Mi az a branding?
A design kézikönyvei
Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: | Scolar Kiadó |
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: |
Fűzött kemény papírkötés
|
Oldalszám: | 256
oldal
|
Sorozatcím: | Scolar Design |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar
|
Méret: |
23 cm x 18 cm
|
ISBN: | 978-963-244-068-2 |
Megjegyzés:
|
Színes fotókkal gazdagon illusztrálva.
|
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
Fülszöveg
Háttér
A globalizáció előretörésével a termékek és szolgáltatások sikerében egyre fontosabb szerepet játszik az eredményes márkaépítés. Jelen kötet közérthetően és szemléletesen segít eligazodni e szerteágazó szakterület legfontosabb kérdéseiben. Létező márkák titkairól lebbenti fel a fátylat, elemzi a márkaépítés folyamatát, valamint névadási, pozicionálási, arculattervezési és promóciós szempontokat mutat be. Ezek az ismeretek a márkamenedzsmenttel kapcsolatos gyakorlati problémák megoldásakor is jói hasznosíthatók.
Anatómia
A könyv kitér a branding összetett témaköréhez kapcsolódó, változatos szakterületek rövid bemutatására. Megismerhetjük a márkaépítés legfontosabb elemeit, például a pozicionálást, a történetmesélést, a desingnt, az árképzést és a kapcsolattartást. Emellett megtudhatjuk, hogy a márkaépítés miként alkalmazható - a termékeken és szolgáltatásokon túl - szervezetekre, emberekre és helyszínekre, valamint azt is, hogy segítségével milyen eredmények érhetők el....
Tovább
Fülszöveg
Háttér
A globalizáció előretörésével a termékek és szolgáltatások sikerében egyre fontosabb szerepet játszik az eredményes márkaépítés. Jelen kötet közérthetően és szemléletesen segít eligazodni e szerteágazó szakterület legfontosabb kérdéseiben. Létező márkák titkairól lebbenti fel a fátylat, elemzi a márkaépítés folyamatát, valamint névadási, pozicionálási, arculattervezési és promóciós szempontokat mutat be. Ezek az ismeretek a márkamenedzsmenttel kapcsolatos gyakorlati problémák megoldásakor is jói hasznosíthatók.
Anatómia
A könyv kitér a branding összetett témaköréhez kapcsolódó, változatos szakterületek rövid bemutatására. Megismerhetjük a márkaépítés legfontosabb elemeit, például a pozicionálást, a történetmesélést, a desingnt, az árképzést és a kapcsolattartást. Emellett megtudhatjuk, hogy a márkaépítés miként alkalmazható - a termékeken és szolgáltatásokon túl - szervezetekre, emberekre és helyszínekre, valamint azt is, hogy segítségével milyen eredmények érhetők el.
Portfóliók és esettanulmányok
A világ különböző pontjain tevékenykedő ügynökségek munkáit bemutató portfóliókból és esettanulmányokból kiderül, hogy az ismertetett márkák mitől működnek, miként hatnak és hogy példájukból milyen tanulságokat lehet levonni. Az elméleti szempontokra és a tervezés know-howjára fókuszáló elemzésekből megtudhatjuk, milyen komoly kihívást jelentenek az észlelés nehezen megfogható folyamatai, a kulturális sajátosságok és az összetartozás éreztetése, miközben a csomagolástervezés, a jelzésrendszerek és a webes megjelenés buktatóival is meg kell birkózni. A bemutatott esetek gondolatébresztő példaként szolgálhatnak tervezők és szakemberek számára egyaránt.
Vissza
Tartalom
Háttér
6 Mi az a branding?
10 Mi a branding lényege?
14 Ki a márka tulajdonosa?
16 Márkafejlesztés
18 Állandóság és változás
22 A design szerepe a márkaépítésben
26 Márkaépítés, reklám, PR és marketing
28 Történetmesélés, élmények és érzelmek
32 Eredetiség, hitelesség
34 Egy márka felfedezése
36 Az életre szóló márka - legenda vagy
valóság?
38 Márkakiterjesztés és co-branding
44 Miből válhat még márka?
48 Nők és férfiak
50 Globalizáció
54 Márkavédelem és szellemi tulajdon
56 Márkaérték
58 Társadalmi ügyek támogatása
62 A fogyasztó hatalma
66 Márkatanácsadás és a márkák jövője
Anatómia
72 Alapvető előnyök és pozicionálás
74 Az insight
76 Ötletek
78 Értékek
80 Életmód
82 A márka személyisége
84 Terméktervezés
86 Márkanév
90 Logó
96 Betűtípus
98 Vizuális stílus
104 Hang, illat, íz, tapintás
106 Csomagolás
110 Merchandising, eladási környezet
és jelölésrendszerek
112 Árképzés
114 A reklámok
120 Nyilvánosság és public relations
122 Alternatív marketing
124 A márka nagykövetei és a belső branding
126 Ügyfélszolgálat
128 Napi fogyasztási cikkek (FMCG)
134 Tartós fogyasztási cikkek
140 Szolgáltatások
148 Szervezetek
152 Földrajzi helyek
Portfoliók és
esettanulmányok
158 Landor Associates
166 Fitch
172 Hanson Dodge Creative
176 Inaria
188 Interbrand
194 Irving
198 Lippincott Mercer
204 Minale Tattersfield Design Strategy
214 TippingSprung
222 Pentagram
230 Oskar: Az élménydús értékesítési pont
232 Horizon Fitness: Egy termék
rebrandingje
236 Garda-tó: Egy turisztikai célpont
rebrandingje
238 Florida Blue: Márkakiterjesztés
240 MINI Cooper: Egy régi brand
felélesztése
242 Carluccio's: Történetmesélés
246 IEEE: Névadás
Etcetera
248 Szójegyzék
250 Név- és tárgymutató
254 A Scolar Design-sorozat könyveiből
256 Köszönetnyilvánítás