1.059.673

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Médiaetika

Funkciói, elmélete, gyakorlata

Szerző
Vác
Kiadó: EU-Synergon Kft.
Kiadás helye: Vác
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 289 oldal
Sorozatcím: Szakmai etikák
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-03-9946-6
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A könyv a mai piaci igényeknek megfelelően több tudományterülethez kíván használható tudásanyaggal szolgálni. Így megtalálható benne az értékszociológia vázlatos ismertetésén túl egy, a szerző által kidolgozott erkölcsszociológiai keret is, amely a funkcionalizmusból és a rendszerelméletekből építkezik. Használható lehet azoknak a filozófusoknak és szociológusoknak akiket vagy a társadalom szakmai értékszerveződése, vagy éppen a média professzió értéklogikája foglalkoztat.
Megtalálható itt több szakma, amelyek közül az orvosetika csupán betekintést ad a gazdag irodalommal rendelkező témába, míg az erőszakszervezetek etikája elhanyagolt terület lévén önmagában is érdekes. A jogi, a tanári-tudósi és a politikusi etikán kívül a könyvben elszórtan a közigazgatásban dolgozók erkölcsi problémái is felszínre kerülnek. (Az eligazodást jól megkönnyíti a tárgymutató.)
Más szakmák erkölcsének ismerete növeli a modern társadalom emberének toleranciáját. Az ilyen ismeretek a "közvetítő"... Tovább

Fülszöveg

A könyv a mai piaci igényeknek megfelelően több tudományterülethez kíván használható tudásanyaggal szolgálni. Így megtalálható benne az értékszociológia vázlatos ismertetésén túl egy, a szerző által kidolgozott erkölcsszociológiai keret is, amely a funkcionalizmusból és a rendszerelméletekből építkezik. Használható lehet azoknak a filozófusoknak és szociológusoknak akiket vagy a társadalom szakmai értékszerveződése, vagy éppen a média professzió értéklogikája foglalkoztat.
Megtalálható itt több szakma, amelyek közül az orvosetika csupán betekintést ad a gazdag irodalommal rendelkező témába, míg az erőszakszervezetek etikája elhanyagolt terület lévén önmagában is érdekes. A jogi, a tanári-tudósi és a politikusi etikán kívül a könyvben elszórtan a közigazgatásban dolgozók erkölcsi problémái is felszínre kerülnek. (Az eligazodást jól megkönnyíti a tárgymutató.)
Más szakmák erkölcsének ismerete növeli a modern társadalom emberének toleranciáját. Az ilyen ismeretek a "közvetítő" médiaemberek számára mára már nélkülözhetetlenek is. Az újságírók nézőpontjából kerül bemutatásra a média-politika viszonya - többek között egy ma divatos tudományos megközelítés, a játékelmélet segítségével.
A könyv közepétől a médiaetika kérdéseit taglalja, és nem csupán elméleti szempontból. Az írás a médiaetikai ismeretekhez jó leltárként is - ha nem is teljessel - szolgál. S vannak benne ajánlások is, amelyek közül néhány a szakmában egyáltalán nem letisztult, s talán vitára is ingerel. Vissza

Tartalom

Előszó6
A szakmai etikák rendszere
Bevezetés az erkölcsszociológiába11
A szociológia kezdeteinek erkölcsszociológiai jellege11
Attitűd, érték, erkölcs13
Definíciós kísérletek13
Az értékkutatások kritikai megközelítésben18
Kitekintés: a pszichológia erkölcskutatása23
A funkcionalizmus eredete27
A kultúraantropológiai eredet27
A funkcionalizmus a szociológiában30
A médiáról alkotható elméleti kép38
Rendszerelmélet és tömegkommunikáció38
A funkcionalizmus és a konfliktuselmélet a tömegkommunikáció elemzésében41
George Gerbner konfliktuselméletének kritikája47
A funkcionalista tömegkommunikáció-elmélet kritikája51
Az elméleti keret továbbgondolása - korporációs etikák54
Orvosetika60
Jogi etika69
Erőszakszervezetek75
Politikuserkölcs80
A tudomány és a tanári pálya etikája85
Bürokratikus etika91
A tömegkommunikáció etikája94
A média "igazsága"94
A médiaetika funkciói97
A professzinális etikák expanziói és korlátai100
Kulturális, történelmi, foglalkozási és közvéleménykorlátok100
A média és más professziók nézőpontjának különbsége103
A médiaetika, a közvélemény és más professziók etikai kölcsönhatása105
A közvélemény és a média ütközése105
Más professzió értékeinek behatolása a médiába107
A médiaetika szándékos közvélemény-befolyásolása109
A média és a médiaetika befolyása más professzióra110
Normatív médiamodellek113
A liberális médiamodell113
Az autoriter és a totalitárius médiamodell114
A társadalmi felelősség modellje és a közszolgálati médiamodell114
A demokratikus-részvételi médiamodell117
Ideológiai elméletek a média manipulációjáról118
A médiaszabályozás ezredvégi gyakorlata121
Funkciók és normák a médiában124
Litens funkciók124
A médiával szembeni egyéni elvárások125
A média öndefiníciós funkcióiból származó normák127
Sikeres részvétel az üzleti életben127
Információellátás129
Interpretáció130
A kultúra kifejezése és folyamatosságának biztosítása133
Szórakoztatás135
Rábeszélés, mozgósítás136
Összefoglalás: erkölcs és érték a rendszerelméletben138
Az erkölcsi problémák jellemzői és megoldásai a médiában
Probléma, döntés, igazolás142
Az erkölcsi "probléma" formulázása142
A kettős hatás142
Legkisebb rossz, legnagyobb jó145
Mathews-Rivers-sablon147
A sablon bemutatása néhány példán148
A politikai lobbistákkal szembeni fellépés151
Reklámnyomás és média154
A szexizmus hibájának elkerülése156
Előítélet vagy információ?158
Az agresszió és más, nem kívánatos viselkedések népszerűsítésének kerülése162
A bűnöző leleplezése - a valóságba való beavatkozás tilalma168
A vizualitás erkölcsi problémái a médiában171
Sokkolás171
Vizuális torzítás a reklámban172
A vizuális manipuláció eszközei175
A fotóriportertől a paparazzig179
Játékelmélet a médiaetikában184
Fogolydilemma (újságíró-újságíró)184
Nemek harca (politikus-újságíró)188
Gyáva nyúl (riporter-riportalany)192
Vezérürü (szerkesztő-tudósító)194
Erkölcs és játékelmélet196
Fogolydilemma198
Nemek harca201
Gyáva nyúl202
Vezérürü204
Összefoglaló táblázat205
A médiamező erkölcsi viszonyai a gyakorlatban207
Viszony a közönséghez207
Objektivitás, függetlenség208
Kiegyensúlyozottság209
Mentálhigiéné212
Reklámetika213
Viszony a forráshoz221
viszony a riportalanyhoz222
Szenzációhajhászás, zaklatás228
Ártatlanság vélelme230
Reklámetika231
Viszony a szakmához233
Újságírók közötti kapcsolat234
Reklámetika235
Az újságírói etikett237
Köszönj, és mutatkozz be!237
Megszólítás239
Viselkedés, kérdezés, öltözködés241
Stílus244
Melléklet
Néhány tartalomelemzett médiaetikai eset a rendszervásltozás óta247
Irodalom282
Tárgymutató287

Zsolt Péter

Zsolt Péter műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Zsolt Péter könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.