1.061.470

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Médiagazdaságtan

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Aula Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 454 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9585-35-1
Megjegyzés: Harmadik, bővített és átdolgozott kiadás változatlan utánnyomása.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Médiagazdaságtant pontosan tíz éve kezdtem el tanítani a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen. Egy kisebb hallgatói csoport vette föl a választhatóként meghirdetett tárgyat, amiről addig itthon... Tovább

Előszó

Médiagazdaságtant pontosan tíz éve kezdtem el tanítani a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen. Egy kisebb hallgatói csoport vette föl a választhatóként meghirdetett tárgyat, amiről addig itthon sem ők, sem mások nem hallottak sokat. A nyolcvanas évek végén fordult az érdeklődésem a világszerte éppen formálódóban lévő tudományág felé, s a médiagazdaságtant - amint az oktatásban 1993 tavaszán kiderült - a hallgatók is érdekesnek találták. Innentől kezdve - mondhatni - nem volt megállás. 1995 tavaszán jelent meg először Médiagazdaságtan 1. címmel egy szerény kis kötetem, amelyben megkíséreltem a témát bevezető jelleggel tárgyalni. Az volt a célom, hogy ne csak a média iránt érdeklődő egyetemi hallgatók, hanem a szélesebb értelemben vett szakmai nagyközönség számára is érthető könyvet írjak a média gazdaságtanáról, ami egyébként tartalmát tekintve a médiatermékek piacainak leírása és az e piacokon érvényesülő sajátos törvényszerűségek feltárása. Végül is nem bántam meg, hogy ezt a meglehetősen ambiciózus célt tűztem magam elé, hisz mind a Médiagazdaságtan 1., mind a folytatásaként két évvel később megjelent, majd 1998-ban újra kiadott Médiagazdaságtan 1-2. eladási statisztikái azt bizonyították, hogy a téma iránt jelentős az érdeklődés a klasszikus felsőoktatás körein kívül is. Régi igazság, hogy egy tankönyvet vagy monográfiát soha nem lehet befejezni, legfeljebb pontot lehet és kell tenni az utolsó mondat végére. Hatványozottan áll ez a médiagazdaságtan tudományágra is: a szemünk előtt zajlik a média úgynevezett digitális forradalma, épül ki az információs társadalom, jelennek meg az új termékek és szolgáltatások a piacon, izmosodnak meg öt-tíz éve még nem is létező ágazatok. Eközben megkérdőjeleződnek megrendíthetetlennek hitt sarokigazságok, s fantasztikusnak tűnő előrejelzések születnek a fogyasztói viselkedés változásáról, a termelés-szolgáltatás radikális átalakulásáról. Vissza

Tartalom

Előszó7
A média és a médiagazdaságtan fogalma13
A kommunikáció fogalma, a kommunikáció szintjei13
A tömegkommunikáció és a média18
A tömegkommunikáció funkciói20
A tömegkommunikáció alapkérdései22
A tömegkommunikáció és a média súlya a társadalomban22
A média hatásai az egyéni viselkedésre23
Médiamodellek28
A nagyközönséggel kapcsolatos értelmezések, a nagyközönség mint piac31
A médiagazdaságtan tárgya, a médiagazdasági elemzések szintjei33
Irodalom36
A médiapiac39
A termék39
A fogyasztók, a fogyasztói kereslet48
A termelők, a termelői kínálat73
A piacok, a piaci szerkezet83
Verseny a médiapiacon87
A médiapiac működésének kritikája90
A média szabályozása93
Irodalom110
A lapok piaca115
A lapok fajtái és csoportosítása115
A nyomtatott sajtó kezdeteitől a lappiacokig117
Az újságok kereslete és előállítása120
Az újságok előállítása137
A magazinok kereslete és előállítása142
A lappiaci szerkezet és verseny150
A terjesztés163
A szabályozás170
Irodalom176
A rádiózás piaca179
A rádiózás és a rádióműsor fogalma179
A rádióműsorok fajtái és csoportosítása181
A műsorszolgáltatók főbb típusai működésük alapvető célja szerint182
A rádiózás fejlődésének alapmodelljei187
A rádióműsorok mint termékek jellegzetességei197
A rádióműsorok iránti kereslet198
A termelés és a terjesztés208
A piaci szerkezet és verseny215
A hirdetők piacáról röviden220
A szabályozás222
Irodalom230
A televíziózás piaca233
Alapfogalmak233
A televíziózás fejlődésének alapmodelljei234
A televízió-műsorok csoportosítása és jellegzetességei238
A televízió-műsorok nézése243
A műsorkínálat: a műsorszolgáltatók szerepe és az egyes műsorszámok előállítása264
A műsorterjesztés286
A piaci szerkezet és verseny292
A hirdetők piacáról röviden297
A szabályozás298
Irodalom312
Digitális média, új elektronikus média317
A média digitális forradalma317
A multimédia-ágazat (off-line)319
A konvergencia324
A digitális rádiós műsorszórás326
A digitális televíziózás338
A hálózati média fogalma és szolgáltatásai 374
A hálózati hirdetések piacáról röviden400
Néhány szó a hálózati média szabályozásáról403
A média digitális forradalmáról még egyszer406
Irodalom408
A magyar médiagazdaság kialakulása és jellemzői a kilencvenes években413
Az előzmények: a politikai rendszerváltás és a médiamodell-váltás kapcsolata413
A lapágazat magánosítása415
A jogi feltételek megteremtődése a rádió- és televíziópiacok kialakulásához és a törvényi szabályozás keretei418
A magyar médiapiacok fejlősésének néhány jellegzetessége 421
A rádiózás és televíziózás közszolgálati szektoráról434
A magyar média fejlődését befolyásoló főbb tényezőkről437
Irodalom442
Névmutató445
Tárgymutató450

Gálik Mihály

Gálik Mihály műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gálik Mihály könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Médiagazdaságtan Médiagazdaságtan Médiagazdaságtan Médiagazdaságtan

Több lapon színes sorkiemelés látható.

Állapot: Közepes
3.360 Ft
2.680 ,-Ft 20
21 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Médiagazdaságtan Médiagazdaságtan Médiagazdaságtan Médiagazdaságtan

A lapélek foltosak. Néhány oldalon ceruzás aláhúzások találhatóak.

Állapot:
3.360 ,-Ft
27 pont kapható
Kosárba