1.060.346

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Médiainformatika

A multimédia oktatástechnológiája

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Eger
Kiadó: EKF Líceum Kiadó
Kiadás helye: Eger
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 406 oldal
Sorozatcím: Médiainformatika Kiadványok
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-9417-51-33
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Megjelent 500 példányban. A borítón a kiadási év hibásan szerepel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az EKF Médiainformatika Intézete célul tűzte ki a médiainformatika fogalmának magyarországi meghonosítását., terjesztését. Könyvünket első megközelítésre szánjuk e szakterület alapjainak tisztázásához.
Napjainkban a médiainformatika még szakmai körökben is ritkán használt fogalom. Mi ez alatt azt az ismeretanyagot értjük, amelynek segítségével eljuthatunk a médiakompetencia kialakulásához . Az információs társadalomban jól meghatározhatók azok a kompetenciák, amelyek az eredményes, boldog élethez feltétlen szükségesek valamennyi ember számára.
Ezek között fontos szerepet tölt be a médiához kötődő szakértelem. Sorozatunk e könyvében médiaismereti, médiatervezési, oktatás- és kommunikációtechnológiai témaköröket fejtettünk ki annak érdekében, hogy az olvasóban tisztázódjon az általunk megfogalmazott médiakompetencia definíciója.
A médiakompetencia magába foglalja a médiaismeret és médiahasználat elemeit csakúgy, mint a médiumok által közvetített és megformált tartalmak kritikus... Tovább

Fülszöveg

Az EKF Médiainformatika Intézete célul tűzte ki a médiainformatika fogalmának magyarországi meghonosítását., terjesztését. Könyvünket első megközelítésre szánjuk e szakterület alapjainak tisztázásához.
Napjainkban a médiainformatika még szakmai körökben is ritkán használt fogalom. Mi ez alatt azt az ismeretanyagot értjük, amelynek segítségével eljuthatunk a médiakompetencia kialakulásához . Az információs társadalomban jól meghatározhatók azok a kompetenciák, amelyek az eredményes, boldog élethez feltétlen szükségesek valamennyi ember számára.
Ezek között fontos szerepet tölt be a médiához kötődő szakértelem. Sorozatunk e könyvében médiaismereti, médiatervezési, oktatás- és kommunikációtechnológiai témaköröket fejtettünk ki annak érdekében, hogy az olvasóban tisztázódjon az általunk megfogalmazott médiakompetencia definíciója.
A médiakompetencia magába foglalja a médiaismeret és médiahasználat elemeit csakúgy, mint a médiumok által közvetített és megformált tartalmak kritikus értelmezésének képességét, és az információhordozó médiumok kreatív használatához (fejlesztés és prezentáció) szükséges előfeltételek kialakítását.
Felfogásunk szerint az informatika közoktatási tartalma nem lehet más mint a médiakompetencia kialakítása. A könyv az alábbi tagozódásban dolgozza fel e szakterületet:

Általános elméleti ismeretek:
A multimédia fogalomrendszere
A határtudományokkal való kapcsolatok
A médiaismeret fogalomrendszere
A felhasználás körülményei és az értékelési szempontok
A tároló, továbbító, és megjelenítő rendszerek

A számítógépes multimédiafejleszéts:
Hardver feltételek
A fejlesztő szoftverek
Forrásanyagok és feldolgozásuk
A multimédia-tervezés és- fejlesztés kérdései
Prezentációs programok
Multimédia szerzői rendszerek
A médiainformatika és a multimédia jövője Vissza

Tartalom

Előszó9
Bevezető11
Elméleti ismeretek a multimédiáról15
A multimédia alapfogalmai17
A multimédiáról általában17
A multimédia egyéb területei31
A multimédia általános ismérvei44
A multimédia és a határtudományok55
A programozott oktatástól a technológiára alapozott tanulásig56
A megismerési folyamatok pszichológiai aspektusai85
A multimédia kommunikatív aspektusai88
Informatika, információtechnológia97
Médiaelmélet, médiapedagógia103
A médiális közlések kialakulása106
Médiaismeret113
Az elektronikus médiumok általi befogadás ismérvei113
A multimédia felhasználása és értékelése129
A multimédia felhasználása az oktatásban129
Multimédia-program installálása, futtatása134
A multimédia-produkciók értékelése138
A multimédia tároló, továbbító és megjelenítő eszközei165
Az adattárolók165
Hálózati multimédia-megoldások170
A multimédia bemutatása és eszközei173
A számítógéppel támogatott multimédia-fejlesztés181
A multimédiás anyagok fejlesztésének általános szempontjai181
A hardverfeltételek185
Hardverelemek187
A multimédia-előállítás szoftverei199
Az operációs rendszerek199
Általános alkalmazói szoftverek201
Hangkezelő szoftverek209
Mozgóképszerkesztő programok212
Videofelvételek digitalizálása215
Forrásanyagok és feldolgozásuk217
Forrásanyag-gyűjtés217
Multimédia-labor kialakítása218
Médiafeldolgozás223
Multimédia tervezése és kivitelezése255
A multimédia-alkalmazás készítésének feltételei258
A multimédia tervezésének folyamata278
Prezentációs programok305
A lineáris prezentáció ismérvei305
Interaktív multimédia-prezentáció készítése310
Multimédia szerzői rendszerek313
Fejlesztőprogramok kiválasztása és osztályozása313
Multimédia-fejlesztő rendszerek317
Összegzés, kitekintés353
A multimédia jövője355
Lexikon - Multimédia-kisszótár357
Irodalomjegyzék397
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem