1.056.329

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Matematika kézzel, fejjel, szívvel

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: OKKER Oktatási Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 96 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-7315-38-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Szeretettel ajánlom kézzel, fejjel és szívvel írt munkánkat óvónői pályára készülő főiskolai hallgatók és óvónők számára, akik szívesen fogadnak segítő tanácsot, példát az óvodai matematika... Tovább

Előszó

Szeretettel ajánlom kézzel, fejjel és szívvel írt munkánkat óvónői pályára készülő főiskolai hallgatók és óvónők számára, akik szívesen fogadnak segítő tanácsot, példát az óvodai matematika neveléshez.
A könyv kézzel fogható jellege gyakorlat közeliséget jelent. A fej szerepe a hiteles elméleti alapozásban van, a szív pedig a személyes kiállást szeretnék jelképezni.Az óvodai matematika nevelésben pedig a kézzel fogható jelleg a cselekvő tapasztalást, a szenzomotoros befogadás fontosságát jelenti. A fej jelképezi az óvodás számára az értelmi feldolgozást, az életkorának megfelelő, konkrét műveleti intelligenciát. A szív a matematikai nevelésben a személyes átélés fontosságát, az érzelmi-akarati motiváltságot és a szépséget, a harmóniát szeretné szimbolizálni. Vissza

Tartalom

BEVEZETŐ GONDOLATOK 5
HAZAI VISSZAPILLANTÁS ÉS NEMZETKÖZI KITEKINTÉS 7
PSZICHOLÓGIAI ÉS PEDAGÓGIAI ALAPVETÉSEK 15
TÖRTÉNIK SZENTPÉTERÚRON 26
A LEGJELLEMZŐBB MATEMATIKAI TEVÉKENYSÉGFORMÁKRÓL 45
Az óvodai összehasonlítások pszichológiai, logikai, matematikai háttere 46
Szétválogatások 51
Sorba rendezések 53
A SZÁMFOGALOM ALAPOZÁSA 59
Egyet mondok kettő lesz belőle 59
I. A számfogalom alapozásának „lépcsői" halmazok összemérésével 63
II. A számfogalom alapozásának „lépcsői" mennyiségek összemérésével67
A GEOMETRIAI MEGISMERÉS TÖRTÉNETI ÚTJA 73
A geometriai megismerés pszichológiai alapjai 74
A geometriai megismerés „nemzetközi lépcsői" a cselekvő, a szemléletes és a logikai „útvesztőkben" 76
Tájékozódás a térben és a síkban ábrázolt világban 88
Hogyan segítsük a gyermek tájékozódását? 90
FORRÁSMUNKÁK, SZAKIRODALOM 94
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem