1.067.056

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Médiafüzetek 2004/1

Médiapolitika

Előszó

KEDVES OLVASÓK!
Jó szívvel ajánlom figyelmükbe a Médiafüzetek sorozatát, amely remélhetőleg elnyeri mind a kommunikációval foglalkozó szakemberek, mind a téma iránt érdeklődők tetszését. Egy... Tovább

Előszó

KEDVES OLVASÓK!
Jó szívvel ajánlom figyelmükbe a Médiafüzetek sorozatát, amely remélhetőleg elnyeri mind a kommunikációval foglalkozó szakemberek, mind a téma iránt érdeklődők tetszését. Egy régóta tátongó űrt próbál betölteni az új kiadvány, hiszen Magyarországon alig akad olyan fórum és felület, ahol a médiával, politikával, a kommunikáció gyakorlati oldalával foglalkozó írások, tanulmányok teret kaphatnának. Ezért mindenképpen támogatandó az Enamiké kezdeményezése, hogy egy negyedévente megjelenő, mintegy 200-300 oldal terjedelmű füzetbe foglalja mindazon tapasztalt és még szárnyaikat bontogató szakemberek elemzéseit, cikkeit, akik valami újat, valami rendszerező jellegűt tudnak felmutatni szakterületükön.
Mindannyian kíváncsian várjuk azoknak a szerzőknek a tanulmányait, akiknek véleményére sokat adunk, akiknek szakmai jártasságához, tudásához nem férhet kétség. Ezeken az oldalakon keresztül szembesülhetünk majd érvekkel és ellenérvekkel, megérthetjük, miben tér el a különböző álláspontot képviselők felfogása. Mivel minden részterületről az egyik legszakavatottabb ember ír beszámolót, egy-egy tematikusan szerkesztett füzet végigolvasásakor pontos képet kaphatunk az egész témakörről, mint egységről.
Oly sok fiatal tanul manapság a felsőoktatásban a kommunikációtudományhoz kapcsolódó szakok valamelyikén. Számukra mindenképp hasznos olvasmány lesz e sorozat, hiszen a még ugyancsak hiányos szakirodalmat egészíthetik ki a füzetekben található információkkal. De a tudomány iránt elkötelezettek, a választott szakirányukban elmélyülök számára egyben arra is lehetőség nyílik majd, hogy maguk is publikáljanak a Médiafüzetek hasábjain.
Bízom benne, hogy politikustársaim is haszonnal forgatják majd a kiadványt, hiszen nélkülözhetetlen ismeretekhez juthatnak általa. Egy-egy döntésfolyamat előkészítésénél pedig elengedhetetlen a megfelelő háttérismeret.
Kívánom, hogy a szerkesztők és szerzők lelkesedése ne lankadjon, s hogy a közéleti személyiségek, döntéshozók, szakemberek, diákok mind szélesebb köréhez jusson el ezen új kezdeményezés híre. Vissza

Tartalom

Szili Katalin: Ajánlás 5
Enyedi Nagy Mihály: Előszó 7
Eötvös Pál: Jéé! Nahát! 9
Enyedi Nagy Mihály - Zöldi László: Miért éppen a médiapolitika? 11
I. A MAI MÉDIAPOLITIKA ELŐZMÉNYEI 17
Sipos Balázs: Sajtópolitikák a két világháború közötti Magyarországon 19
Pálos Tamás: A pártos sajtótól az érdes sajtóig (Sajtópolitika a nyolcvanas években) 27
II. VILÁGNÉZETEK SZERINT 33
Debreczeni József: A konzervatív médiapolitika 35
Szente Péter: Liberális médiapolitika 41
Agárdi Péter: A magyar baloldali médiapolitika (azaz médiafelfogás) paradoxona 47
III. A KÖZHATALOM BIRTOKÁBAN 55
Varga Domokos György: A „Sas" sajtója - Az Antall-kormány médiapolitikájáról 57
Gellért Kis Gábor: Pro patria et liebe Tante - A Horn-kormány médiapolitikája 65
Zöldi László: Méz és korbács - Az Orbán-kormány médiapolitikája 73
Kéri László: A Medgyessy-kormány és a médiapolitika - félidei számvetés 83
Dr. Göllner András: A demokrácia gyönge láncszeme (Mikor lesz végre rendszerváltás a kormányzati kommunikációban?) 91
IV. MÉDIÁZÓ PÁRTOK 97
Pálfy G. István: Tűnődés az MDF konzervatív médiapolitikájáról 99
Hajdú F. András: A szélsőjobboldal médiapolitikája 107
Domokos Lajos: Média-hidegháború 113
V. HELYI ERŐTEREKBEN 125
Horváth Sándor Béla: Mederben tartott demokrácia - A győri önkormányzat médiapolitikája 127
Bujdos Attila: Médiapolitika Miskolcon (avagy miért van szükség a sajtóra, ha nincs szükség rá?) 133
VI. PIACON ÁT AZ AGYAKBA 141
Kovács András Péter: A média politikai befolyásolása, a média (párt)tulajdonlása 143
Hamburger Béla: Milyen politikai célokat szolgálhat a reklám 151
Nemes Szilárd: Siker, voks, csillogás. Marketingszemlélet a politikai kommunikációban 155
VII. FOGALMI KÖRSÉTA: A KÖZSZOLGÁLAT 161
Szirányi János: Médiapolitika belülről és kívülről (a Magyar Rádió a politika sodrában) 163
Wisinger István: A közszolgálat mítosza - Kísérlet a magyar elektronikus médiapiac közszolgálati funkcióinak tisztázására 171
Váradi Emil: A vízválasztó nyomában (Töprengés a hírszolgáltatásról és a közszolgálatiságról) 177
Knézy Jenő: Ami nem eladó 183
VIII. KÜLFÖLDI PÉLDÁK: JOGINTÉZMÉNYEK, MODELLEK 185
Panek Sándor: Politika és médiaszabályozás Franciaországban 187
Gosztonyi Gergely: A dán média - kis ország, nagy konszenzus 195
Marsovszky Magda: A közszolgálati média helyzete Németországban 203
Dr. Sarkady Ildikó: Az európai nemzeti médiaszabályozások áttekintése 209
IX. TÖRVÉNYEK SZÜLETÉSE 219
Kovács András Péter: Az előzmény jobb, mint a következmény 221
Ferenczi Krisztina: Két koronatanú a médiatörvényről. Interjú Jánosi Györggyel és Magyar Bálinttal 231
Haszán Zoltán: Négy elnök - egy eset 237
X. FÜGGELÉK: A TÉNYEK 245
Dr. Andics Jenő: Médiafogyasztás és társadalmi rétegződés 247
Repertórium: írások a médiáról (2003. 10. 01 .-2004. 04. 30.) 253
Médiakronológia - Médiapolitikai történések a XXI. századi Magyarországon 261
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem