1.067.062

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Matematika tankönyv 5. évfolyam - I.

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Fotózta
Celldömölk
Kiadó: Apáczai Kiadó Kft.
Kiadás helye: Celldömölk
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 208 oldal
Sorozatcím: Kompetenciaalapú
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 978-963-465-344-8
Megjegyzés: 11., átdolgozott kiadás. Tankönyvi szám: AP-050806. Színes fotókkal és ábrákkal illusztrálva. Melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A tankönyv változatos témájú feladataival, a feladatokhoz kapcsolódó színes fotókkal felkelti a tanulók érdeklődését, és kellő motivációs bázist biztosít azok megoldásához. A változatos, érdekes, játékos feladatok megoldása közben valamennyi kulcskompetencia-terület számos képességének fejlődése biztosítható. A tanulók sok önellenőrzésre alkalmas feladatot oldhatnak meg, ezenkívül lehetőség van a differenciálásra is. A tankönyvben egyértelműen elkülönülnek a továbbhaladáshoz szükséges ismeretek, valamint matematikatörténettel is találkoznak a tanulók. A kollégák felkészülését módszertani kézikönyv segíti. Ez a tanári segédlet nemcsak a kompetenciaalapú oktatás lényegét, a nem szakrendszerű oktatás gyakorlati megvalósításának lehetőségeit, a tankönyv feladatainak megoldását tartalmazza, hanem ötleteket ad a különböző tanulásszervezési módok alkalmazására, valamint a tanulók értékelésére is.
A kézikönyvben megtalálható az Apáczai Kiadó akkreditált matematika-tanterve és az ahhoz... Tovább

Fülszöveg

A tankönyv változatos témájú feladataival, a feladatokhoz kapcsolódó színes fotókkal felkelti a tanulók érdeklődését, és kellő motivációs bázist biztosít azok megoldásához. A változatos, érdekes, játékos feladatok megoldása közben valamennyi kulcskompetencia-terület számos képességének fejlődése biztosítható. A tanulók sok önellenőrzésre alkalmas feladatot oldhatnak meg, ezenkívül lehetőség van a differenciálásra is. A tankönyvben egyértelműen elkülönülnek a továbbhaladáshoz szükséges ismeretek, valamint matematikatörténettel is találkoznak a tanulók. A kollégák felkészülését módszertani kézikönyv segíti. Ez a tanári segédlet nemcsak a kompetenciaalapú oktatás lényegét, a nem szakrendszerű oktatás gyakorlati megvalósításának lehetőségeit, a tankönyv feladatainak megoldását tartalmazza, hanem ötleteket ad a különböző tanulásszervezési módok alkalmazására, valamint a tanulók értékelésére is.
A kézikönyvben megtalálható az Apáczai Kiadó akkreditált matematika-tanterve és az ahhoz csatlakozó tanmenetjavaslat is. A tankönyvhöz felmérőfüzet is készült a dolgozatok feladatainak kidolgozásával. A tankönyvhöz elkészült az interaktív tananyag is. A tankönyvekről összefoglalva elmondható, hogy a legszélesebb értelemben elősegítik a kompetenciaelvű oktatást, a feladatok sokrétűségével, más tantárgyakhoz való kapcsolódásával erre minden lehetőséget megadnak. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 3
TERMÉSZETES SZÁMOK 4
A TÍZES SZÁMRENDSZER 4
A számok alakja 4
Nem tízes alapú számrendszerek 5
A számok helyesírása 7
Számok csoportosítása. Halmazok 11
Műveletek halmazokkal 13
Számok ábrázolása számegyenesen 15
Kitekintés a természetes számok halmazából 15
Kerekítés, becslés 18
ALAPMŰVELETEK TERMÉSZETES SZÁMOKKAL 21
Összeadás és kivonás 21
Összeg és különbség változásai 25
Zárójelek az összeadásban és a kivonásban 26
Szorzás 31
Szorzás 10-zel, 100-zal, 1000-rel 32
Osztás 34
Szorzás és osztás ellenőrzése 35
Osztás 10-zel, 100-zal, 1000-rel 35
Írásbeli osztás 36
Osztható? Nem osztható? 37
A 0 szerepe a műveletekben 37
Szorzat és hányados változásai 41
Zárójelek a szorzásban és az osztásban 42
Műveletek sorrendje 45
Összeg vagy különbség szorzása, osztása 46
Tájékozódó felmérő 49
ALAKZATOK 51
Környezetünk tárgyai, alakzatok csoportosítása 51
A tér alakzatai 53
Testek építése 53
A testek geometriai jellemzői 56
Mértani testek szemléltetése 57
Párhuzamos és metsző síkok 60
Párhuzamos, metsző és kitérő egyenesek 62
Függőleges, vízszintes 65
Merőleges és párhuzamos egyenesek rajzolása 65
A sík alakzatai 69
Sokszögek 71
Mennyiségek 73
Azonos mennyiségek összehasonlítása 74
Mérés 74
A mennyiségek mértéke 75
A mérés pontossága 76
Műveletek mennyiségekkel 77
A sokszögek kerülete, a hosszúság mérése 79
A hosszúság mérése 79
A téglalap kerülete 79
A sokszögek területe, a terület mérése 82
A terület mérése 84
A téglalap területe 86
Átestek hálója 90
A téglatest felszíne 92
Tájékozódó felmérő 96
AZ EGÉSZ SZÁMOK 97
Negatív számok 98
A számok abszolút értéke 100
Az egész számok összeadása és kivonása 103
Összeadás 103
Kivonás 105
A zárójel nélküli írásmód 106
Az egész számok szorzása és osztása természetes számmal 109
Tájékozódó felmérő 112
HELYMEGHATÁROZÁS, DERÉKSZÖGŰ KOORDINÁTA-RENDSZER 113
Helymeghatározás a mindennapi környezetünkben 114
Helymeghatározás a földgömbön, a térképen 114
Tájékozódás az egyenesen: számegyenes 115
Tájékozódás a síkon: derékszögű koordináta-rendszer 116
FOGALOMTÁR 203

Csahóczi Erzsébet

Csahóczi Erzsébet műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Csahóczi Erzsébet könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem