végül, de nem utolsósorban ami a közönséget közvetlenül érinti és feltehetően leginkább érdekli: látványosan megnövekedett a tömegkommunikációs kínálat - különösen a hetvenes-nyolcvanas évek agitpropos pártsajtójával és másféle csatornák televíziójával való összehasonlításban. Vissza

Tartalom

Előszó9
George Gerbner: Mozgalom a kulturális környezet védelméért15
A média törvényi szabályozása
Gálik Mihály: Mire jó a kuratórium?27
Szekfű András: A befolyásolás eszközei a médiatörvény életbelépése után, avagy a kritika fegyverei és a fegyverek kritikája35
Horányi Özséb: Alkalmazott médiakritika43
Demokrácia, nyilvánosság, média
Kiss Endre: Írott és íratlan demokrácia és a posztszocialista média-problematika63
Krokovay Zsolt: A tévéhíradó feladata71
György Péter: Neoliberális válaszképtelenség, avagy milyen nyilvánosságot akarhatunk79
Tamás Pál: A hatlami viszonyok átalakulása a szerkesztőségekben92
Egyház és média
Lukács László: Egyház és kommunikáció: szövetségesek vagy ellenfelek?107
Máté-Tóth András - Andok Mónika: Egyházi médiakritika teológiai kritikája115
Média a kutatás tükrében
Szecskő Tamás: Földrengések a médiakutatásban135
Zelenay Anna: A televízió közönségének mérőműszeres vizsgálata141
Dessewffy Tibor: A fridisták avagy a kvalitatív közönségkutatás relevanciája175
Angelusz Róbert - Tardos Róbert: A televízió politikai műsorai és a közönség203
Gayer Zoltán - Molnár Péter - Szabó Dávid: A televízió műsoraira vonatkozó kritika határai, avagy hányszor volt piros zakó a miniszteren?225
A média nyelvhasználatáról
Deme László: A tömegtájékoztató eszközök nyelvi felelőssége237
Balázs Géza: A média nyelvhasználatának néhány jellegzetessége245
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Médiakritika Médiakritika
Állapot:
1.980 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba