1.062.618

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Média-mágia

Szuggesztibilitás a posztmodernben

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Botond Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 216 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-06-2975-1
Megjegyzés: Második kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Emberi világunk az utóbbi években alapvetően megváltozott, ha tetszik, ha nem. A változást egyrészt a technikai civilizáció fejlődése, másrészt a 20. század eseményei, pontosabban azok megismerése,... Tovább

Előszó

Emberi világunk az utóbbi években alapvetően megváltozott, ha tetszik, ha nem. A változást egyrészt a technikai civilizáció fejlődése, másrészt a 20. század eseményei, pontosabban azok megismerése, megértése okozzák még ma is, folyamatosan. Aktuális létünket, és természetesen a jövőnket is meghatározó pszichikai, társadalmi jelenségek már nem érthetők meg a hagyományos, néhány évtizeddel ezelőtt még használhatónak vélt szemléleti keretben, e téren a puszta terminológiai hiányosságok is akadályt jelentenek. Vissza

Fülszöveg

A szerző pszichiáter, hipnoterapeuta. E dolgozatában az emberi psziché társadalmi szempontból legfontosabb működését, a kommunikációt, ezen belül a szuggesztív mechanizmust mutatja be. Jelen korunkat a kommunikáció mintegy globális háló szövi át és uniformizálja. Ennek tárgyi feltétele a tömegmédia, ám a hatékonyságért végső soron a szuggesztibilitás felelős, vagyis az a tudati reflex, melynek köszönhetően virtuális jeleket valóságos tapasztalatokként kezelünk. A posztmodern tömegmédia a szuggesztibilis emberi lélekre kapcsolódik és így képes létrehozni olyan műtermékeket, melyek napjaink valóságos realitását képezik. A szerző megállapítása szerint mindez alapvetően természetes és hasznos folyamat, baj csak abból származik, ha rosszindulatú hamisítványok kerülnek az üzenetek közé. A kötetben számos aktuális és globális esemény kerül tárgyalásra, végül pedig a hamis üzenetekkel szembeni védekezés néhány lehetőségét vázolja fel a szerző.
A kiadó
A szöveg a modern ember és társadalom... Tovább

Fülszöveg

A szerző pszichiáter, hipnoterapeuta. E dolgozatában az emberi psziché társadalmi szempontból legfontosabb működését, a kommunikációt, ezen belül a szuggesztív mechanizmust mutatja be. Jelen korunkat a kommunikáció mintegy globális háló szövi át és uniformizálja. Ennek tárgyi feltétele a tömegmédia, ám a hatékonyságért végső soron a szuggesztibilitás felelős, vagyis az a tudati reflex, melynek köszönhetően virtuális jeleket valóságos tapasztalatokként kezelünk. A posztmodern tömegmédia a szuggesztibilis emberi lélekre kapcsolódik és így képes létrehozni olyan műtermékeket, melyek napjaink valóságos realitását képezik. A szerző megállapítása szerint mindez alapvetően természetes és hasznos folyamat, baj csak abból származik, ha rosszindulatú hamisítványok kerülnek az üzenetek közé. A kötetben számos aktuális és globális esemény kerül tárgyalásra, végül pedig a hamis üzenetekkel szembeni védekezés néhány lehetőségét vázolja fel a szerző.
A kiadó
A szöveg a modern ember és társadalom szinte minden problémáját fel tudja fűzni a hátrányosan érvényesülő, vagy tudatosan manipulációra használt szuggesztibilitás fonalára, és ezzel korunk értelmes és egységes leírására képes, amely a legtöbb olvasóban bizonyosan rezonanciát vált ki.
Részlet Buda Béla lektori véleményéből Vissza

