1.061.470

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Médiagazdaságtan

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Aula Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 407 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-921-586-4
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1995 tavaszán jelent meg először Médiagazdaságtan 1. címmel egy szerény kis kötetem, amelyben megkíséreltem a témát bevezető jelleggel tárgyalni. Az volt a célom, hogy a szélesebb értelemben vett... Tovább

Előszó

1995 tavaszán jelent meg először Médiagazdaságtan 1. címmel egy szerény kis kötetem, amelyben megkíséreltem a témát bevezető jelleggel tárgyalni. Az volt a célom, hogy a szélesebb értelemben vett szakmai nagyközönség számára írjak egy könyvet a média gazdaságtanáról, ami egyébként tartalmát tekintve a médiatermékek piacainak leírása és az e piacokon érvényesülő sajátos törvényszeráségek feltárása, egy olyat, amit ráadásul a hazai felsőoktatás hallgatói tankönyvként tudnak használni. Végülis nem bántam meg, hogy ezt a meglehetősen ambiciózus célt tűztem magam elé, hisz mind a Médiagazdaságtan 1., mind a folytatásaként két évvel később megjelent, majd 1998-ban újra kiadott Médiagazdaságtan 1-2. eladási statisztikái azt bizonyították, hogy jelentős az érdeklődés a klasszikus felsőoktatás körein kívül is a téma, illetve a könyv iránt.
Régi igazság, hogy egy tankönyvet vagy monográfiát soha nem lehet befejezni, legfeljebb pontot lehet és kell tenni az utolsó mondat végére. Hatványozottan áll ez a médiagazdaságtan tudományágra is: a szemünk előtt zajlik a média digitális forradalma, épül ki az információs társadalom, jelennek meg az új termékek, izmosodnak meg öt-tíz éve még nem is létező ágazatok. Szinte naponta kérdőjeleződnek meg eddigi sarokigazságok, születnek fantasztikusnak tűnő előrejelzések a fogyasztói viselkedés változásáról, a termelés-szolgáltatás radikális átalakulásáról. A nagy guruk már a médiagazdaságtan új paradigmáit is felvázolták, csak győzzük őket követni... Vissza

Tartalom

Előszó7
A média és a médiagazdaságtan fogalma11
A kommunikáció fogalma, a kommunikáció szintjei11
A tömegkommunikáció és a média14
A tömegkommunikáció funkciói16
A tömegkommunikáció alapkérdései18
A tömegkommunikáció és a média súlya a társadalomban19
A média hatásai az egyéni viselkedésre20
Médiamodellek24
A nagyközönséggel kapcsolatos értelmezések, a nagyközönség mint piac27
A médiagazdaságtan tárgya, a médiagazdasági elemzések szintjei28
Irodalom31
A médiapiac33
A termék33
A fogyasztók, a fogyasztói kereslet40
A termelők, a termelői kínálat63
A piacok, a piaci szerkezet73
Verseny a médiapiacon77
A médiapiac működésének kritikája80
A média szabályozása82
Irodalom100
A lapok piaca105
A lapok fajtái és csoportosítása105
A nyomtatott sajtó kezdeteitől a lappiacokig107
Az újságok kereslete és előállítása109
Az újságok előállítása124
A magazinok kereslete és előállítása129
A lappiaci szerkezet és verseny136
A terjesztés147
A szabályozás153
Irodalom159
A rádiózás piaca163
A rádiózás és a rádióműsor fogalma163
A rádióműsorok fajtái és csoportosítása165
A műsorszolgáltatók főbb típusai működésük alapvető célja szerint166
A rádiózás fejlődésének alapmodelljei171
A rádióműsorok mint termékek jellegzetességei180
A rádióműsorok iránti kereslet182
A termelés és a terjesztés191
A piaci szerkezet és verseny198
A hirdetők piacáról röviden203
A szabályozás205
Irodalom215
A televíziózás piaca219
Alapfogalmak219
A televíziózás fejlődésének alapmodelljei220
A televízió-műsorok csoportosítása és jellegzetességei224
A televízió-műsorok nézése226
A műsorkínálat: a műsorszolgáltatók szerepe és az egyes műsorszámok előállítása247
A műsorterjesztés269
A piaci szerkezet és verseny274
A hirdetők piacáról röviden279
A szabályozás280
Irodalom293
Digitális média, új elektronikus média299
A média digitális forradalma299
A multimédia ágazat (off-line)301
A digitális rádió műsorszórás305
A digitális televízió műsorszórás315
A digitális kábeltelevíziózás330
A konvergencia332
A hálózati média fogalma és szolgáltatásai334
A hálózati média használata353
A hálózati hirdetések piacáról röviden360
A hálózati média szabályozásáról364
Irodalom370
A magyar médiagazdaság kialakulása és jellemzői a kilencvenes években375
Az előzmények: a politikai rendszerváltás és a médiamodell-váltás kapcsolata375
A lapágazat magánosítása: az újság- és magazinpiacok377
A jogi feltételek megteremtődése a rádió- és televíziópiacok kialakulásához és a törvényi szabályozás keretei382
A rádiózás piaca385
A televíziózás piaca387
A rádiózás és televíziózás közszolgálati szektoráról394
A magyar média a digitális forradalom előestéjén397
Irodalom399

Gálik Mihály

Gálik Mihály műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gálik Mihály könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Médiagazdaságtan Médiagazdaságtan Médiagazdaságtan Médiagazdaságtan Médiagazdaságtan Médiagazdaságtan

Több lapon színes sorkiemelések, aláhúzások, bejegyzések láthatók.

Állapot: Sérült
3.560 Ft
2.840 ,-Ft 20
14 pont kapható
Kosárba