1.067.017

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Média és társadalom (dedikált példány)

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: PrintXBudavár Zrt.-Médiakutató Alapítvány
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 270 oldal
Sorozatcím: Antenna könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 11 cm
ISBN: 978-963-88085-0-9
Megjegyzés: Bajomi-Lázár Péter szerző által dedikált példány. Második, bővített kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Milyen hatást gyakorol a média a társadalomra - és a társadalom a médiára? Igaz-e a közkeletű nézet, hogy a média képes befolyásolni, sőt manipulálni az emberek gondolkodását és viselkedését? Vagy ellenkezőleg: a társadalom kezében hatékony eszközök vannak a média formálására? Melyik a hatalmasabb: a média vagy a társadalom?
Ez a könyv a média társadalomformáló hatását és a társadalom médiaformáló hatását és a társadalom médiaformáló hatását hangsúlyozó álláspontok ütköztetésére és ötvözésére tesz kísérletet. A társadalom és a média kölcsönhatására fókuszálva idézi fel a média, az újságírás, a politikai kommunikáció, a hatásvizsgálatok történetének fontosabb állomásait, valamint a médiapiac és a média szabályozás működésének jellemző vonásait.
A társadalomba ágyazódott médiavilág és a mediatizálódott politikával átszőtt társdalom megértése a 21. század egyik nagy kihívása. A még mindig szaporodó számú "médiaiskolák" társadalomismereti kurzusai és a médiatartalom előállításához... Tovább

Fülszöveg

Milyen hatást gyakorol a média a társadalomra - és a társadalom a médiára? Igaz-e a közkeletű nézet, hogy a média képes befolyásolni, sőt manipulálni az emberek gondolkodását és viselkedését? Vagy ellenkezőleg: a társadalom kezében hatékony eszközök vannak a média formálására? Melyik a hatalmasabb: a média vagy a társadalom?
Ez a könyv a média társadalomformáló hatását és a társadalom médiaformáló hatását és a társadalom médiaformáló hatását hangsúlyozó álláspontok ütköztetésére és ötvözésére tesz kísérletet. A társadalom és a média kölcsönhatására fókuszálva idézi fel a média, az újságírás, a politikai kommunikáció, a hatásvizsgálatok történetének fontosabb állomásait, valamint a médiapiac és a média szabályozás működésének jellemző vonásait.
A társadalomba ágyazódott médiavilág és a mediatizálódott politikával átszőtt társdalom megértése a 21. század egyik nagy kihívása. A még mindig szaporodó számú "médiaiskolák" társadalomismereti kurzusai és a médiatartalom előállításához szükséges szakmai ismereteket átadó tanórák jobbára egymás mellett futnak, nem adva módot az együttes értelmezésre. Bajomi-Lázár Péter könyve ebből az eddig nélkülözött nézőpontból tárgyalja a társadalom és a média viszonyát. A kötet alapos és pontos összefoglalása mindazoknak a tudnivalóknak, amelyeket a médiamunkásnak vagy médiakutatónak készülő egyetemi és főiskolai hallgatóknak meg kell érteniük. A könyv fő erőssége, hogy a média és a társadalom kölcsönhatására összpontosítva tárgyalja az újságírás, a politikai kommunikáció és a médiahatás-vizsgálatok történetének főbb irányait. A történeti metszet kitűnő lehetőséget ad a teoretikus variánsok együttes értelmezésére. Mindezt nagy apparátussal és pontos, további utakat megnyitó hivatkozásokkal teszi teljessé. (Győrffy Miklós)
Az elmúlt két évtized Magyarországának legszembetűnőbb változása a nyilvánosságban, illetve a médiában zajlott le. A média és az infokommunikáció forgószél-gyorsaságú átalakulása egyik meglepetésből a másik döbbenetbe ejti úgy a laikus, mint a szakmai közönséget. Az átalakuló kommunikációs világ egyik fő kérdése, hogy milyen új kockázatokat, veszélyeket hoz életünkbe a média, a másik pedig az, hogy ki milyen módon részesedik abból a hatalomból, amit a médiavalóságok hoznak létre. Bajomi-Lázár Péter módszeresen számba veszi a veszély, illetve a hatalom kérdésében leginkább szóba hozott médiakutatási témákat: a politikai kommunikáció, illetve a manipuláció kérdéseit, a médiahatásokat csakúgy, mint a média szabályozásának alapvonalait és dilemmáit. Mindeközben az olvasó előtt feltárulhat egy médiatörténeti elbeszélés is, együtt a médiakutatás átalakulásának értő ismertetésével. Bajomi-Lázár Péter "ideális olvasója" az egyetemista, a tanár, a kommunikációs szakember és a médiakérdések iránt érdeklődő művelt laikus mellett mindenekelőtt az, akit nem elégítenek ki a médiával kapcsolatos politikai csatakiáltások és jelszóméretű bölcsességek. (Hammer Ferenc) Vissza

Tartalom

1. Bevezető 9
2. A média története 13
2.1. Médiatörténeti megközelítések 13
2.2. A könyv és az újság 18
2.2.1. A könyv és az újság megjelenése 18
2.2.2. Az újság térhódítása 24
2.2.3. Az újság a rádió, a televízió
és az internet korában 28
2.3. Az elektronikus média 33
2.3.1. A telefonhírmondó és a rádió 34
2.3.2. A mozi és a televízió 44
2.3.3. Az új média 51
2.4. Összegzés 53
3. Az újságírás története 57
3.1. Az újságírás történetének
megközelítési módjai 57
3.2. Cenzúra és szólásszabadság 58
3.2.1. A cenzúra 58
3.2.2. A cenzúra tipológiája 64
3.2.2.1. A szólásszabadság korai teoretikusai:
a politikai cenzúra kérdései 66
3.2.2.2. Gazdasági cenzúra 72
3.2.2.3. Társadalmi cenzúra 76
3.2.5. A szólásszabadság mai felfogása 78
3.3. Az újságírók professzionalizálódása 81
3.3.1. A sokszínű sajtó kialakulása 83
3.3.2. A szakmai önszabályozás 85
3.3.2.1. Az objektivitásdoktrína csapdái 89
3.3.2.2. Az oknyomozó-tényfeltáró újságírás 94
3.3.2.3. Sajtó-és médiakoholmányok 101
3.3.3. A hírszelekció 109
3.3.3.1. A közönség elvárásai 109
3.3.3.2. A nap történései 115
3.3.3.3. A médiumok sajátosságai 115
3.3.4. A hírsajtó a rádió és a televízió korában 117
3.4. Összegzés 121
4. Politikai kommunikáció 123
4.1. A politika mediatizálódása 123
4.2. A tematizáció és a spin doctorok 126
4.3. A politika mediatizálódásának társadalmi hatása 132
4.4. A politika mediatizálódása és az újságírás 137
4.4.1. A tematizálási kísérletek és az újságírók 141
4.4.2. Az álesemények problémája 143
4.4.3. A megfigyelő és a megfigyelt viszonya 144
4.4.4. A média politizálódása 145
4.5. Összegzés 147
5. Médiahatás-kutatás 151
5.1. Milyen hatást gyakorol a média
a közvéleményre és a közviselkedésre ? 151
5.2. A médiahatás-kutatás kontextusa 154
5.3. Hatás- és befogadás-vizsgálatok 160
5.3.1. A lövedékelmélet 160
5.3.2. A kétlépcsős hatás modellje 162
5.3.3. A szelektív érzékelés elmélete 165
5.3.4. A kultivációs elmélet 166
5.3.5. A napirendelmélet 169
5.3.6. A framingelmélet 171
5.3.7. A használat-kielégülés-modell 175
5.3.8. Az utánfutóhatás és a hallgatási spirál 177
5.3.9. A kódolás-dekódolás-modell 179
5.3.10. A performatív hatás modellje 182
5.4. Összegzés 183
6. Médiaszabályozás 189
6.1. Médiapiac és médiajog 189
6.2. A médiaszabályozás eszközei és formái 192
6.3. A platformalapú médiaszabályozás 195
6.3.1. A hagyományos szabályozás logikája:
a szigor érvei 195
6.3.2. Új média - új szabályozás? 196
6.3.3. Az internet szabályozási dilemmái 199
6.4. Összegzés 202
7. Következtetések 205
Glosszárium 207
Bibliográfia 235
Címmutató 251
Névmutató 255
Tárgymutató 265

Bajomi-Lázár Péter

Bajomi-Lázár Péter műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bajomi-Lázár Péter könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Média és társadalom (dedikált példány) Média és társadalom (dedikált példány) Média és társadalom (dedikált példány)

Hibátlan példány.

A címlapon a szerző, Bajomi-Lázár Péter névre szóló dedikációja látható.

Állapot:
4.980 ,-Ft
25 pont kapható
Kosárba