Tartalom

Tartalomjegyzék 7
Bevezetés 11
Szuggesztibilitás 14
ALAPFOGALMAK 15
A szuggesztió alapeseménye 15
A realitás formái 17
-Valóságos 17
- Virtuális 18
- Elkülönítésük 20
A tudat bemenő csatornái 22
Megtévesztés 23
Adaptív szuggesztibilitás 24
Kölcsönös tudás 24
Minősített információk 26
Tiszta tudat 27
Hamis tudat 29
Uszítás 31
Fokozott szuggesztibilitás 33
- Tömeghatás 33
- Kiszolgáltatottság 34
- Lelki alkat 35
A SZUGGESZTIBILITÁS TERMÉKEI 36
Ideológia 36
Totalitárius társadalom és ideológia 38
Ideológia-szükséglet, szuggesztió-szükséglet 40
Igék, főnevek, melléknevek 41
Nem ember az 42
A jövő (és a múlt) igézete 43
Az eredendő ok és a felelősség 44
Elsődleges, másodlagos világ 45
A fogyasztói hit tana 47
- Vásárlásra uszítás 47
- Szuggesztió-bevásárló központ 49
- Papnevelde 51
Léptékek csúsztatása 53
- Fizika 53
- Lélektan 55
- Politika 56
Az igazság ügye, 58
- A kommunikáció bonyodalmai 58
- Igazságfilozófia 60
- Igazságparadoxonok 64
- Mesebeszéd 66
- Szemfényvesztés 70
- Gyermekgyilkosság 75
Posztmodern ideológia 76
Hittagadók 79
Fanatizmus 81
Videó klip 83
Rejtett propaganda 85
- Indirekt szuggesztiók 85
- Kettőskötés 88
Kezdetben volt a film 90
Médiajárvány 94
Demokrácia 97
Jóságos jelszavak 99
Szabadság, Egyenlőség, Testvériség! 101
Eredendő mágia 103
Posztmodern kabbala 105
Pszichoanalízis 107
Betegségtermelés 110
- Kóripar 110
- Medikalizáció 111
Depressziójárvány 115
- Depresszió, mint jutalom 115
- Depresszió-szuggesztiók 116
- Placébó 121
2001. szeptember 11. 125
Képmutató médiumok 132
Médiasugallatok 136
- Élő adás 136
- Hírek 137
- Infotainment 139
- Mesterséges demencia 141
Uniformizmus 143
Posztmodern dogmatika 146
Médiaszabadság 147
Realitástermelési technikák 150
- Valótlan állítás, tévedés, hazugság 152
- Személyre vonatkozó érvelés (argumentatio ad personam) 152
- Érzelmi hívószavak, kapcsolók, csapdába csalt szavak 153
- Érzelmi csúsztatás, összekapcsolás 153
- Nyilvános kiszerelés, benyomáskeltés, látványtervezés, PR (public relation) 154
- Sugalmazó", szuggesztív kérdés, kijelentő kérdés 154
- Médiafüggőség, súlyos, nehéz tévénéző (heavy viewer) 154
- Médiatárs, médiával való egyenlőség (média equation) 155
- Média-transz állapot, tévérévület, szent idő (holy time) 154
- Hírérték 154
- Hírdramaturgia, hírrendezés 156
- Hírrevü, híroperett (news revue) 156
- Globalizáció, kulturális imperializmus, tömeghatás 156
- Sodródás, tömeghatás, főáram hatása (mainstream effect) 156
- Átkeretezés, átértelmezés, átminősítés (reframing) 157
- Képi deformitás, torzítás, képi metafora 157
Média-mágia 157
- Medikalizáció-mágia 158
- Tudomány-mágia 160
- Kommunikáció-mágia 166
- Demokrácia-mágia 169
- Profán tömegmágia 173
- Kollektív fekete mágia 175
- Pénz-mágia 176
Védekezés 177
Cenzúra 177
Szólásszabadság 182
Médiafüggőség 184
Kommunikációtudatosság 186
Gyerekek védelme 190
Médiaszivárgás 195
Kommunikációs érzékenység 197
Bizalmatlanság 200
Szuggesztív implantáció 204
Összefoglalás 207
Név és tárgymutató 209-216

Dr. Botond Gyula

Dr. Botond Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Botond Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem