1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Médiaismeretek és felnőttoktatás

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 187 oldal
Sorozatcím: Gyakorlatközelben
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-682-559-9
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes fotókat, ábrákat, illusztrációkat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kézben tartott kötet célja az, hogy olyan tartalmak közvetítésére buzdítsa a felnőttoktatásban tanító pedagógusokat, amelyek nem vagy csak a kívánatosnál csekélyebb mértékben vannak jelen az... Tovább

Előszó

A kézben tartott kötet célja az, hogy olyan tartalmak közvetítésére buzdítsa a felnőttoktatásban tanító pedagógusokat, amelyek nem vagy csak a kívánatosnál csekélyebb mértékben vannak jelen az iskola programkínálatában. Amikor 2001-ben elkészült az iskolarendszerű felnőttoktatás számára a kerettanterv, a program készítői számára az volt az egyik legfontosabb szempont, hogy hagyjanak helyet a tantárgyi szerkezetben azoknak a tartalmaknak, amelyek akkor vagy még nem készültek el, vagy ha már megvoltak, valamilyen ok miatt nem volt megoldható az alkalmazásuk. Technikailag az ún. szabad sáv órafedezete volt az, amelynek azt a szerepet szánták, hogy ott legyenek elhelyezhetőek az új(abb), addig még nem tanított tartalmak. Akkor az egyik legfontosabbnak gondolt új tartalom azoknak az ismereteknek az összessége volt, amelyek a média világára vonatkoznak. Ez az álláspont azóta sem változott, az eltelt idő egyre inkább igazolja azt, hogy olyan anyagról van szó, amelyet nem lehet kihagyni az iskolai oktatásból. Jelen kötet segítséget szeretne nyújtani ehhez. Az egyes fejezetek önmagukban is információkat nyújtanak azok számára, akik érdeklődésből szeretnék ezt a tárgyat tanítani, hiszen tudjuk jól, hogy most még nem áll rendelkezésre megfelelő számú egyetemen/főiskolán képzett szakember. Nem gondoljuk, hogy a kötetben szereplő összes javaslatot meg kell fogadni. Érdemes úgy tekinteni a kötet anyagára, mint egy étlapra. Néhány dolgot ki kell belőle válogatni és a rendelkezésre álló időben megtanítani. Itt a bevezetőben nem lehet cél a hosszas módszertani tanácsadás, de annyit érdemes megjegyezni, hogy a szigorú, hagyományos, egyoldalú ismeretközlés helyett az órákat a pedagógus és a hallgatók kooperációjára célszerű felépíteni. A kötet egyik fejezete alkalmas arra is, hogy az ott leírtak segítségével elkészítsék az érdeklődő kollégák az intézmény „médiastratégiáját". Ez is egy izgalmas tanulási folyamat lesz, amelynek résztvevői a gyakorlat során szerzett tapasztalataikat jól tudják majd kamatoztatni a tanítás során. A kötet szerzői nem törekedtek arra, hogy mindenre kiterjedő, mindent átfogó ismerethalmazt nyújtsanak. ízelítőt kívántak adni egy területről és remélik, hogy ezt követően az intézményekben lesznek olyan innovatív, vállalkozó szellemű kollégák, akik elkötelezik magukat e tantárgy moduljainak további fejlesztése mellett. Vissza

Tartalom

Előszó 7
I. Nyomtatott sajtó
Kiss Judit - Mayer József: Bevezetés az újságolvasásba 11
Előszó 11
Néhány előzetes módszertani megjegyzés 12
A tananyag 13
II. Elektronikus sajtó - a televízió
Kárpáti Ildikó: A médiaismeret alapjai - jellegzetes műsortípusok 59
A tévécsatornák arculata 59
A híradó és a hír 63
A szappanopera és a valóságshow 69
A reklám 73
Az erőszak ábrázolása a médiában 77
III. A film
Kárpáti Ildikó: A film formanyelve 87
A plán és a képkompozíció 87
Kameraállások és kameramozgások 95
A montázs 102
A világítás 107
A szín és a hang 113
Singer Péter: A filmértelmezés módszertani kérdései 119
IV. Public Relations
Felényiné Tamás Angéla: A piacképes általános iskola 127
V. Függelék
Vermes Gábor: A hírügynökségek kialakulása és fejlődése 163
Világhírügynökségi gyorsjelentés 173
Összefoglaló tematika 179
VI. Ajánló bibliográfia 181
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Médiaismeretek és felnőttoktatás Médiaismeretek és felnőttoktatás
Állapot:
2.340 ,-Ft
12 pont kapható
Kosárba