1.067.168

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Maya a 3D világa - 2 db CD-vel

Grafika és animáció

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Perfact-Pro Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 464 oldal
Sorozatcím: New Riders
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 20 cm
ISBN: 963-210-810-8
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal. 2 darab CD-ROM melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés
A Maya előtt bevezetés
A fejezet tartalmából1
A színek alapjai1
Színkeverés:: szubtraktív és additív2
HSV és RGB3
Képösszeállítás, kompozíció4
Fényesség és kontraszt4
Negatív tér5
A vászon felosztása6
Világítási 1x17
Hagyományos megvilágítási modell7
Kamerák és perspektíva8
Látószög és perspektíva8
Iránypontok és a perspektíva9
Rendezési 1x110
A vágás és a cselekmény vonala10
A jelenet mozgása11
A kamera mozgása11
Bevezetés a számítógépes grafikába11
Vektorok és képpontok11
2D és 3D12
Input és output13
Bibliográfia17
Összefoglalás18
Ismerkedés a Mayával
A fejezet tartalmából19
A Maya áttekintése21
A kezünk elhelyezése22
Az egér három gombjának használata22
A szóköz használata22
A nézet kezelése23
Nézet elmentése23
A Maya felhasználói felülete24
A menüsor26
A tulajdonságablak27
Az állapotsor28
Panelmenük31
A Gyorsmenü37
Összefoglalás38
A Maya kezelése
A fejezet tartalmából39
Objektumok létrehozása40
Primitívek létrehozása41
Fények létrehozása41
Kamerák létrehozása42
Objektumok kijelölése42
Egyszerű kijelölések42
Kijelölések hozzáadása és eltávolítása43
Kijelölési opciók az Edit menüben43
Objektumok területkijelölése44
Objektumok lasszókijelölése44
Gyors kijelölés44
Gyors készletkijelölés45
Kijelölési maszkok45
Listából történő kijelölés: a Kijelölő46
Objektumok transzformálása46
Transzformációk használata47
Elforgatás illesztése48
Összetett objektumok transzformálása48
Objektumok duplikálása49
Továbbfejlesztett duplikálás: sorrendi duplikálás49
Példányok duplikálása, előzményegráf vagy beviteli kapcsolatok49
Objektumok törlése50
Törlés típusonként51
Tengelypontok51
Ideiglenes illlesztés51
Hierachia52
Csoportosítás52
Objektumok összekapcsolása és szétválasztása53
Összekapcsolás és csoportosítás: mi a különbség?53
Objektumok megjelenítése54
Összefoglalás59
Belevágunk: az első animációnk
A fejezet tartalmából61
Új projekt elkezdése63
A projektmappák rendszerezése65
Projektünk jelenetelemeinek létrehozása65
Animáció hozzáadása jelenetünkhöz78
Anyagok és fény hozzáadása a jelenethez83
A jelenet befejezése88
A renderelés megtekintése90
Összefoglalás91
A NURBS modellezás alapjai
A fejezet tartalmából93
Mik azok a NURBS-ök?95
A NURBS-ök mint modellezési technika választása95
Egyéni menük és felhasználói felület97
A felhasználói felület testre szabása és az egyéni menük betöltése97
A Gyorsmenü testre szabása99
Az öreg ház létrehozása102
Új projekt kezdése102
A tető készítése103
A ház felépítése110
Összefoglalás119
További NURBS modellezés
A fejezet tartalmából121
További NURBS-ök122
A ház finomítása123
A ház kéményének megépítése140
További elemek hozzáadása a házhoz148
Összefoglalás156
Modellezés poligonokkal
A fejezet áttekintése157
Karaktermodellezés poligonokkal159
Kockánk beállítása a modellezéshez161
A lény fejének létrehozása164
Kép betöltése támpontonként165
A fej modellezése167
A Poligon hasító eszköz használata171
Összefoglalás190
Anyagok
A fejezet tartalmából191
Az anyagok áttekintése192
Kirándulás a Hiperárnyalásba193
Létrehozási oszlop194
A fülpanelek194
Alapvető anyagtípusok195
Lambert195
Phong196
PhongE196
Blinn196
Anisotropic196
Egyebek: réteges shader, anyag textúra, felület shader és háttér használata196
Anyagok beállításai197
A Színválasztó200
Alapvető anyagok hozzáadása a házunkhoz205
Alapértelmezett fények beállítása206
Textúraleképezés212
Leképezési koordináták212
A Maya interaktív textúra elhelyezése213
Procedurális mapek 2D versus 3D213
3D festés219
Interaktív textúrázás219
Textúraleképezés hozzáadása az alapanyagokhoz222
Rücskös leképezés230
A textúrák és a rücskös leképezés összehangolása231
Összefoglalás237
Megvilágítás
A fejezet tartalmából239
Miért fontos a megvilágítás?240
A Mayában elérhető fénytípusok241
A sportfények attribútumai245
Egyéb fénytípusok2487
Környező fény256
Árnyékok a Mayában257
Mélységtérképes árnyékok257
Raytrace-elt árnyékok260
Közös fényattribútumok260
Intenzitás263
"Alapértelmezésben megvilágít" attribútum264
Szórt kibocsátás és tükröző kibocsátás264
Szín265
Elhalási arány265
Összefoglalás268
Az animáció alapjai
A fejezet tartalmából269
Az animációs eszközök és kezelői felület271
Az animáció beállítása271
Animációtípusok273
Útvonalanimáció273
Nem lineáris animáció274
Kulcsképes animáció274
A Grafikonszerkesztő használata277
Az animáció lejátszása282
Összefoglalás284
Karakteranimálás
A fejezet tartalmából317
Kamerák319
Kamerák létrehozása319
Kamerabeállítások321
A kamera animálása322
Előnézet a Playblast-tal326
Az animáció renderelése327
Render Globals beállítások327
Állókép renderelése328
Renderelési feladat beállítása329
A renderelés beállítása336
Összefoglalás338
Festési effektek
A fejezet tartalmából339
A Festési effektek, hatások áttekintése340
Ecsetek és ecsetvonások341
A Festési effektek bekapcsolása342
A Festési effektek elindítása342
A Festési effektek használata342
Az ecsetvonások használata349
Ecsetvonások kijelölése349
Festési effektek ecsetvonás létrehozása NURBS görbével349
Ecsetbeállítások másolása és beillesztése350
Görbék és ecsetvonások egyszerűsítése350
Összefoglalás362
Részecskerendszerek és dinamika
A fejezet tartalmából363
Merev test dinamika365
Aktív és passzív testek365
Mezők368
Kényszerek369
Merev test beállítása369
Részecskék373
Részecskék létrehozása374
Részecsketípusok374
Részecskeanyagok és -kor377
Részecskék befolyásolása377
Rugalmas test dinamika385
Rugalmas test rendszer létrehozása385
Rugók hozzáadása385
Összefoglalás388
Következő lépéseink: hatékonyság és művésziesség
A fejezet tartalmából389
Miért tart ilyen sokáig a renderelés?390
A renderelés jellemzőinek beállításai390
Objektumattribútumok391
Anyagtípusok391
Kameraeffektek391
Tételes renderelés a Mayában392
Önálló tételes renderelés a parancs prompttal392
Tételes renderelés szolgagépekkel394
A munkafolyamat fejlesztése395
Saját egyéni menük létrehozása395
Egy vagy több feladat automatizálása: gyorsbillentyű, egyéni menü vagy Shelf401
Maya 4.5 Shelfek406
Segítő objektumok: rendezés és szabályozás407
Kompozitálás410
Kompozitálók használata412
A Use Background anyag és az alfa csatornák használata412
Gondolkodjunk rétegekben413
A Maya rétegrenderelése414
Külső plug-in-ek, anyagok és szkriptek telepítése414
Saját anyagkönyvtárak létrehozása416
Búcsúgondolatok417
A technikákról417
Ha animátorként szeretnénk karriert kezdeni418
Összefoglalás419
Maya gyorstalpaló Max felhasználóknak
Különbségek a nézetablaki navigációban421
A kezelői felület közötti különbségek422
A Nézetablak mód és az elrendezés közötti különbségek424
Az objektumok kezelése közötti különbségek426
A modellek létrehozása és szerkesztése közötti különbségek428
A jelenet szervezése közötti különbségek430
A modellezési segédeszközök közötti különbségek432
A megvilágításbeli különbségek433
Az anyagok közötti különbségek435
Az animáció létrehozása közötti különbségek438
Az előnézet és renderelés közötti különbségek439
Utóeffektek441
Környezeti effektek441
Szkriptelés442
Részecskék és dinamika442
Importálás/Exportálás Mayából Maxbe442
Maya gyorstalpaló LightWave felhasználóknak
Általános különbségek443
Különbségek a nézetablak navigációjában444
Különbségek a modellek létrehozásában és szerkesztésében445
Különbségek a megvilágításban446
Különbségek az anyagokban446
Különbségek az animáció létrehozásában447
Különbségek az előnézetben és renderelésben448
Utóeffektek448
Importálás/Exportálás LightWave-ből Mayába449
Tárgymutató451
CD-mellékletek462
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem