1.056.329

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Matematikatanár-képzés, matematikatanár-továbbképzés 2.

ELTE Tanárképző Főiskolai Kar Matematika Tanszéke

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Calibra Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 105 oldal
Sorozatcím: Matematikatanár-képzés, matematikatanár-továbbképzés
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanárképző főiskolák hosszú évtizedekig központi útmutatással országosan egyeztetett állandósult tanterv szerint dolgoztak. Így az oktatásban megjelenő új törekvések általában csak lassan,... Tovább

Előszó

A tanárképző főiskolák hosszú évtizedekig központi útmutatással országosan egyeztetett állandósult tanterv szerint dolgoztak. Így az oktatásban megjelenő új törekvések általában csak lassan, megkésve, nehézkesen hatoltak be a tanárképzésbe, a tantervi reformok gyakran csak formális változásokat hoztak, és nem ragadták meg az új gondolatok lényegét. A 80-as évek második felében megindult társadalmi mozgások az oktatásügy egészében, így a tanárképzésben is változásokat eredményeztek. Megszűntek a központi előírások, tantervegyeztetések; minden tanárképző intézmény a saját elképzeléseit igyekezett megvalósítani, új módszereket, tantárgyakat vezettek be, önálló tanterveket dolgoztak ki.
Az ELTE Tanárképző Főiskolai Karának matematika tanszékén valamennyien oktatói tevékenységünk nélkülözhetetlen részének tekintjük a matematika tanításának gyakorlatában és elméletében megjelenő változások, új gondolatok nyomonkövetését, sőt, ezek létrejöttében, továbbfejlesztésében igyekszünk szerepet is vállalni. Tapasztalatainkat, egyéni elgondolásainkat, a hazai és külföldi szakirodalomban fellelhető, felfogásunkhoz közelálló elveket is felhasználva alakítottuk tantervünket, amely ma már valamennyi évfolyamon bevezetésre került.
A matematika eredményes tanításának alapvető feltétele, hogy a tanulók szeressék a matematikát, elismerjék a fontosságát, érdekesnek találják a felvetett problémákat, fontosnak érezzék a sikeres feladatmegoldást. A tanulók gondolkodása csak úgy fejlődik, ha az ismereteket nem kapják készen, hanem önállóan „építik fel a matematikát", a tanulók nem a tanítás passzív befogadói, hanem az ismeretszerzés cselekvő részesei. Ahhoz, hogy ezt megvalósítsuk, a matematikatanárnak biztosítania kell a megfelelő körülményeket, a legalkalmasabb eszközöket és módszereket kell keresnie. Olyan légkört kell az órákon teremtenie, amelyben a tanulók szívesen dolgoznak, bátran vitatkoznak a problémákon, nem félnek véleményt nyilvánítani, hiszen a tévedés nem jár büntetéssel.
A matematikai fogalmak kialakítása hosszú folyamat, gyakran évekig tart, esetenként nem is fejeződik be az alapfokú oktatásban. A fogalmak kialakításának első lépcsőfoka a konkrét tapasztalatcsere, erre építve az egyéni képességektől függően kellő hosszúságú időt kell biztosítani az érlelésre, amelynek során a fogalom tartalma bővül, a megértés mélyül, a konkréttól eljut az általánoshoz, a matematikai nyelv használatával az absztrakt megfogalmazásig. Vissza

Tartalom

Előszó a második kötethez 3
Szeredi Éva - Sztrókayné Földvári Vera - Török Judit: Elemi matematika és
módszertan 5
Szeredi Éva: Kutatás az elemi matematika szemináriumokon 13
Munkácsy Katalin: Félmikro-tanítás 33
Sztrókayné Földvári Vera: Feladatmegoldás különböző szinteken 45
Pálfalvi Józsefné: Megjegyzések Sztrókay Vera süteményes feladatához 53
Török Judit: Kártyatrükkök 57
Holló-Szabó Ferenc: Köztes-táblázatok 67
Jakucs Erika: A Steiner-féle térfelosztás és a 2-hatványok 79
Ambrus Gabriella: Lefedések hatszögtáblán 93
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem