1.060.331

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Médiafüzetek 2004/2

Médiaoktatás

Előszó

Ezt a kiadványt annak a huszonötezer szakembernek szánjuk, aki a magyar médiaiparban tevékenykedik. S persze a döntéshozóknak és a leendő szakembereknek is. Immár hatezer hallgató tanul... Tovább

Előszó

Ezt a kiadványt annak a huszonötezer szakembernek szánjuk, aki a magyar médiaiparban tevékenykedik. S persze a döntéshozóknak és a leendő szakembereknek is. Immár hatezer hallgató tanul kommunikációt és médiatudományokat a különféle felsőoktatási intézményekben.
Folyóiratszerű formában, de tematikus számokkal kívánjuk megnyerni Önöket.
Az egyetemek és a főiskolák, a tanszékek könyvtári polcain, a szerkesztőségi és sajtóügynökségi íróasztalokon keressük helyünket, de a jobb könyvesboltokban és néhány fontosabb újságstandon is szeretnénk ott lenni, hiszen számítunk a marketingszakma jeleseire, a szóvivőkre, a helyi nyilvánosságok munkásaira is.
Friss, gyakorlatias, naprakész számokkal jelentkezünk. Szándékunk szerint úgy, hogy az aktualitások is történelmi keretet kapjanak, s a viszonyítást kikényszerítő mintákat, máshol már bevált modelleket, jogintézményeket is ismertté tegyünk. Olyan lapszámokat szeretnénk kiadni, amelyek választott témájukban úgy az oktatásban, mint a közéleti döntéshozatalban megkerülhetetlenné válnak, s néhány évre érdemi forrásul szolgálnak. A hazai médiakutatás kialakulatlan fórumrendszerét egy sajátos, nem szigorúan tudományos, ám ettől még közel sem igénytelen sorozattal szeretnénk bővíteni. Tördelési képünk, látszólag felületpazarló laptervünk is az olvasót szolgálja, reméljük a forma itt tartalmilag is újat hoz.
Talán hihető, hogy halljuk és értjük a kor szavát, de mégis papíron, s később felépülő erős internetes háttérrel jelentkezünk. Az itt megjelent anyagok háromnegyed éves késleltető léptetéssel felkerülnek a Médiafüzetek honlapjára, az előfizetőknek szabad letölthetőséget biztosítva. A szerkesztés alatt álló számok szinopszisa már látható lesz itt, s a közzétett írások kapcsolódó linkjeit a szövegekbe programozva találhatják majd meg az érdeklődők. Az első számtól építjük a szerzők arcképcsarnokát, s a megjelent számokhoz kapcsolódva az olvasók észrevételeit külön fórumon fogadjuk és tesszük közzé. Vagyis a kinyomtatott lapszámok anyagai mellett egy tágabb gondolati környezetet kívánunk felépíteni és életben tartani a világhálón.
Kiemelt feladatunknak tekintjük az új hangok, a fiatal kutatók és gyakorló médiamunkások megszólaltatását. Erősen szeretnénk kötődni a kommunikáció szakos főiskolai és egyetemi hallgatókhoz, akik diplomamunkájukra készülnek. Idővel nemcsak szakirodalmat, hanem megjelenési fórumot is nyújthatunk nekik.
Egy széles, nyitott, közössége miatt rangos fórumot igyekszünk teremteni. Témáinkat a magyar nyelvű médiumok szempontjából választjuk ki, s e jelenségvilágot a határainktól független egészként kezelve dolgozzuk fel.
Nem szélre, középre tartunk. Innen is indulunk. Meggyőződésünk, hogy a magyar jövő a közbeszéd, a nyilvánosság, a társadalmi csoportok közötti párbeszéd és közvetítődés minőségén, hatékonyságán is múlik. Fogalmazhatnánk úgy is, hogy - hasonlóan a Médiakönyvhöz - egy nemzeti médiapolitika beszállítói szeretnénk lenni. Vissza

Tartalom

Magyar Bálint: Előszó 7
Enyedi Nagy Mihály: Ajánlás 9
Zöldi László: A médiaoktatás ellentmondásai (Szerkesztői megjegyzések) 11
I. A MÚLT ÉS A JÖVŐ ÉRTÉKEI 19
Bodor Pál: A papírból hajtogatott parlament (Mit szoktam elmondani média szakos diákjaimnak?) 21
Bugovics Zoltán: Tudásalapú média? (Az újságírók tudáshiányáról) 27
II. AZ ÚJSÁGÍRÓKÉPZÉS TÖRTÉNETE ÉS FÉLMÚLTJA 35
Sipos Balázs: Egy szabad művészet tanítása (Az újságíróképzés kérdései a 20. század első felében Magyarországon) 37
Faragó Vilmos: Tanszék a Pesti Barnabás utcában (Négy év és a New York Palota) 49
Bernáth László: A MUOSZ iskolája (Képzés a káosztól a rendig) 55
Földes Anna: A szakma műhelye (A Bálint György Újságíró Akadémia) 61
III. ELLENTMONDÁSOK, KÍSÉRLETEK 67
Cserhalmi Imre: Szélmalomharc enyhe hátszéllel (Tudományok határterületén) 69
Bényei József: Kiből legyen újságíró? (Vívódás az újságírók képzéséről) 79
Pálfy G. István: Tanítható-e az újságírás? (Kicsit többről, mint az Esztergomi Főiskoláról) 87
Wisinger István: Kihelyezett gyakorlat (Lehet-e televíziós újságírót képezni?) 93
Pikó András: „...mert igény, az lenne rá?" (A rádiós szakmai képzésről) 99
Varga Domokos György: Fizető parkolóban (Miből lesz a mediátor?) 111
IV. ÁLLAMI KERETEK KÖZÖTT 117
Tanács István: Másfelé fordul a világ? (Szubjektív krónika a Szegedi Egyetemen zajló médiaoktatásról) 119
Mankó Mária: Akik médiaközeibe szeretnének kerülni (Kommunikációs képzés Szombathelyen) 125
Kerülő Judit: Miért jöttek kommunikációt tanulni? (Miként vélekednek a Nyíregyházi Főiskola elsőéves hallgatói?) 133
D. Kiss Csaba: A felsőfok alsó foka (A főiskolai médiaoktatásról) 145
V. EGYHÁZI ÉS MAGÁNISKOLÁK 151
Újvári Hedvig: Hasznosan és gyönyörködtetve (A kommunikáció oktatása a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen) 153
Malkovics Tibor: Új főiskola a régi egyetem nyomdokain (Kommunikáció- és médiatudományi oktatás a Zsigmond Király Főiskolán) 161
Sükösd Miklós: Amerikai, európai és magyar (Médiaoktatás és -kutatás a Közép-európai Egyetemen) 167
Javorniczky István: A gyakorlat bűvöletében (Újságíróképzés a BKF-en) 179
Domokos Lajos: Vállalkozz, hogy taníthass! (Egy magániskola küzdelmei) 183
VI. REDAKCIÓK ÉS ÜGYNÖKSÉGEK NYOMÁBAN 199
Sztrapák Ferenc: Sajtótanulók (Pályakezdők a szerkesztőségben) 201
Horváth Sándor Béla: Manufaktúrából nagyüzem (Sajtómunkás-szakképzés Győrött) 207
Bujdos Attila: Újságírók a piacon (Médiaoktatás Miskolcon) 213
Hamburger Béla: A (marketing) kommunikáció oktatása (Elitképzésre várva) 219
Sas István: A fukar mindenit! (Avagy ki kitől tanulhat a kommunikációban?) 225
VII. MÉDIAOKTATÁS KÖZÉPFOKON 229
Bölcs István: Legalizált partizánok (Az iskolai filmoktatás kezdetei) 231
Papp László: A Tömkom (Mi volt a mozgókép és médiaismeret előtt?) 237
Kozák Zsuzsanna: A médiaoktatás színe, változása (A mozgóképkultúra és médiaismeret című tantárgy ürügyén) 241
Panek Sándor: Aranybánya vagy legyőzhetetlen gépezet? (A mozgóképkultúra és médiaoktatás az iskolákban) 249
Tamás Angéla: Számvetés a médiaoktatásról (Egy matematikatanár az iskolai kommunikációról) 261
VIII. FÜGGELÉK 267
Médiaoktatási intézmények 269
Médiaoktatási cikkek repertóriuma 277
Média témájú cikkek repertóriuma 2004. 05. 01 .-2004. 10. 30 279
Médiafüzetek 2004/1 - Médiapolitika tartalomjegyzék 285
Magyarország Médiakönyve 1998-2003 tartalomjegyzék 287
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem